کارهای فوق‌العاده ساده بسیاری وجود دارند که صرفنظر از اینکه چند سال دارید، می‌توانید برای سالم و درخشنده نگهداشتن پوستتان انجام دهید. آندریا رابینسون، نویسنده «در جستجوی زیبایی: نکات و ترفندهای زیبایی برای خانمهای بالای ۵۰ سال»، اطلاعاتش را در مورد اینکه محصولات ضدپیری واقعا چطور عمل می‌کنند، نکات آرایشی تضمینی که شما را جوانتر می‌کند، و خیلی چیزهای دیگر را با ما در میان گذاشته است.

از محصولات مراقبت از پوست مناسب استفاده کنید

رابینسون می‌گوید که هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، سه ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی قوی وجود دارند که برای حفظ جوانی پوستتان باید به دنبال آنها باشید. اول، برچسب محصول را برای پیدا کردن سرمی‌که حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C باشد، بررسی کنید. این ویتامین به روشن کردن پوست شما کمک می‌کند.

دوم اینکه، به برنامه‌ی مراقبت از پوستتان، رتینوئیدها را اضافه کنید زیرا تولید مجدد سلول را افزایش می‌دهند و بازسازی کلاژن را تحریک می‌کنند و سوم اینکه، برای از بین بردن لایه رویی سلول‌های مرده‌ی پوست از اسید لایه بردار آلفا هیدروکسی استفاده کنید.

هر روز کرم ضد آفتاب بزنید

هوای بیرون، چه شرجی و ۹۰ درجه باشد و چه سرد و بارانی، استفاده از ضدآفتاب، یک ضرورت است. بنابراین اگر تابحال از ضد آفتاب استفاده نکرده‌اید، آن را به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید زیرا آسیب ناشی از خورشید، نه تنها باعث چین و چروک می‌شود بلکه می‌تواند شما را در برابر سرطان پوست، آسیب‌پذیر کند.

رابینسون می‌گوید: از ضدآفتابی با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید، اما پولتان را برای خرید SPF بالاتر از ۵۰ هم هدر ندهید، زیرا شواهد کمی مبنی بر اینکه SPF ‌های بالاتر، مزایای حفاظتی بیشتری ارائه می‌دهند، وجود دارد.

از فونداسیون کمتری استفاده کنید

رابینسون می‌گوید: فونداسیون سنگین، تمایل دارد که روی نواحی ناهموار یا در میان خطوط صورت، جای گیرد. آنچه با افزایش سن به آن نیاز دارید، یک فونداسیون مرطوب کننده‌ی شفاف یا یک مرطوب کننده رنگی است.

از هر چیزی که بر پایه پودر است، اجتناب کنید. او توصیه می‌کند که قبل از زدن فونداسیون، از یک پرایمر استفاده کنید. او می‌گوید: پرایمر باعث می‌شود که فونداسیون شما هموارتر شود، خطوط و منافذ را پر کند، حلقه‌های سیاه زیر چشم را به حداقل می‌رساند و کل آرایش را هم با دوام می‌کند.

یک درخشش زیبا ایجاد کنید

برای آنکه به پوستتان کمی رنگ دهید، یک راه آسان وجود دارد: یک برنزه کننده‌ی تدریجی. رابینسون می‌گوید: هیچ چیز، بهتر از کمی درخشش زیبا روی بدن و صورت در این مرحله از زندگی نیست. با یک برنزه کننده‌ی تدریجی، شما شاهد کمترین میزان رگه، لکه و تجمع رنگ روی مچ‌ها، کف پاها و پنجه‌ها خواهید بود.

برای با طراوت کردن رنگ چهره‌تان، روی صورتتان از یک رژ گونه‌ی کرمی‌استفاده کنید. رابینسون می‌گوید: این رژ گونه، خیلی راحت روی نواحی ناهموار یا خطوط ترکیب میشود. آن را با نوک انگشت و با حرکت دایره‌ای روی صورتتان بمالید و کناره‌ها را ترکیب کنید.

از آرایش اکلیلی دوری کنید

سایه‌های چشم درخشان و جسورانه و محصولاتی با مواد اکلیلی و براق، چین و چروک‌ها را مشخص‌تر خواهند کرد. رابینسون می‌گوید: این محصولات روی پوست یا پلک‌هایی که خطوط ریز یا نواحی ناهموار دارند، جذاب و قابل تحسین بنظر نمی‌رسند.

سایه‌های تیره‌ی ترکیب شده با رنگ‌های خنثی روشن‌تر، بهترین انتخاب برای این پلک‌ها هستند. خط چشمهای مایع را نادیده بگیرید چرا که توجه را به پوست ظریف و شل پلک‌ها جلب می‌کنند. در عوض از یک خط چشم مدادی نرم که می‌تواند محو شود، استفاده کنید.

یک فرم مناسب برای ابروهایتان انتخاب کنید

موچین‌ها را کنار بگذارید و برای فرم دادن به ابروهایتان به یک حرفه‌ای مراجعه کنید. رابینسون می‌گوید: چشمان افتاده را می‌توان با کمی‌ قوس دادن به ابروها و کشیدن آنها به طرف بیرون شقیقه، تغییر داد (بجای داشتن یک انحنای دنباله دار به سمت پایین چشمها). کمان ابرو، بخش مهمی از ابرو محسوب می‌شود و باید بتدریج و بسیار آرام، بالا برده شود.

گردنتان را فراموش نکنید

رابینسون می‌گوید: پوست گردن، با بالا رفتن سن، خاصیت ارتجاعی‌اش را سریع‌تر از هر جای دیگری در بدن شما از دست می‌دهد و ظاهر چروکیده‌ای پیدا می‌کند. شما باید به همان اندازه که در مراقبت از صورتتان، محتاط و دقیق هستید، به گردن و دکولته‌تان نیز توجه کنید.

برای آنکه این بخش از بدنتان را درست مانند صورتتان جوان نگه دارید، این برنامه‌ی سه مرحله‌ای را دنبال کنید: هر صبح و شب آن را مرطوب کنید، هفته‌ای یک یا دو بار، آن را با یک اسکراب ملایم لایه برداری کنید، و روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

به دستانتان نیز توجه کنید

یادتان باشد که همیشه هنگام شستن ظرف‌ها دستکش بپوشید، و بطور منظم دستانتان را مرطوب کنید. رابینسون می‌گوید: مواد شیمیایی و آب گرم، سد چربی محافظ پوستتان را از بین می‌برند و آن را مستعد خشکی و سوزش می‌کند.

هر زمانی که دستکش لاستیکی می‌پوشید، یک لایه لوسیون روی دستهایتان بمالید. این کار نه تنها از آنها محافظت می‌کند، بلکه به دستانتان رطوبت بیشتری می‌دهد. کرم دست مورد علاقه‌ی رابینسون، کرمی است که حاوی روغن دانه گلرنگ، ویتامین E، عصاره ریشه هویج، و آلوئه ورا برای محافظت از پوست در برابر خشکی باشد.