آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه دو غذا با اشپل ماهی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه دو غذا با اشپل ماهی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
اشپل به تخم ماهی‌های ماده یا سایر جانوران آبزی می‌گویند، از آنجاییکه خاویار بسیار گران‌قیمت است، استفاده از اشپل نسبت به خاویار در پخت و پز رایج‌تر است. تخم تازه ماهی دارای مواد مغذی و ویتامین‌هاست. در ایران اشپل ماهی سفید از مرغوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود. بنابراین وقتی در حال آماده کردن سبزی‌پلو با ماهی عید هستید می‌توانید با استفاده از اشپل آن غذا‌های دیگری برای رنگارنگ کردن سفره‌تان درست کنید. در ادامه با طرز تهیه آن‌ها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه اشپل ماهی با سبزیجات

اشپل
یک دسته پیازچه
چند برگ پونه
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
فلفل سبز یک عدد (در صورت تمایل می‌توانید از نوع تند استفاده کنید)

طرز تهیه اشپل ماهی با سبزیجات

مقدار کمی روغن (حدودا 3 قاشق غذا‌خوری) داخل ماهیتابه بریزید، اگر روغن زیاد باشد اشپل حالت ترد پیدا نمی‌کند. اشپل را داخل روغن ریخته و ادویه را به آن اضافه کنید و آن را روی روغن هم بزنید تا سرخ شود، فلفل و سبزیجات دلخواه دیگر مثل قارچ، فلفل دلمه‌ای، هویج و غیره را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مواد لازم برای تهیه کوکوی اشپل ماهی

اشپل ماهی
۳ عدد تخم‌مرغ
نصف فنجان دانه انار
۱۰۰ گرم کره
۱ دسته برگ سیر خرد شده
یک چهارم قاشق چای‌خوری گلپر
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه دو غذا با اشپل ماهی

طرز تهیه

در ماهیتابه کره را با حرارت ملایم آب کنید، اشپل را داخل آن بریزید و با برگ سیر خرد شده کمی تفت دهید تا اشپل تغییر رنگ داده و برگ سیر کمی نرم شود. انار و گلپر را اضافه کنید.
تخم‌مرغ‌ها را در کاسه ای بشکنید، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید؛ سپس آن را به ماهیتابه حاوی اشپل و بقیه مواد اضافه کنید. وقتی یک طرف آن کامل خودش را گرفت با استفاده از یک کفگیر صاف آن را برگردانید تا طرف دیگر هم کامل و خوب سرخ شود. این کوکو را می‌‎توانید همراه با نان یا برنج سرو کنید.
طرز تهیه دو غذا با اشپل ماهی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی