آشپزي و شيريني پزي انواع مربا

طرز تهیه مربای توت فرنگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مربای توت فرنگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

توت فرنگی ۵۰۰ گرم
شکر ۵۰۰ گرم
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا توت فرنگی ها را با دقت تمیز می کنیم ، سپس آنها را می شوییم و با کارد از وسط نصف می کنیم. یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و توت فرنگی ها را داخل قابلمه می ریزیم. در مرحله بعد شکر را لا به لای توت فرنگی ها می پاشیم.
]

و توت فرنگی ها را زیر و رو می کنیم تا شکر به تمام نقاط توت فرنگی ها نفوذ کند. قابلمه را به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا توت فرنگی ها آب بیندازند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از یخچال خارج می کنیم و روی حرارت متعادل قرار می دهیم تا آب موجود در قابلمه به جوش بیاید.

در این مرحله روی مربا کمی کف می کند که می توانیم در چند مرحله با کف گیر ، کف های موجود روی توت فرنگی ها را بگیریم. پس از اینکه شربت موجود در مربا غلظت کافی را به دست آورد ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

در این مرحله آبلیمو را به مربا اضافه می کنیم و به خوبی با مربا مخلوط می کنیم ، آبلیمو باعث می شود که مربای ما شکرک نزد. ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آبلیمو را زودتر اضافه کینم باعث تیره شدن رنگ مربا می شود.

نکته دیگر جهت جلوگیری از تیره شدن رنگ مربا این است که در زمان پخت مربا به هیچ وجه درب قابلمه را نگذاریم. در پایان اجازه می دهیم مربا در دمای محیط کمی خنک شود سپس درون شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکته

علت کپک زدن

اگر مربا را زود از روی حرارت بر داریم به طوری که توت فرنگی ها کاملا نپخته باشد و شربت آن هم به غلظت کافی نرسیده باشد ممکن است خیلی زود مربای ما کپک بزند. دلیل دیگری که می تواند باعث کپک زدن مربا توت فرنگی شود اینست که شکر مربا به اندازه کافی نباشد.
علت شکرک زدن

مهم ترین دلیل شکرک زدن مربای توت فرنگی این است که بیش از حد بجوشد و دیر از روی حرارت برداشته شود. دلایل دیگری هم هستند که باعث ایجاد شکرک در مربا شوند ، یکی دیگر از این دلایل این است که شکر مربا کم باشد.

برای رفع شکرک موجود در مربا ، آن را در یک قابلمه مناسب می ریزیم ، سپس مقداری آب جوش و آبلیمو به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا چند قُل بزند سپس از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود.
طرز تهیه مربای توت فرنگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی