تبلیغ رپورتاژ

بهترین ماسک مو برای موهای چرب یا خشک، کدام نیاز شماست؟

تقویم فارسی اندروید

گاهی موهای شما فقط با شامپو و نرم‌کننده، خوش حالتی و ابریشمی بودن لازم را به دست نمی‌آورند. و از طرفی عواملی مانند آسیب در اثر استفاده از محصولات نامناسب، بستن و نگهداری نادرست موها، استفاده از اتوهای صاف‌کننده مو، فواصل طولانی بین کوتاهی و نوک‌گیری موها و.. تمام این موارد نیز ممکن است بر سلامت مو تاثیر بگذارند. ماسک مو، در واقع یک نرم‌کننده عمیق ساقه مو است که به بهبود موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. هم‌چنین حاوی مواد غنی، مانند روغن‌های طبیعی و لیپیدها در غلظت‌های بالاتری نسبت به نرم کننده‌های معمولی است. مدت زمانی که ماسک، باید روی موها بماند می‌تواند از سه دقیقه تا یک شب متفاوت باشد. حتی اگر موهای شما به طور معمول سالم است، تغییر فصل می تواند در خشکی ساقه مو تاثیرگذار باشد.

ماسک مو

مواد مغذی ماسک مو

ماسک‌ موهای متنوعی در بازار وجود دارد و امروزه نیز در فضای مجازی آموزش ساخت  انواع ماسک موهای خانگی، بسیار شایع شده است. صرف نظر از نحوه تهیه ماسک خود، به دنبال محصولاتی برای تهیه یا خرید باشید که حاوی روغن های طبیعی مانند جوجوبا ، روغن زیتون، روغن بادام یا حتی آووکادو باشد.

روغن جوجوبا، حاوی اسیدهای چربی ست که نزدیکترین شباهت را به چربی طبیعی موی انسان دارند؛ از این رو می‌توان با آن بهترین ماسک مو برای موهای خشک را بدست آورد. محصولات غذایی مانند موز و عسل اغلب به دلیل خاصیت منحصر به فردشان، در بازیابی مواد مغذی به مو، در ماسک های مو به وفور استفاده می‌شوند. ماست یا موادی مشابه مایونز هم اکثرا به کار برده می‌شوند، چرا که اسید لاکتیک به ویژه برای درمان موهای خشک و آسیب‌ دیده مفید است. همچنین خاصیت ضد قارچی ماست برای درمان و جلوگیری از شوره سر، از زمان‌های قدیم شناخته‌شده است. زرده تخم مرغ نیز از مواردی ست که در ماسک مو معمولاً استفاده می‌شود ، زیرا رطوبت طبیعی مو را تأمین می‌کند. اگر از ماسک زرده تخم مرغ خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که زرده را از سفیده جدا کرده‌اید، زیرا سفیده تخم مرغ روی پوست و مو تاثیر مثبت دارد. هرچه مواد طبیعی و مواد شناخته شده‌ای که استفاده می‌شوند (مثل موارد بالا که اشاره شد) بیشتر باشند، به احتمال زیاد آن ماسک برای موهای شما بهتر و ایمن‌تر خواهد بود.

یکی دیگراز پیشنهادهای مفید و مناسبی که می توانیم برای تقویت موهای آسیب دیده به شما معرفی کنیم، استفاده از انواع روغن مو است که با خاصیت نرم کنندگی و تغذیه ی موهای شما با مواد مغذی موجود در روغن، می توانید با برنامه ریزی یک روتین مراقبتی مو از موهای خود با این محصول نیز محافظت کنید.

انواع ماسک مو

ماسک مو برای انواع مو وجود دارد. چه موهای شما خیلی خشک باشد چه خیلی چرب، با تنوع مواد مورد استفاده و انتخاب‌های نامحدود برای ماسک‌ها، موی شما هر جنسی که باشد، با آگاهی از اطلاعات درست قطعا می‌توانید محصول مناسب خود را پیدا کنید. (بنابراین در طیف وسیعی، ماسک مو برای موهای چرب تا موهای خشک، در بازار موجود است) اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید، ماسک‌های خاصی برای ترمیم و حفاظت از موهای رنگ‌شده وجود دارد. علاوه بر این، محصولاتی نیز هستند که غنی از پروتئین بوده و به موهای شما حجم می‌دهند و از طرفی به رشد طولی موها کمک می‌کنند‌.

استفاده از ماسک مو در چه فواصل زمانی باید صورت بگیرد؟

اینکه چند مرتبه ماسک مو بزنید کاملاً به روال عادی استحمام و میزان آسیب‌دیدگی موهای شما بستگی دارد. برای غالب انواع موها و فصول، هفته‌ای یکبار استفاده از ماسک مو می‌تواند کافی باشد. اما اگر شما کسی هستید که از وسایل حالت دهنده گرم مانند اتوهای مو استفاده می‌کنید ، ممکن است موهای شما آسیب دیده و به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته‌باشد. در این صورت ، شما احتیاج دارید که برای یک بازه زمانی کوتاهی، به طور منظم از ماسک مو استفاده کنید. زیرا استفاده بی‌رویه از ماسک مو می‌تواند باعث افزایش چربی غیر معمول و یا کدر شدن موها شود.

انواع ماسک مو

چه انتظاراتی از یک ماسک موی باکیفیت داریم؟

انتظاراتی که باید از یک ماسک موی خوب داشت:

  • ساقه مو را به خوبی آب‌رسانی کند تا از حالت خشکی و شکنندگی خارج شود
  • باید مغذی باشد تا ساقه مو را تقویت کند
  • باعث انسجام و یکپارچگی ساقه شود
  • حالت کشسانی تار مو را حفظ و تقویت کند
  • موها را نرم کند و ضد وز باشد و گره‌ها را باز کند
  • در نهایت باعث درخشندگی و شفافیت تار مو شود

به طور کلی برای محصولات مو ترجیح بر این است که فاقد سیلیکون، سولفات و پارابن باشند. اما اگر روی بسته بندی محصولات این مواد را مشاهده نمودید بدانید که در مقادیر ناچیز می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

توصیه می‌شود که اگر ماسکی را تهیه می‌کنید شامپوی همان برند را استفاده کنید تا اثربخشی بهتری را شاهد باشید؛ چرا که شامپو بستر مو را برای دریافت بهتر محصولات مراقبتی بعدی آماده می‌کند. به عنوان مثال اگر که شامپوی شما حاوی سیلیکون باشد آن سیلیکون مانند یک غلاف روی ساقه مو قرار می‌گیرد و راه نفوذ مواد مغذی ماسک را مسدود می‌کند. به همین جهت بهتر است که هر دو محصول از یک برند و از یک سری باشند. نکته دیگر اینکه اکثر ماسک ها جهت مشکلات ساقه مو ساخته می‌شوند و تا حد امکان بهتر است با ریشه مو تماس نداشته باشند. بهتر است برای کف سر محصولات جداگانه‌ای مانند تونیک و سرم ها و… را استفاده کنید.

نحوه مصرف ماسک مو

همانطور که گفتیم:

  • هنگام خرید ماسک مو دقت کنید که مناسب جنس موهای خودتان باشد.
  • ماسک موهای آماده را می توانید هفته ای یک یا نهایتاً دو مرتبه در هفته استفاده کنید (اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید یا استخر می‌روید یا در فواصل کمتر استحمام می‌کنید، می‌توانید تا دو مرتبه در هفته از محصول استفاده کنید.
  • هیچگاه موقع استفاده از ماسک مو درب ماسک را باز نگذارید و بعد از برداشتن میزان مورد نیازتان، درب محصول را بلافاصله ببندید.
  • هرگز دست‌های خیس خود را داخل ظرف ماسک فرو نبرید، زیرا ترکیب شدن آب با ماسک مو سبب فعال شدن ترکیبات ماسک شده و از بین رفتن خاصیت آن را به دنبال دارد.
  • سعی کنید با یک قاشق یا براش سیلیکونی مواد ماسک را روی موهایتان پخش کنید؛ می‌توانید از کفگیر یا قاشق‌های سیلیکونی استفاده کنید تا مواد را به خودشان جذب نکنند
  • توجه داشته باشید که فقط در حد نیازتان از ماسک مو استفاده کنید. این تصور که اگر از مواد بیشتری استفاده کنیم اثربخشی بیشتری را می بینیم نادرست است و با این کار فقط مواد را هدر خواهید داد.

روش استفاده از ماسک مو

  • بعد از شستن موهایتان با شامپو و آبکشی آنها، ابتدا خوب آب موها را آرام از بالا به پایین بگیرید
  • موهای خود را به دو دست تقسیم کنید.
  • از قسمت پایین تر از گوش‌ها شروع کنید و ماسک مو را روی موها پخش کنید
  • هیچ موقع ماسک مو را به ریشه موهایتان نزنید
  • زمانی که کاملاً محصول را روی موها پخش کردید، با شانه دندانه درشت فقط ساقه مو را شانه کنید تا ماسک به خوبی در لایه‌های زیرین موها نفوذ کند.
  • اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه روی موهایتان بماند.
  • سپس با آب ولرم رو به سرد آبکشی کنید. توجه داشته باشید که معمولاً روی بسته بندی محصول، مدت زمانی که مواد باید روی مو بماند نوشته شده است.

نکته: اگر ماسک مو به ریشه مو نخورد، باعث ریزش مو نمی‌شود؛  اینکه برخی از افراد فکر می‌کنند بعد از استفاده از ماسک مو دچار ریزش شده اند، باید بدانند که این یک تصور غلط است. از آن‌جایی که داخل حمام موها خیس می‌شود، زمانی که کنده می‌شوند متوجه ریزش مو نمی‌شویم اما هنگام استفاده از ماسک چون موها لیز و نرم می‌شوند موهایی که از قبل کنده شده جدا می‌شوند و این تصور اشتباه به وجود می‌آید که ماسک مو باعث ریزش مو شده!

ماسک مو برای موهای چرب

بهترین ماسک مو برای موهای چرب یا خشک، کدام است؟

در این بخش از مطالب، به معرفی چند ماسک مو برای موهای چرب و خشک می‌پردازیم. امیدواریم در انتخاب محصول مناسب برای شما عزیزان، کمک‌کننده باشد.

ماسک موی فولیکا

این مدل از ماسک موی فولیکا، مخصوص موهای شکننده و وزدار است. موجب رفع حالت وزی و زبری موها، کاهش بار الکترواستاتیک موها، رفع پیچ خوردگی مجدد و عدم شانه‌پذیری موها می‌شود. این ماسک حاوی عصاره جینکوبیلوبا، پرو-ویتامین ب۵ و توکوفریل‌استات است و به همراه مواد نرم‌کننده، حالت دهنده و آنتی الکترواستاتیک، از گره‌خوردگی و وز شدن مو در طی روز، ممانعت به عمل می‌آورد. هم‌چنین سبب افزایش درخشندگی و شانه‌پذیری موها می‌شود. به بازگشت رطوبت و نرمی و لطافت مو ها کمک بسزایی می‌کند.

ماسک موی شون با عصاره جنسینگ و کراتین

این محصول دارای عصاره ریشه گیاه جنسینگ و کراتین هیدرولیز شده است که مو را به صورت عمقی تغذیه می‌کند. یک لایه پروتئینی به عنوان غلاف محافظ به منظور بازسازی ساختار سطحی مو و جلوگیری از تخریب و شکنندگی آن ایجاد می‌‌کند. ماسک موی شون دارای خاصیت ترمیم‌کنندگی برای موهای خشک و آسیب دیده است. این ماسک با عصاره آووکادو غنی شده است و رطوبتی که برای موها لازم است را تامین می‌کند، موهای آسیب دیده را نرم و لطیف کرده و در مقابل آسیب‌های محیطی، محافظت می‌کند.

ماسک موی هیر واتر کراتینه کامان

ماسک موی کامان مناسب موهای معمولی و چرب است.

از ویژگی‌های این محصول: شاداب و تقویت کنندگی مو، تثبیت‌کننده رنگ مو، تغذیه عمیق موها، محکم کننده ساقه مو، مرطوب کننده قوی موها و آبرسانی عمیق موها…

حاوی کراتین هیدرولیز شده عصاره جوانه گندم، روغن جوانه گندم، روغن گردو، پروتئین جوانه گندم، روغن آفتابگردان، ویتامین e و ویتامین ب۳ و ب۵ است.

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان موثر واقع شده باشد؛ خواهشمندیم با نظرات سازنده و مفید خود، ما را در بهبود هر چه بیشتر ارائه مطالب، یاری بفرمایید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی