تبلیغ رپورتاژ

بهترین کرم های سفید کننده و ضد لک و ضد جوش

تقویم فارسی اندروید

در این مطلب به معرفی انواع کرم های سفید کننده با خاصیت ضد جوش و ضد لک و روش های استفاده از آنها و تاثیراتی که این کرم بر روی پوست افراد داشته اند می پردازیم.

بهترین کرم های سفید کننده

قبل از معرفی کرم ها ابتدا به بررسی دلیل تیرگی و لک های صورت می پردازیم. تیرگی های سطح پوست در افراد مختلف یکسان نبوده و معمولا در ثر عوامل مختلفی ایجاد میشوند، تیرگی پوست برخی از افراد ارثی است و صورت آنها به طور ارثی کمی تیره یا سبزه است، البته این مورد عیب نیست اما برخی دوست دارند کمی سفیدتر باشند. برخی تیرگی های دیگر در اثر شرایط آب و هوایی ایجاد میگردد و عواملی مانند تابش شدید نور آفتاب، آلودگی های هوا و… باعث آن شده است که در صورت تعدیل این عوامل پوست به مرور ترمیم میگردد.

برخی تیرگی های سطح پوست مانند لک ها در اثر بیماری ها، جای جوش های دوران بلوغ و یا لک های مخصوص به بارداری ایجاد میشود که درمان دائم آنها در کوتاه مدت دشوار است.

در نتیجه به طور خلاصه میتوان لک و تیرگی های سطح پوست را ناشی از عوامل زیر دانست:

  1. ژنتیکی و ارثی
  2. تابش شدید نور آفتاب بر روی پوست
  3. تاثیرات آلودگی های هوا
  4. لک و تیرگی هایی که به دنبال خوب شدن جوش ها بر روی پوست باقی می ماند
  5. لک های ناشی از بارداری
  6. لک های ناشی از مصرف برخی داروها

آیا لک های صورت را میتوان با کرم های ضد لک از بین برد؟

همانطور که شرح داده شد لک ها در اثر عوامل مختلف ایجاد میشوند، در نتیجه اینکه حتی بهترین کرم ضد لک یا سفید کننده تا چه اندازه بر روی آنها تاثیر دارند فقط با استفاده از کرم بر روی پوست شما مشخص میگردد.

اما به طور کلی کرم های معروفی مانند گوری به دلیل تاثیرگذاری آنها به محبوبیت زیاد دست یافته اند، لیکن اینکه چه اندازه بر روی پوست شما تاثیر میگذار و باعث سفید شدن پوست شما میگردد و یا اینکه پس از پایان استفاده و یا در زمان قطع کردن آیا صورت شما به حالت قبل باز میگردد یا خیر را فقط با تست و استفاده از آن میتوانید متوجه گردید.

برخی از کرم ها ساخته شده در داخل ایران هستند و طرفداران زیادی دارند، برخی دیگر نیز ساخت کشورهای همسایه مانند پاکستان و یا امارات می باشند و با اینکه قیمت آنها در حد کرم های معروف فرانسوی نیست اما گاها تاثیرات آنها بیشتر بوده است و مصرف کنندگان آنها از تاثیر آنها راضی بوده اند.

لیست برخی از کرم های ضد لک با خاصیت ضد جوش و رفع چروک:

  1. کرم گوری : این محصول از فرآورده های کشور پاکستان است و به همراه صابونی به همین نام عرضه شده است که یک کرم چندکاره می باشد و شهرت زیادی پیدا کرده است. این کرم به کرم شب هم معروف است و معمولا فقط در شب ها از آن استفاده میکنند. تاثیر گوری معمولا بعد از 7 تا 10 روز برروی پوست مشخص میشود. منبع
  2. کرم شترمرغ: این کرم از عصاره همین حیوان تولید میشود و انواع برندهای آن توسط کشورهای مختلف تولید شده است و حتی در داخل خود ایران نیز انواع مارک های آن در حجم های مختلف تولید و عرضه شده است. عصاره شترمرغ تاثیرات فراوانی بر روی پوست دارد و حتی در گذشته هم از آن استفاده میشده است.
  3. کرم دوسه: این برند یک مارک معروف جهانی است، اما کاربرد کرم های دوسه معمولا به شکل کرم پودری است و کارکرد آن پوشاندن تیرگی و لک ها یا جوش های سطح پوست می باشد و آنها را به طور کامل رفع نمیکند.
  4. کرم عاشی : این کرم هم از جمله کرم های تولید کشور پاکستان است و با یک صابون عرضه شده است که باید در شب و قبل از خواب از آن استفاده کرد. و صبح با صابون آن اقدام به شستن صورت خود کرد. اگر پوست شما کمی حساس است این کرم شاید بتواند برای شما مناسب باشد، چراکه تاثیرگذاری آن کمی کمتر از کرم های دیگر است، اما دقت کنید که قبل از استفاده حتما آن را بر روی پوست بازوی خود تست کنید.
  5. کرم می پایا : این فرآورده گیاهی از همان گیاه پاپایا تولید میشود، اما به ندرت میتوان آن را پیدا کرد. تعداد محدود مصرف کنندگان آن از تاثیرات فوق العاده آن ابراز رضایت کرده اند و این کرم از فرآورده های کشور فرانسه می باشد.
  6. کرم ایدیال : یک کرم فوق العاده تاثیرگذار و قدیمی از کشور لبنان، این کرم را خانم های زیادی میشناسند و تاثیر آن به حدی بود که حتی تیره ترین و پر لک تریج پوست ها را هم ترمیم کرده و بسیار زیبا میشد. این کرم که در کشر لبنان تولید میگردید در سالهای اخیر در داخل کشور هیچ اثری از آن یافت نمی شود. حتی تعداد محدودی از آن هم که در بازار وجود دارد تاریخ گذشته می باشد، اما با این حال افرادیکه آن را میشناسند حتی از همان تاریخ گذشته ها هم دست نمیکشند.
  7. کرم های خانگی و دست ساز : این نوع کرم ها معمولا به طرق مختلفی تهیه میشوند و به دلیل تاثیرگذاری گاها تولید کننده های آنها هم معروف میگردند. اما نکته ی غیرانسانی که در رابطه با این کرم ها وجود دارد این است که معمولا این کرم ها همان کرم های معروف هستند که با برخی مواد توسط عطاری ها برای تاثیرگذاری بیشتر ترکیب میشوند و عرضه میگردند. برخی از افراد هم در منزل خود با استفاده از برخی مواد طبیعی مانند آب لیمو ، آلوئه را و… اقدام به ساخت برخی کرم های فوق العاده ای میکنند.
کرم های ضد جوش و ضد لک

تضمین تاثیرگذاری کرم ها بر روی پوست چقدر است؟

کرم های ضد جوش و ضد لک و… در مارک های متفاوت از قیمت های کم تا حتی قیمت های چند میلیونی وجود دارند که حتی افرادی وجود دارند که از کرم های چند میلیونی برای پوست خود استفاده میکنند و از تاثیرات آن رضایت چندانی نداشته اند، اما بر خلاف آنها افراد زیادی از همین کرم های قیمت مناسب مانند گوری یا ایدیال تاثیرات فوق العاده ای گرفته اند که کرم های چند میلیون تومانی فرانسه ای نتوانسته اند مانند آنها اثرگذاری کنند.

با این حال از هرکدام از کرم ها که استفاده کنید نمیتوان تاثیرگذاری قطعی آن را به طور دقیق مشخص کرد چراکه لک ها و جوش های هر فردی با دیگری متفاوت است.

آیا کرم های پاکستانی یا فرانسوی عوارضی هم دارد؟

این فرآورده ها معمولا از مواد طبیعی و گیاهی یا از مواد شیمیایی و گاها از ترکیب هردو ساخته میشوند و فقط با استفاده بر روی پوست عوارض احتمالی آنها مشخص میگردد. به ندرت و به طور خیلی کم افرادی بوده اند که پس از استفاده از برخی برندها بر روی پوست ابراز نارضایتی کرده و اعلام کرده اند که پس از استفاده یا تاثیر دلخواه خود را مشاهده نکرده اند و یا گاها پوست آنها کمی خشک و قرمز شده است. در کل همه این موارد به ویژگی های مخصوص به پوست هر فرد می باشد و در همه یکسان نیست.

اما تاکنون عوارض خاصی بغیر از همان خشکی یا قرمزی سطحی پوست مشاهده نگردیده است مگه در مواقعی که خود فرد دارای حساسیت به آن کرم بوده باشد. با این حال میتوانید قبل از استفاده کمی از کرم را تست حساسیت نمایید و بعد از آن استفاده کنید.

برچسب ها

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی