آشپزي و شيريني پزي صبحانه

طرز تهیه قیساوا خرما

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه قیساوا خرما . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
قیساوا خرما با گردو یک خوراک بی نظیر و خوشمزه برای صبحانه های فصول سرد می باشد. قیسی خرما را در استان های مختلف ایران نظیر تبریز و اردبیل با دستور پخت های مختلفی درست می کنند و خیلی از افراد فیساوا را تنها با خرما و روغن مایع درست می کنند.

مواد لازم

خرما بدوه هسته 40 عدد
گردوی چهار تکه شده 10 عدد
تخم مرغ 2 عدد
شیر 1 قاشق سوپخوری
کره ذوب شده 60 گرم
پسته خرد شده به میزان لازم
دارچین پودرشده به میزان لازم

طرز تهیه

1. ابتدا هسته تمام خرماها را پس از شستن درمی آوریم و داخل هر خرما بجای هسته یک چهارم گردو را میزاریم سپس خرماها را در کنار هم داخل ظرفی نسوز می چینیم و پس از چیدن آن را کنار می گذاریم. هر گردو را هم به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و آن را هم کنار می گذاریم.

2. در این مرحله در یک کاسه یک عدد تخم مرغ را با 1 قاشق سوپخوری شیر مخلوط می کنیم و مخلوط شیر و تخم مرغ را روی خرماها می ریزیم. می توانید فواصل بین خرماها را با گردوی خرد شده پر کنید.

3. فر را روشن می کنیم و آن را بر روی حرارت 180 درجی سانتی گراد تنظیم می کنیم و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر می کنیم فر گرم شود. پس از گرم شدن فر ظرف خرماها را به مدت 10 دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده قرار می دهیم و پس از 15 دقیقه آن را از فر بیرون می آوریم.

4. سپس یک عدد تخم مرغ باقی مانده را در یک کاسه می شکنیم و با چنگال هم می زنیم تا زرده و سفیده آن باهم مخلوط شود. پس از همزدن آن را روی ظرف خرما می ریزیم و مجددا ظرف خرما را این بار به مدت 5 دقیقه در طبقه وسط فر با درجه خرارت قبلی قرار می دهیم تا تخم مرغ خود را ببندد.

5. پس از 5 دقیقه قیساوای خرما را از فر بیرون می آوریم و کره ذوب شده را روی آن می ریزیم و با پسته و دارچین روی قیسی خرما را تزیین و سرو می کنیم. امیدوارم از خوردن این فیساوای خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.
طرز تهیه قیساوا خرما

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی