سلامت سلامت جسمي

رابطه جالب بين سونا و مشکلات قلبی – عروقی

تعداد دفعات استفاده از سونا و مدت زمان طولانی تر ماندن در سونا با احتمال کمتر بروز مشکلات قلبی و شانس پایین تر مرگ و میر رابطه دارد...
تقویم فارسی اندروید
تعداد دفعات استفاده از سونا و مدت زمان طولانی تر ماندن در سونا با احتمال کمتر بروز مشکلات قلبی و شانس پایین تر مرگ و میر رابطه دارد…
سونا
رابطه سونا و طول عمر
طبق مطالعه جدید مجله پزشکی داخلی JAMA به نظر می رسد استفاده مداوم از سونا با کاهش ریسک بروز برخی از مشکلات قلبی – عروقی نظیر نارسایی قلبی و بیماری انسداد عروق قلبی در ارتباط است که در نهایت موجب طول عمر بیشتر می شود.

محققان با جمع آوری داده های سلامت بیش از ۲۳۰۰ مرد فنلاندی که در بین سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ از سونا استفاده می کردند، به این نتیجه دست یافتند. این محققان در سال ۲۰۱۱ وضعیت افراد شرکت کننده در این تحقیق را پیگیری نمودند.

«جری لاک کَنن»، پژوهشگر این تحقیق، در این باره می گوید: «استفاده از سونا هرچه بیشتر باشد، بهتر است. به نظر می رسد استفاده از حمام سونا بیش از چهار جلسه در هفته، کمترین ریسک مشکلات قلبی را به همراه دارد، اما برای افرادی هم که دو یا سه بار در هفته از سونا استفاده می کنند نیز مثمرثمر است.»

طبق این مطالعه، مزایای استفاده از سونا بسیار شبیه به مزایای ورزش کردن است. استفاده از سونا، همانند انجام ورزش های سبک یا آرام، باعث افزایش ضربان قلب و همچنین میزان عرق ریزی می شود. به گفته «لاک کنن»، استفاده از سونا منجر به ریلکسیشن و حس آرامش در فرد می شود.

علیرغم محدود بودن فرایند این مطالعه به مردان، «لاک کنن» که متخصص قلب در دانشگاه فنلاند شرقی است، اظهار می کند که این مسئله می تواند در مورد زنان هم عمومیت داشته باشد.

البته قبل از رفتن به سونا توجه داشته باشید که تمامی سوناها با استانداردهای یکسان ساخته نشده اند. این مطالعه در سوناهای فنلاند که معمولاً دارای هوای بسیار خشک و دمای حداقل ۱۷۶ درجه فارنهایت است، انجام شده است.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: مهر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی