آشپزي و شيريني پزي غذای کودک

طرز تهیه لقمه مدرسه بچه ها

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه لقمه مدرسه بچه ها . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

آرد (الک شده): 200 گرم
شکر: 20 گرم
کره (نرم شده): 20 گرم
مایه خمیر: 1 ق چ
تخم مرغ: 1 عدد
روغن مایع: 2 ق س
نمک: یک چهارم ق چ
وانیل: یک هشتم ق چ
آب ولرم: یک دوم پیمانه
پرالین شکلاتی: به میزان لازم
زرده تخم مرغ: 1 عدد
خامه صبحانه: 1 ق چ

طرز تهیه

1. 1 قاشق چایخوری شکر را به همراه مایه خمیر و یک چهارم پیمانه آب ولرم مخلوط کرده و در دمای محیط قرار دهید تا حجم ان دو برابر شود.

2. آرد، نمک و کره را درون کاسه ای ریخته و به وسیله انگشت مخلوط کنید. سپس تخم مرغ، وانیل، بقیه آب ولرم، بقیه شکر و مایه خمیر (عمل آمده) را به آن اضافه کرده و به وسیله دست حدود 10 دقیقه ورز دهید تا به شکل خمیر درآید و حالت چسبندگی نداشته باشد.

3. کاسه ای را با 1 قاشق سوپخوری و روغن مایع چرب کرده و خمیر را درون آن قرار دهید. بعد روی آن را با دستمال مرطوبی پوشانده و به مدت 60 دقیقه در دمای محیط استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

4. خمیر را به چانه های 50 گرمی تقسیم کرده، سپس با استفاده از وردنه ای هر چانه را به شکل بیضی به طول 15 سانتی متر باز کنید. بعد 1 قاشق چایخوری پرالین شکلاتی بادام زمینی روی آن گذاشته و خمیر را رول کنید و با استفاده از چاقویی شیارهایی روی آن ایجاد کنید.

5. خمیر رول شده را در سینی فر که از قبل با بقیه روغن مایع چرب شده، بگذارید و روی آن را با دستمال مرطوبی پوشانده و به مدت 30 دقیقه دیگر استراحت دهید.

6. خامه و زرده تخم مرغ را درون ظرفی با هم مخلوط کنید و به وسیله قلم مویی روی خمیر بمالید. سپس سینی فر را در طبقه وسط فر از قبل با 180 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 20 دقیقه بگذارید تا بپزد.
طرز تهیه لقمه مدرسه بچه ها

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی