تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

در مصرف آجيل و گردو افراط نكنيد…

مصرف بیش از اندازه گردو عوارض جانبی زیادی به همراه دارد که از میان آنها می‌توان به...
تقویم فارسی اندروید

ریفلاکس بیماری می باشد که حدود 40 درصد افراد جامعه را گرفتار می کند و در 15 درصد موارد، این بیماری به شکل شدید و آزار دهنده است.

download (6)

درمانگران طب سنتی و دیگر شیوه‌های طبیعی درمان بر این باورند که مصرف روزانه 2 عدد گردو می‌تواند تاثیر زیادی در تسکین و درمان ریفلاکس معده داشته باشد.

به گفته این درمانگران مصرف بیش از اندازه گردو عوارض جانبی زیادی به همراه دارد که از میان آنها می‌توان به ترک لب، زخم شدن دهان و خارش و قرمزی پوست اشاره کرد، بنابراین درمانگران به مردم توصیه می‌کنند با برنامه‌ریزی و مدیریت در طول ایام نوروز و دیگر روزهای سال به خوردن حداکثر 2 عدد گردو در طول روز اکتفا کنند و به این ترتیب از خواص درمانی آن برای درمان سنگ کلیه، درمان بیماری‌های ریوی و تنفسی و پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا بهره ببرند.

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.

گرچه فواید زیادی در این آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند.

پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید.

منبع :جام نیوز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی