آشپزي و شيريني پزي غذای کودک

طرز تهیه حریره بادام

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه حریره بادام . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
حریره بادام یکی از مقوی ترین غذاهای کمکی برای نوزادن و کودکان است. متخصصین تغذیه بر این باور هستند که حریره بادام می تواند علاوه بر کودکان برای افراد مسن هم مفید است زیرا این غذا بسیار زود هضم است و میتواند برای رشد استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان و نرمی استخوان مفید باشد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید مقدار کمی حریره بادام تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه حریره بادام در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم:

بادام ۳ عدد
آرد برنج ۱ قاشق سوپخوری
شیر ½ لیوان
شکر ۱ قاشق چایخوری
آب به اندازه کافی

طرز تهیه

برای شروع بادام ها را به همراه نصف لیوان آب در یک کاسه کوچک می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. پس از اینکه آب جوش آمد ۳۰ ثانیه صبر می کنیم و کاسه را از روی حرارت بر می داریم. در این مرحله بادام ها را با آب سرد آبکشی می کنیم.

در ادامه پوست بادام ها را جدا می کنیم و به همراه شکر و ۶ قاشق غذاخوری آب داخل مخلوط کن می ریزیم. مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و مایعی شبیه به شیر به دست بیاید. حالا این مخلوط را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم. در این مرحله حدود ۱۵ دقیقه مخلوط بادام ، شیر و آب را روی حرارت هم می زنیم. در همین حین آرد برنج را در شیر حل می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. مواد را باید اینقدر هم بزنیم تا غلظتش شبیه به ماست شود.

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم حریره بادام کمی سرد شود ، سپس سرو می کنیم. در صورتی که تمام حریره بادام مصرف نشد و مقداری از آن باقی ماند می توانیم تا دو روز آنرا در یخچال نگهداری کنیم.
طرز تهیه حریره بادام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی