تبلیغ رپورتاژ

دندانپزشکان چطور طراحی لبخند می‌کنند؟

تقویم فارسی اندروید
طراحی لبخند

یکی از هدیه های الهی که برای هر فردی دلنشین است لبخند اوست و لبخندی که با اجزای صورت هماهنگ باشد دلنشین تر خواهد بود.

یک دندانپزشک متخصص با بررسی دهان فرد میتواند نقص دندان را تشخیص دهد و با استفاده از روش های مناسب تر روش درمان را انتخاب کند. برخی از روش های درمانی که در طراحی لبخند موثراست، بلیچینگ دندان ، لمینت ، ایمپلنت و… می باشد.

 

بلیچینگ دندان چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی در کلینیک های دندانپزشکی داشتن لبخندی زیبا در دسترس همگان قرار دارد. یکی از بهترین روش ها برای سفید کردن دندان بلیچینگ دندان است.

رنگ مینای دندان بر اثر برخی مواد خوراکی مانند قهوه و.. تغییر می‌کند.  بلیچینگ دندان یکی از روش های سفید کردن دندان و طراحی لبخند با کمک یک سری از مواد است.

بلیچینگ دندان موجب افزایش اعتماد به نفس می شود و حس زیبایی به فرد می دهد. به همین دلیل بلیچینگ دندان طرفداران زیادی دارد و اولین گزینه برای داشتن طرح لبخند زیبا است.

روش های بلیچینگ دندان

انواع روش های بلیچینگ دندان

 

بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی

برای انجام این روش بیمار باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند و توسط متخصص بلیچینگ و با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص در مدت زمان کوتاه زیبایی را به دندان های خود هدیه کند.

در کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید یکی از خدمات آن انجام بلیچینگ می باشد. دندانپزشک دندان فرد را  به محلول مخصوص آغشته و سپس یک ماده به مینای دندان زده می شود.

دندان ها را در مقابل لیزر و یا نور شدید قرار می دهند. این روش انجام بلیچینگ 2 تا 4 جلسه ی 30 الی 60 دقیقه ای طول می کشد. متخصصان این کلینیک مهارت بسیار زیادی در این زمینه دارند و مراجعه کنندگان می توانند بون هیچ نگرانی درمان خود را انجام دهند.

 

بلیچینگ فوری دندان

یکی از روش های جدید که برای بلیچینگ دندان استفاده می شود سفید کننده نیرو یا پاور بلیچینگ نام دارد. استفاده از این روش دندان ها را در یک جلسه سفید می کند.

و باید به این نکته اشاره کنیم که دندان ها به طور موقت سفید می شوند که ماندگاری بلیچینگ فوری 1 تا 3سال می باشد و بعد از این مدت مجدد باید این روش را تکرار کنید.

مراقبت های بعد از بلیچینگ

  • دندان ها باید روزی دو بار با آبگرم شسته شوند.
  • از خوردن نوشیدنی های پر رنگ مانند نوشابه و قهوه پرهیز کنید.
  • غذاهای سرد مصرف نکنید.
  • یک هفته بعد از انجام بلیچینگ به پزشک مراجعه کنید.
  • از مواد غذایی پخته شده مانند برنج، سیب زمینی پخته و نان استفاده کنید.
  • از لبنیات مانند ماست، خامه و پنیر هم می توانید استفاده کنید.
زیبایی لبخند

فاکتورهای زیبایی لبخند

رنگ دندان

برخی از افراد به دلیل از دست دادن بخشی از دندان مجبور به پرکردن آن می باشند. برای پرکردن آن از موادی استفاده می شود که ترکیبی از تعداد فلز است و رنگ آن ها قابل مشاهده می باشد، و فرد در هنگام لبخند زدن ظاهر خوبی ندارد.

دندانپزشک در فرایند اصلاح طرح لبخند با استفاده از روش هایی مانند لمینت کامپوزیت، روکش دندان، استفاده از تاج روی دندان، ایمپلنت دندان و… تغییر رنگ دندان را پنهان می کنند.

 

تراز بودن یا نبودن دندان ها

کج بودن، نامرتبی دندان ها، داشتن فاصله زیاد بین دندان و سایر مشکلات  که مربوط به ناهماهنگی دندان ها می شود بر فرم کلی صورت و طرح لبخند تاثیرگذار می باشد. متخصص ارتودنسی با استفاده از روش های مختلف این نامرتبی ها را برطرف کرده و از لمینت برای یک دست کردن طراحی لبخند استفاده می کند.

 جای خالی دندان

جای خالی بین دو، و یا چند دندان لبخند فرد را ناکامل می کند و زیبایی لبخند را از بین می‌برد.

و علاوه بر آن برای جویدن خوراکی ها  فرد دچار مشکل می شود. در کلینیک لبخند سپید برای جای خالی دندان ها از دندان مصنوعی و یا ایمپلنت استفاده می کنند.

 

لبخند هالیوودی چیست؟

لبخند هالیوودی باعث تغییر در لبخند می شود. یعنی بازسازی پروتز دوفک با استفاده از روکش، و بیشتر اوقات ایمپلنت دندان و همچنین لبخند هالیوودی شامل قرار دادن تاج دندان بر روی همه دندان ها می باشد.

 

لبخند هالیوودی با استفاده از روکش

لبخند هالیوودی با استفاده از روکش برای بیمارانی می باشد که دندان آن ها تراش خورده و یا رنگ زرد به خود گرفته است. برای انجام این روش باید تمام دندان ها وجود داشته باشند و جای خالی دندان در فک وجود نداشته باشد.

 

لبخند هالیوودی با تاچ و پل

لبخند هالیوودی با قرار دادن تاچ و پل بر روی دندان های طبیعی به وجود می آید. این روش هنگامی استفاده می شود که فرد یک یا دو دندان خود را کشیده است، که دندانپزشک یک پل در جای آن دندان قرار می دهد اما اگر دندان های بیشتری وجود نداشته باشد، دندانپزشک کلینیک لبخند سپید ایمپلنت را به بیمار معرفی می کند.

به طور کلی داشتن مجموعه ای کامل از دندان ها بر زندگی هر فرد تاثیرگذاراست.  دندان های هرفرد علاوه بر عملکرد زیادی که دارند، بر سلامت عمومی، جسمانی و روانی اهمیت دارد.

لبخند هالیوودی، طراحی لبخند، بلیچینگ دندان و… در کلینیک لبخند سپید توسط متخصصین انجام می شود. شما عزیزان می توانید از طریق راه های ارتباطی و یا به صورت حضوری با کادر درمان در ارتباط باشید و مشکل دندان های خود را برطرف نمایید.

لبخند هالیوودی

در این مقاله روش هایی که نام برده شد را به طور کامل در متن ارائه گردید. امیدواریم که توانسته باشیم مطالب مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم و با مراجعه به سایت کلینیک لبخند سپید می‌توانید اطلاعات خود را در مورد روش های زیبایی و درمانی دندان افزایش دهید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی