خواص مواد غذايي سلامت سلامت جسمي

خوراکی هايي كه باعث خستگي شما ميشوند !

تا حالا شده، با تعجب ببینید که انرژی تان به شدت کم شده یا بعدازظهر، به شدت خسته و بی حال هستید؟ ممکن است دلیلش چیزهایی باشد که خورده اید...

تا حالا شده، با تعجب ببینید که انرژی تان به شدت کم شده یا بعدازظهر، به شدت خسته و بی حال هستید؟ ممکن است دلیلش چیزهایی باشد که خورده اید…

خستگي

این چند خوراکی می تواند شما را خسته کند:

موز و تخم كدو

خوراکی های سرشار از منیزیم مثل موز یا تخم کدو می تواند شما را خسته کند. منیزیم باعث سستی و آرامش عضلات می شود و بنابراین خوردنش قبل از خواب خوب است.

گوشت قرمز

گوشت قرمز –مثلا استیک یا همبرگر- چربی زیادی دارد و هضم آن نیازمند انرژی زیادی است. بر عکس آن، اسیدهای چرب امگا 3 است که عملکرد و تمرکز مغز را بالا می برد.

گیلاس

گیلاس حاوی مقدار زیادی «ملاتونین» است و در نتیجه می تواند به خوابیدن کمک کند. ملاتونین در بدن به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می کند. بنابراین بهتر است در طول روز گیلاس نخورید.

شکلات

خوردن قند باعث می شود انسولین در بدن آزاد شود که به نوبه خود باعث آزاد شدن مقدار زیادی «تریپتوفان» -یک نوع اسید آمینو- در مغز می شود و شما را خواب آلوده می کند. بنابراین، بعد از ناهار سراغ شیرینی نروید.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج
www.7ganj.ir

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی