اخبار آموزشي و استخدامی اخبار داغ

زمان و جزئيات برگزاري آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 94

ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش سال 94 آغاز شد ...
تقویم فارسی اندروید

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تابستان امسال خبر داد…

استخدام آموزش و پرورش
استخدام آموزش و پرورش

آگهی استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴

وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز، براساس مجوز شماره ۱۳۵۳۲- ۹۴/۲/۷ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس­ جمهور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری حدود ۳۷۰۰ نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندهای عمومی و تخصصی در تاریخ ۹۴/۶/۲۷ طبق شرایط ذیل به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می­نماید.

برای ثبت نام در استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت: این آزمون در صورت فراهم شدن شرایط، تابستان امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس امیدواریم بتوانیم پس از برگزاری آزمون در تابستان، پذیرفته‌شدگان را برای یک دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان پذیرش کنیم.
بطحایی افزود: افراد پذیرفته شده پس طی دوره یک ساله در مهر ماه سال ۹۵ در مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
به گزارش فارس، اسفند سال گذشته وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در این وزارتخانه و جذب ۵ هزار نفر خبر داده بود و جزئیات رشته‌ها و نحوه برگزاری آزمون به‌زودی اعلام می‌شود.

اعلام برخی رشته‌ها و تعداد نیروهای مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در دوره ابتدایی ۸۰۰ نفر و در دوره متوسطه ۱۸۰۰ نفر نیرو پذیرش می‌شوند که عمده رشته‌های مورد نیاز علوم پایه، علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای است.

 محمد حسین سلیمی جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با رشته‌های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ قرار است تا آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ 27 شهریور برگزار شود.

وی افزود: در دوره ابتدایی حدود 800 نفر عمدتاً در رشته علوم ابتدایی پذیرش می‌شوند، همچنین حدود 1800 نفر در شاخه فنی و حرفه‌ای و 2400 نفر در دوره متوسطه پذیرش می‌شوند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: رشته‌های مورد نیاز در دوره متوسطه شامل علوم پایه، شیمی، ریاضی، علوم انسانی و معارف است و بخشی از استخدام‌ها به مربیان پرورشی و تربیت بدنی اختصاص دارد اما بخش عمده پذیرش در بخش فنی و حرفه‌ای است.

سلیمی جهرمی ادامه داد: سهمیه‌های استخدام 5 هزار نیرو را بر اساس نیاز هر استان به نیروی انسانی توزیع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در تهران عمده نیروهای مورد نیاز آقایان هستند و ممکن است تعداد محدودی نیروی زن در شاخه فنی و حرفه‌ای جذب شوند.

 

آموزش‌وپرورش امسال آزمون استخدامی برای جذب ۵ هزار نیرو برگزار خواهد کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ آموزش‌وپرورش امسال آزمون استخدامی برای جذب ۵ هزار نیرو برگزار خواهد کرد که مذاکرات لازم برای جذب مجوز استخدام این تعداد نیرو در حال انجام است.
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش سال گذشته در حاشیه مراسم افتتاح مجلس دانش‌آموزی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درخصوص جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آموزش‌وپرورش گفت:‌ساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل ما است و بر اساس این اساسنامه دو نوع مدل پذیرش معلمان وجود دارد. در مدل نخست، داوطلبان دیپلم در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند و طی یک دوره چهارساله تحصیل در این دانشگاه به عنوان معلم فعالیت می‌کنند.
به گفته وی، طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان روش دومی برای جذب معلم وجود دارد که طبق ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه آموزش و پرورش در کنار جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان می‌تواند از فارغ التحصیلان سایر مؤسسات آموزش عالی با برگزاری آزمون پذیرش نیرو کند. برای این افراد دوره‌های یک ساله آموزشی تدوین می‌شود که در این دوره‌ها حرفه معلمی به افراد پذیرفته شده آموزش داده می‌شود.
حالا در نخستین ماه سال ۹۴ وزیر آموزش‌وپرورش از قول سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اعطای مجوز به این وزارتخانه به منظور جذب ۵ هزار نیرو خبر داده و وعده برگزاری این آزمون را آن هم به زودی می‌دهد.
تعداد زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل از سایر دانشگاه‌ها معتقدند که با تاسیس این دانشگاه و تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه فرصت حضور آنها در بدنه آموزش و پرورش تضعیف شده است.
تعدادی از این دانشجویان به خبرنگار تسنیم می‌گویند: با تاسیس دانشگاه فرهنگیان قرار شده تا نیروهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه تامین شود در حالیکه فارغ التحصیلان و نیروهای شایسته سایر دانشگاه‌ها که تعدادشان نیز کم نیست علاقه‌مند برای حضور در بدنه آموزش و پرورش کشور هستند ولی در شرایط کنونی فرصت این کار را ندارند چرا که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیستند.
عده‌ای از صاحب‌نظران براین باورند که می‌توان از ظرفیت فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برای جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز آموزش‌وپرورش بهره جست و در کنار جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ فرهنگیان روش‌های سریعتر و کم هزینه‌تر دیگری را برای جذب نیرو در آموزش‌وپرورش به کار گرفت.
محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اعتقاد به جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها به تسنیم گفت:‌طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها را با گذراندن دوره آموزشی یک ساله در آموزش و پرورش جذب کنیم. برای اجرای طرح جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در دانشگاه فرهنگیان نیازمند تدوین طرح اجرایی هستیم که هم اکنون این طرح در دست تهیه است و ممکن است از مهر سال آینده این موضوع تحقق یابد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کاهش یافته است، چون امکانات کافی را نداریم، عنوان کرد:این بدین معنا نیست که نتوانیم نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش را تأمین کنیم بلکه می‌توانیم از طریق طراحی دوره‌هایی که زمان کمتری می‌برد و بازدهی بیشتری دارد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تأمین کنیم.
با برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در سال جاری بخشی از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند به مجموعه آموزش‌وپرورش وارد شوند.
مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی نیز گروه دیگری هستند که چشم انتظار آزمون استخدامی آموزش‌‌وپرورش در سال جاری هستند. سال گذشته، فرصت دو ساله آموزش‌وپرورش برای برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به پایان رسید اما آزمونی برگزار نشد چرا که مسئولان آموزش‌وپرورش اعلام کردند، طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری سهمیه استخدامی آموزش و پرورش در سال‌های ۹۰ و ۹۱ استفاده شده است و نمی توانیم دیگر سهمیه استخدام دهیم.
عدم برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی منجر به شکل‌گیری اعتراضات گسترده‌ای در سال ۹۳ شد و حتی یکی از بندهای موافقان استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش عدم برگزاری آزمون استخدامی بود.
به هر ۴۳ هزار مربی پیش دبستانی و نیروهای شرکتی این روزها چشم انتظار هستند تا بدانند در آزمون استخدامی که مسئولان آموزش‌وپرورش قول برگزاری آن را در سال ۹۴ داده‌اند چه سهمیه‌ای به آنها اختصاص می‌یابد.
البته مسئولان آموزش‌وپرورش از برگزاری آزمون استخدامی با اولویت مربیان پیش دبستانی خبر می‌دهند. اما سوال اصلی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی این است که میزان سهمیه و اولویتی که برای آنها در نظر گرفته شده به چه صورت است؟ آیا قرار است تعداد محدودی از این نیروها جذب شوند؟‌ همچنین اولویت برای حضور نیروهای شرکتی همان نیروهایی هستند که در آزمون سال ۹۰ پذیرفته نشده‌اند؟
به گزارش تسنیم، ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تاکید می‌کند:‌تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع می‌باشد.

آخرين خبر از استخدام مربیان پیش دبستانی

همچنين معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ممکن است مجلس درباره عملکرد این وزارتخانه دربرخی موارد حرف داشته باشند، عمده ترین آن را موضوع استخدام مربیان پیش دبستانی عنوان کرد و گفت: این مشکل در دست اقدام و حل است. ما پیگیر استخدام مربیان پیش دبستانی هستیم و منتظریم تا سازمان مدیریت مجوز بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ناصری زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به پرسشی درباره دریافت کارت زرد دوم وزیر از سوی نمایندگان مجلس در سال گذشته و احتمال استیضاح دکتر فانی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی رویکرد مثبتی به آموزش و پرورش دارد.
وی افزود: حیطه فعالیت آموزش و پرورش وسیع است و جمع کردن کار با این وسعت مشکل است. تعداد مدیران ما به اندازه پرسنل برخی وزارتخانه هاست؛ البته منظور مدیران مدرسه نیست، بلکه تنها عدد مدیران ستادی، استانی، مناطق و نواحی آموزش و پرورش با تعداد پرسنل برخی وزارتخانه ها برابری می‌کند.

استخدام ۵ هزار فرهنگی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از غرب هرمزگان، احمد جباری در نشستی خبری با اعلام خبر استخدام ۵ هزار فرهنگی گفت: در این استخدام درصدد هستیم مشکل مربیان پیش‌دبستانی و آن دسته از فرهنگیانی که تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند را برطرف کنیم.
وی در خصوص افزایش حقوق فرهنگیان افزود: پیرامون افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان جلسات متعددی داشتیم که از اول مهرماه سال جاری حقوق معلمان افزایش خواهد یافت.
نماینده بندرلنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان اضافه کرد: این طرح ایراداتی دارد و نمی‌تواند انتظارات همه معلمان را برآورده کند لذا به دنبال اجرای طرح نظام هماهنگ پرداخت هستیم و با اجرای این طرح حقوق پایه و مزایای فرهنگیان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی توجه به جایگاه این قشر از جامعه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اولویت ما در مجلس شورای اسلامی حفظ حرمت و جایگاه معلمان به عنوان نیروهای زحمتکش و تأثیرگذار در جامعه هست لذا از هر طرح و برنامه‌ای که حقوق معلمان را تأمین کند و جایگاه معلمان را بالا ببرد حمایت می‌کنیم.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی