آشپزي و شيريني پزي دلمه ها

طرز تهیه دلمه بادمجان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه دلمه بادمجان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
دلمه از غذاهای متعلق به خاورمیانه است. دلمه کلمه‌ای ترکی است و معنی آن شکم پر است. این غذا را در مهمانی‌ها معمولا به عنوان پیش غذا سرو می‌کنند اما دلمه برگ مو و دلمه بادمجان را به دلیل سنگین بودنشان می‌توان به عنوان وعده غذایی اصلی نیز استفاده کرد. دلمه یک غذای پر زحمت است اما نتیجه زحمتی که می‌کشید آنقدر لذت بخش و خوشمزه است که سختی آن به چشم نمی‌آید.

مواد لازم برای تهیه دلمه بادمجان

۷ عدد بادمجان متوسط
۱ پیمانه برنج
۴ قاشق غذا خوری لپه
۱ کاسه سوپ خوری سبزی دلمه
۱ عدد پیاز
۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه
نمک و فلفل به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
طرز تهیه دلمه بادمجان

مواد لازم برای تهیه سس دلمه

۴ قاشق غذا خوری رب گوجه
۲ قاشق غذا خوری آبلیمو
۲ قاشق غذا خوری روغن
نمک و فلفل به میزان لازم
۲ لیوان آب

طرز تهیه دلمه بادمجان

برنج را با نصف پیمانه آب و مقداری نمک نیم پز کنید در همین حین لپه را به صورت جداگانه بپزید.

پیاز را خرد کنید و آن را درون یک تابه روی حرارت ملایم با مقداری روغن و زرد چوبه تفت دهید. بعد از اینکه کمی پیازها طلایی شدند گوشت را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل به آن اضافه کنید و بعد از تفت خوردن آن را از روی حرارت بردارید. گوشت، لپه، برنج و سبزی دلمه را درون یک ظرف بریزید و آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید.

داخل بادمجان‌ها را خالی کنید و سر آن‌ها را به عنوان سر پوش نگه دارید. موادی که آماده کرده‌اید را درون بادمجان‌ها بریزید ولی آن‌ها را کامل پر نکنید و در حد یک بند انگشت سر آن را خالی نگه دارید زیرا مواد بعد از پخته شدن به فضای بیشتری نیاز دارند و اگر بادمجان‌ها را لب تا لب پر کرده باشید بعد از پخت مواد از داخل آن بیرون می‌ریزند.

طرز تهیه سس دلمه

رب گوجه فرنگی را درون مقداری روغن تفت دهید و سپس کمی نمک و فلفل و آبلیمو به آن اضافه کنید و در نهایت ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید. بادمجان‌ها را درون ظرف حاوی سس بچینید و با قاشق کمی از مایع سس روی آن‌ها بریزید. آن‌ها را روی حرارت قرار دهید تا پخته شود. اگر میزان آب برای پخته شدن دلمه‌های شما کم بود کمی دیگر آب به آن اضافه کنید.
طرز تهیه دلمه بادمجان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی