آشپزي و شيريني پزي شور و ترشی ها

طرز تهیه ترشی انبه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ترشی انبه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ترشی انبه یکی از ترشی های جنوبی کشورمان است که بهترین نوع آن متعلق به بندر عباس می باشد. این ترشی را می توانید به صورت لیته ( له شده ) یا به صورت تکه ای درست کنید. این ترشی به صورت لیته به دلیل اینکه مواد کاملا به خورد انبه می روند طعم تندتری خواهد داشت. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری ترشی انبه به صورت آزمایشی تهیه کنید.

مواد لازم:

انبه زرد ۲ عدد
سرکه ۱ پیمانه
روغن زیتون ½ پیمانه
سیر ۶ حبه
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
سیاه دانه ۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا انبه ها را می شوییم و خرد می کنیم. اگر بخواهیم ترشی انبه را به صورت تکه ای درست کنیم باید انبه ها را حدودا به اندازه یک گردو خرد کنیم. پس از اینکه انبه ها را خرد کردیم آنها را کنار می گذاریم. سپس باید ادویه ها را تفت دهیم.

برای این منظور تخم گشنیز ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز و سیاه دانه را با هم مخلوط می کنیم. پس از مخلوط کردن مواد ، آنها را در یک تابه چند دقیقه تفت می دهیم ، سپس ادویه های بو داده شده را در آسیاب می ریزیم و به صورت پودر در می آوریم.

در مرحله بعدی سیر را پوست می گیریم و له می کنیم. در یک ظرف بزرگ تمام مواد ترشی ( ادویه ها ، سیر له شده ، روغن زیتون ، سیر و تکه های انبه ) را با هم مخلوط می کنیم و در یک شیشه مناسب می ریزیم و درب شیشه را محکم می بندیم.

حدود ۲ هفته زمان نیاز است تا ترشی به طور کامل جا بیفتد و آماده مصرف شود. همانطور که در مقدمه هم گفتیم اگر می خواهید ترشی انبه شما کاملا تند و جنوبی باشد می توانید تکه های انبه را کاملا له کنید تا ادویه ها بهتر به خورد آن برود.
طرز تهیه ترشی انبه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی