سلامت سلامت جسمي

بهترین و بدترین حالت خوابیدن برای سلامت شما

تقویم فارسی اندروید

حالت خوابیدن نیز مانند زمان خوابیدن و موارد دیگر اثر مستقیمی روی کیفیت خواب شما دارد. آیا خواب شبانه بدتان در روز بعد شما را کسل و بی حوصله می کند؟ در این مقاله از 7گنج با ما باشید تا بهترین و بدترین موقعیت های خوابیدن برای سلامت شما را با هم بررسی کنیم.

بهترین و بدترین حالت خوابیدن برای سلامت شما

بهترین و بدترین حالت خوابیدن

بهترین حالت خوابیدن: خوابیدن به کمر

خوابیدن به کمر باعث گردش خون مناسب در مغزتان می شود. کمر و گردن را در حالت خنثی نگه می دارد و از رفلکس اسید معده جلوگیری می کند. در کنار تمام این دلایل خوابیدن به کمر مزیت هایی هم برای زیبایی و پوست شما دارد. خوابیدن به کمر از چین و چروک های صورت که در اثر فشار به صورت و جمع شدن پوست روی بالش ایجاد می شود؛ جلوگیری کرده و سینه ها را در بهترین حالت نگه می دارد.
مضرات: گفته می شود که زمانی که به پشت می خوابید، زبان در دیواره گلو قرار گرفته و موجب ایجاد ارتعاش در صدای تان می شود.

حالت خوابیدن خوب: به طرفین

وقتی به پهلوهای خود می خوابید، در صورتی که به چپ خوابیده باشید، از رفلاکس اسید معده و سوزش سر معده جلوگیری می شود. این حالب خوابیدن برای دوران بارداری توصیه می شود. زمانی که فشار زیادی به کمر و ستون فقرات تان وارد می شود، خوابیدن به پهلو این فشارها را کم می کند. همچنین در زنان باردار خوابیدن به چپ موجب گردش خون بهتر به قلب جنین می شود.
مضرات: به علت گرانش زمانی و اصطکاک صورت با بالش چین و چروک های صورت و سفت شدن سینه از عوارض این حالت خوابیدن می باشد.

حالت خوابیدن نامناسب: در موقعیت جنینی

ممکن است احساس خوبی با این حالت خواب داشته باشید، اما خواب به شکل جنین تنفس شما را مختل می کند و اندام های حیاتی را تحت فشار قرار می دهد. همچنین مانند زمانی که به پهلو می خوابید موجب چین و چروک صورت و سفت شدن سینه تان می شود.
در پشت سرتان احساس گرفتگی خواهید داشت و دچار رفلاکس و مشکلات گوارشی می شوید. همچنین ستون فقرات و گردن تان هم تحت فشار خواهند بود.

حالت خوابیدن دردناک: خوابیدن به شکم

هفت هشت ساعت تمام وزن تان را روی شکم تان می اندازید و حالت انحنای کمرتان شکل طبیعی خودش را از دست می دهد. همچنین اصولا سرتان در تمام شب به یک طرف قرار می گیرد و قطعا فشار زیاد تحمل می کند. تمام این موارد موجب خستگی و کسالت شما در روز بعد خواهد شد.
معده تان نیز به خاطر تحمل این سطح فشار اذیت می شود. همچنین مفاصل و عضلات تان هم دچار درد و تحریک عصبی می شود. نتیجتا احساس سوزش و بی حسی در این نواحی خواهید داشت.

اگر دچار بی خوابی هستید در این مقاله 10 دلیل بی خوابی و راه حل های آن را مطالعه کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی