تناسب اندام سلامت سلامت جسمي

بهترین انواع ماساژ برای ورزشکاران

تقویم فارسی اندروید

ورزشکاران مانند هر فرد معمولی نیاز دارند هرازگاهی بدن خود را ریلکس کنند. احتمالا برای آنها کمی دشوار است، با توجه به برنامه ها و شرایط لازم، اما ماساژ به طور مداوم به آنها کمک می کند که بدن و آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند. ماساژها یک راه محبوب برای افزایش کارایی و توانمندی یک ورزشکار هستند.

ماساژ

چرا ورزشکاران نیاز به ماساژ دارند؟

بسیاری از افراد تعجب می کنند که با تمرین و ورزش بسیار زیاد ورزشکاران ممکن است به ماساژ هم نیاز داشته باشند اما ماساژ منظم به ویژه ماساژ ورزشی مهم است و تاثیر مثبتی بر آمادگی روانی ورزشکار دارد. ماساژها عملکردتان را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند تا از گرفتگی های ناشی از ورزش بیش از حد و استرس رقابت ها رهایی یابند.

یک ورزشکار باید یک ذهن و بدن آرام داشته باشد تا سریع، هوشیار و کارآمد باشد. دلایل دیگری نیز وجود دارد که به نظر می رسد برای ورزشکاران لازم باشد به طور منظم ماساژ داشته باشند. این دلایل بسیاری از جراحات در زمین را شامل می شوند که نیاز به ماساژ دارند. مهم است که بدانیم اگر یک ورزشکار برای آسیب عضلانی خود را تسلیم کند، می تواند یک مشکل دائمی به وجود آید و پس از آن ورزشکار ممکن است قادر به ارائه یک عملکرد مشابه نباشد.

بعضی از تکنیک های بزرگ ماساژ که می تواند برای همه انواع ورزشکاران سودمند باشد، به شرح زیر است.

تکنیک رهایی فعال یا اکتیو ریلیز

روش رهایی فعال همچنین به عنوان A.R.T شناخته می شود. این تکنیک ماساژ براساس ترکیبی از شدت فشارهای مختلف است که باعث کاهش میزان آثار زخم و شکاف و کاهش کشش عضلات می شود. درمانگر ماساژ، سفتی، بافت و تحرک بافت نرم را ارزیابی می کند و سپس بر روی کشش کار می کند.

عضلات با کمک دست ها در یک جهت مشخص و الگویی سخت در صورت رها شدن حرکت می کنند. این یک نوع ماساژ ترجیحی برای درمان آسیب های خاص است.

ماساژ باعث افزایش توانایی بدن برای بهبودی می شود. صدمات ساق پا، آسیب های همسترینگ و کف پا می توانند با این روش درمان شوند.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو از طب چینی مشتق شده است که شامل کشش بسیار و دستکاری مفاصل و عضلات می شود. این تکنیک ماساژ، روانکاری مفاصل را ارتقا می دهد بنابراین برای ورزشکاران می تواند موثر باشد. سلامت کلی یک ورزشکار کلید موفقیت او است.

شما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که می توانید با یک صندلی ماساژ نیز به هدفتان برسید زیرا صندلی های زیادی در بازار وجود دارد که ماساژ شیاتسو را بهتر از درمانگران انجام می دهند.

شیاتسو کمک می کند تا از انسداد انرژی جلوگیری شود و کارآیی عملکرد های اصلی بدن را ارتقاء می دهد و باعث بهبود سلامت کلی می شود.

سبک های مختلفی از شیاتسو وجود دارد که می تواند بر اساس نیاز بیمار انتخاب شود.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی برای دونده ها توصیه می شود. این بیشتر از ماساژی آرامش بخش و ریلکس کننده است زیرا گردش خون را تحریک کرده و عضلات را تقویت می کند.

با استفاده از فشار های مختلف برای آزاد شدن تنش عضلانی و افزایش جریان خون موثر است.

دونده ها می توانند پس از تمرینات سخت و رقابت های سخت، تنش عضلانی خود را بازیابی کنند. این ماساژ، تنش های عضلانی را بدون آسیب رساندن به آنها کاهش می دهد.

یک ماساژ سوئدی به یک ورزشکار کمک می کند تا دوباره فعال شود و آرامش یابد.

تریگر پوینت تراپی

هدف اصلی در تریگر پوینت تراپی، گره های عضلانی و بافت های عضلانی خاص است. ماساژ تراپیست، گره ها را در عضلات پیدا می کند و با استفاده از فشار عمیق کار می کند. شدت فشار بالا آسیب را کاهش می دهد و درد را کم می کند.

درست مانند A.R.T.، بهتر است برای درمان زخم و شکاف استفاده شود. گرفتگی، آسیب های همسترینگ و کشیدگی ماهیچه ساق پا می تواند به طور موثر با این روش درمان شود.

ماساژ بافت های عمیق

این یکی از رایج ترین انواع ماساژ، در ورزشکاران است و تمام لایه های سطحی و عمیق عضلات را هدف قرار می دهد. این ماساژها بسیار شدید هستند، زیرا تمرکز بیشتری روی یک بافت به خصوص دارند.

بر خلاف روش تریگر پوینت تراپی، ماساژهای بافت عمیق بر روی زمینه های مشکل ساز جدید تمرکز می کند و بر روی عضلات کامل کار می کند.

ورزشکاران اغلب دارای نقاط تنگ و بافت های متصل هستند؛ ماساژهای بافت عمیق، انتخاب مناسبی در طول تمرینات سخت و ورزش های پر استرس است.

میزان ماساژ

تعداد دفعاتی که یک ورزشکار باید به دنبال ماساژها باشد، بستگی به استرس عضلانی و میزان خستگی عضلاتش دارد.

با این حال، لازم نیست که یک ورزشکار تنها زمانی که نیاز به ماساژ را احساس کرد فقط ماساژ بگیرد، ماساژ به طور مرتب می تواند ذهن و بدن او را آرام کند تا بتواند در روش و عملکرد خود به بهترین شکل ممکن تمرکز کند.

تمام انواع ماساژهای فوق برای ورزشکاران خوب است. آنها باید با درمانگر خود مشورت کنند تا مناسب ترین نوع ماساژها را بیابند.

منبع: authorityremedies

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی