خواص مواد غذايي سلامت

باید و نباید های چای سبز

چای سبز

چای سبز تاثیر فوق العاده ای بر کاهش وزن دارد حتی گفته می شود کسانی که چای سبز می خورند دو برابر دیگران می توانند کاهش وزن موفق داشته باشند. آیا در خصوص این مزیت ها اطلاع دارید؟ آیا در شرف رژیم گرفتن هستید اما نمی دانید چه کارهایی می تواند بیشترین کمک را به شما بکند. در ادامه در خصوص چای سبز و باید و نباید هایاین خوراکی معجزه آسا بیشتر برای تان می گوییم.

کدام طعم چای سبز را تهیه کنیم؟

بهترین چای سبز باید به طور طبیعی فراوری شود. افزودن طعم دهنده ها به چای سبز از خاصیت آن کم کرده و میزان تاثیر گذاری آن را کاهش می دهند. به خصوص اگر طعم دهنده دارای مواد قندی باشند می تواند باعث افزایش کالری چای شده و از تاثیر لاغر کنندگی آن کم کند. در نتیجه بهترین طعم، طعم طبیعی خود چای بدون هیچ گونه افزودنی می باشد.

آیا برند مهم است؟

هر برند تفاوت زیادی در استفاده از مواد با کیفیت در تولید و بسته بندی محصول، و همچنین استفاده از برگ های چای سبز مزرعه های متفاوت دارد. می توانید برای انتخاب برند مناسب به استفاده از بهترین مواد افزودنی طبیعی و درصد پایین تر نگه دارنده ها توجه کنید. هر برند به حفظ سلامت و طبیعی بودن چای توجه بیشتری داشت آن مناسب تر است

چای سبز سرد باشد یا داغ

اگر علاقه به نوشیدن چای سبز به صورت سرد دارید لازم است بدانید که چای سبز در حالت داغ تاثیر گذار تر است. بهترین حالت چای سبز برای کاهش وزن زمانی است که بسیار داغ بوده و تنها 4-5 دقیقه می گذرد که آن را از روی حرارت برداشته اند.

آیا چای سبز فاسد می شود؟

آیا ممکن است چای سبز مضر باشد؟ چه مواردی را باید رعایت کرد تا این چای سالم بماند؟ چای سبز خراب نمی شود اما بهتر است تا قبل از 6 ماه پس از برداشت مصرف شود چرا که با گذشت 6 ماه از برخی آنتی اکسیدان های آن قدرت خود را از دست می دهند.

از عصاره چای سبز بهره ببرید.

محققان می گویند بهره مندی از عصاره ی چای سبز می تواند جای نوشیدن 8 تا 10 فنجان چای سبز مزیت داشته باشد. عصاره ی چای سبز نیز مثل خود چای سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. البته نوشیدن این چایی به صورت طبیعی خیلی بهتر است اما اگر طعم آن را دوست ندارید یا به هر دلیلی نمی توانید آن را به صورت طبیعی بنوشید می توانید از عصاره ی آن استفاده کنید.

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی