طبيعت و گردشگري طبیعت و حیوانات

باغ وحش چینی Lehe Ledu ، حیووانات آزاد و قفس برای آدم ها

تقویم فارسی اندروید

از کودکی هیچ دل خوشی از سیرک رفتن و یا باغ وحش نداشتم. نمی دانستم چه چیز جالبی می تواند در دیدن حیوانات غمگین داخل قفس وجود داشته باشد. در حال حاضر هم به عنوان یک بزرگسال معتقدم گرفتن حیوانات و زندانی کردن آن ها اشتباه بزرگی است چرا که آن ها هم مانند هر موجود دیگری حق زندگی و آزادی دارند. در این مقاله ما سری به باغ وحش چینی Lehe Ledu می زنیم و سبک جدیدی که در این باغ وحش بکار رفته را مشاهده می کنیم.

باغ وحش چینی Lehe Ledu، حیووانات آزاد و قفس برای آدم ها

در بحث های زیادی که تازگی باب شده اسارت حیوانات در قفس و نگه داشتن حیوانات وحشی در یک فضای بسته را غیر انسانی و زشت می خوانند. درواقع ما انسان ها تنها برای سرگرمی خود علاوه بر آسیب رساندن به زیستگاه طبیعی حیوانات باز هم راضی نمی شویم و آن ها را در قفس می اندازیم.

باغ وحش چینی Lehe Ledu، حیووانات آزاد و قفس برای آدم ها

اما به نظر می رسد که یک باغ وحش چینی یک روش غیر معمول را برای ایجاد یک محیط نزدیک تر بین انسان و حیوان ایجاد کرده است. باغ وحش چینی Lehe Ledu اجازه می دهد که گربه های بزرگ و گربه سانان وحشی و دیگر گونه های حیوانات از جمله خرس در محیط باز پرسه بزنند و به جای آن ها انسان ها و بازدیدکنندگان را در قفس می گذارند تا مسیر را طی کنند !. به این ترتیب انسان ها این فرصت را پیدا می کنند که کاملا نزدیک حیوانات باشند و آن ها را از نزدیک ببینند. این اتفاق می تواند جالب باشد چرا که حیوانات را بدون دیدن آن ها در قفس می توانید نظاره گر باشید.

باغ وحش چینی Lehe Ledu، حیووانات آزاد و قفس برای آدم ها

افراد می توانند داخل قفس باشند و حیواناتی که به قفس ها یورش می آورند و اطراف آن ها پرسه می زنند را ببینند. البته این کار هیچ خطری برای کسی ندارد چرا که قفس ها دو جداره و محکم هستند. همچنین برای جذب حیوانات بازدیدکننده ها می توانند تکه های گوشت را برای آن ها بیندازند. برای این کار از جداره های باز بالای قفس ها استفاده می کنند.

با این حال به همه ی بازدیدکنندگان هشدار داده می شود که انگشتان خود را داخل قفس نگه دراند چرا که یک ببر گرسنه تفاوت آن را با صبحانه نمی داند.

همچنین در این پارک صحنه هایی از یورش بردن و پریدن گربه سانان بزرگ به قفس ها وجود دارد که انتقاد بسیاری را نیز در پی داشته است. اما نکته جالب این جاست که خیلی از بازدیدکننده ها این صحنه را یک هیجان وصف نشدنی و به عنوان لمس اتفاق در شرف وقوع می دانند.

باغ وحش چینی Lehe Ledu، حیووانات آزاد و قفس برای آدم ها

به نظر می رسد که باغ وحش چینی Lehe Ledu به محبوبیت خوبی بین در مردم دست یافته است. حتی از زمان افتتاح آن در سال 2015 بلیط های این باغ وحش به مدت سه ماه پیش فروش شد. این خود نشان می دهد که مردم ترجیح می دهند حیوانات را آزادانه و رها در زیستگاه خود ببینند.

باغ وحش چینی Lehe Ledu، حیووانات آزاد و قفس برای آدم ها

یکی از بازدیدکنندگان این باغ وحش می گوید تجربه ی جالبی در آنجا کسب کرده و به جای اینکه مردم حیوانات را نگاه کنند این حیوانات بودند که آن ها را زیر نظر داشتند. در واقع آن ها انسان ها را دنبال می کردند و به آن ها به چشم ناهار نگاه می کردند.

نظر شما در خصوص این باغ وحش چیست؟

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی