سلامت سلامت و تربيت كودك

تذكرات مهم به والديني كه از هم طلاق گرفته اند

همه پدر و مادرها همیشه نگران فرزندان خود هستند اما این مشکل برای والدینی که از هم جدا می شوند تبدیل به یک دغدغه می شود...
تقویم فارسی اندروید
همه پدر و مادرها همیشه نگران فرزندان خود هستند اما این مشکل برای والدینی که از هم جدا می شوند تبدیل به یک دغدغه می شود…
طلاق
طلاق

چنین والدینی مدام نگران هستند که مبادا فرزندانشان در مدرسه مورد پذیرش همسالان خود قرار نگیرند. آنها تصور می کنند که با طلاق شانس داشتن یک زندگی شاد را از فرزندان خود گرفته است.
واقعیت این است که طلاق نباید بر موفقیت کودکان در زندگی تاثیر منفی داشته باشد. پدر و مادر در مواجهه با چنین موقعیتی باید تدابیری بیندیشند تا آینده کودک تحت تاثیر منفی این واقعه قرار نگیرد.در اینجا چند توصیه به پدر و مادرهایی که از هم جدا می شوند داریم.

ایجاد محیط زندگی امن و باثبات

ثبات و امنیت برای کودکان بسیار لازم است. طلاق باعث ایجاد نگرانی و استرس در فرزندان می شود درست به همین دلیل بعد از طلاق باید والدین سعی کنند تا آرامش و حس امنیت را به فرزندان بازگردانند. برخی افراد بعد از جدایی تلاش می کنند تا توجه مضاعفی به فرزندان خود کنند و هر دو نقش پدر و مادر را خودشان به دوش بگیرند. اما باید بدانید که این کار اشتباه است. فرزندان نیاز به والدین نرمال دارند. البته نرمال بودن به معنی بی توجهی نیست.
طلاق دلیل خوبی برای بدرفتاری و تنبلی کودکان نیست
واقعیت این است که زندگی بسیار سخت است و طلاق والدین سخت ترین موقعیتی نیست که فرزندان در زندگی خود با آن روبرو می شوند پس هیچگاه به فرزندان خود اجازه ندهید که طلاق شما را بهانه ای برای بد رفتاری و کوتاهیشان در انجام تکالیف مدرسه قرار دهند. چرا؟ زیرا بچه ها باید یاد بگیرند که مسئولیت وظایف خود را فارغ از اینکه در چه شرایطی هستند به عهده بگیرند.بهترین کمکی که می توانید به فرزند خود بکنید این است که به آنها یاد دهید که باید حتی در بدترین شرایط هم به وظایفشان عمل کند.

خودتان باشید

اگر قبل از طلاق سخت گیر بوده اید، اگر به تمیزی حساسیت زیادی داشته اید و اگر هر خصلتی داشته اید باید بعد از طلاق هم همانطور باشید. پدر و مادرهایی که بعد از طلاق رفتارشان کاملا عوض می شود و به طور ناگهانی بسیار مهربان و آسانگیر می شوند به طور ناخواسته این پیام را به فرزند خود می دهند که همه چیز عوض شده و دیگر اوضاع مانند قبل نیست. این پیام باعث ایجاد حس ناامنی در فرزندان می شود.

یکدیگر را تخریب نکنید

پدر و مادری که از هم جدا شده اند نباید در برابر کودک خود یکدیگر را تخریب کنند و یا از اشتباهات طرف مقابل نزد فرزند خود حرف بزنند و یکدیگر را مقصر را جلوه دهند.فرزندان نیاز دارند تا به پدر و مادر خود افتخار کنند و این باعث ایجاد حس اعتماد به نفس و عزت نفس آنها می شود.پس با بدگویی های بیجا عزت نفس فرزند خود را نکشید.

واقعیت را بدون جزئیات برای فرزندان شرح دهید

طلاق ضربه بزرگی برای کودکان است و آنها را گیج و سردرگم می کند. برای والدین بسیار سخت است که چنین شرایطی را بدون پرداختن به جزئیات برای فرزندان خود توضیح دهند اما واقعیت این است که بچه ها دوست ندارند بشوند که چه کسی چه اشتباهی کرده است. آنها فقط یک توضیح ساده می خواهند.با توضیحات اضافی کودکان خود را درگیر جنگ و جدال ها و اختلافات خود و ذهن آنها را از انبوهی از گلایه ها و شکایات فرسوده نکنید.
طلاق اتفاق خوبی در زندگی نیست اما باید بدانید که قرار نیست این اتفاق نامبارک تبدیل به یک تراژدی شود و کل زندگی شما و فرزندانتان را به نابودی بکشاند.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی