دكوراسيون و چيدمان مد و زيبايي

ایده هایی نو برای دکوراسیون اتاق نشیمن

اعمال دکوراسیون خاص در اتاق نشیمن به دلیل استفاد زیادی که دارد، دشوار است زیرا گاهی مجبور می شوید وسایل یا مبلمان را از مکان های اصلی خود جابه جا کنید تا راحت تر باشید.
تقویم فارسی اندروید

اعمال دکوراسیون خاص در اتاق نشیمن به دلیل استفاد زیادی که دارد، دشوار است زیرا گاهی مجبور می شوید وسایل یا مبلمان را از مکان های اصلی خود جابه جا کنید تا راحت تر باشید.

اما برای اینکه اتاق همیشه راحت و زیبا به نظر برسد ما ایده هایی داریم که شاید کمک کننده به نظر برسند. با ما همراه باشید.

نطقه کانونی اتاق نشیمن

شومینه اتاق نشیمن را به مرکز تقارن تزیینات اتاق تبدیل کنید. دیوارها و سقف را سفید نقاشی کنید و اجازه دهید از پنجره ها نمای بیرون دیده شود. از رنگ دیوارها برای مبلمان نیز بهره بگیرید. در صورت نیاز می توانید از پیراهنی های سفید و ساده مبل استفاده کنید. برای تزریق رنگ به فضای کاملا سفید، می توانید از ترکیبات رنگ آبی برای کوسن و قالی بهره بگیرید و گیاهان سبز طبیعی را در گوشه و کنار اتاق، قرار دهید.

رنگ های دخترانه

این اتاق نشیمن کاملابه سلیقه خانم خانه تزیین شده است. در این اتاق خودمانی تقریبا هر چیزی می توان یافت. از میز شیشه ای جلوی مبل گرفته تا انواع کوسن های بزرگ و کوچک با طرح و رنگ های مختلف در این اتاق در کنار هم قرار گرفته اند. میز عثمانی توخالی نیز در کنار مبلمان، نگاه بیننده را به خود جلب می کند. رنگ های شاد و طرح و ایده این اتاق بسیار ساده و خودمانی است و مهمان در آنجا احساس راحتی زیادی خواهد داشت.

دکور چند لایه

اتاق نشیمن را می توان با انواع مبلمان و وسایل تزئینی دکور کرد. برای این منظور می توانید فضای اتاق را به سه بخش، زیرین، میانی و بالا تقسیم کنید و وسایل را به صورت چند لایه در هر کدام از این بخش ها قرار دهید. به طور مثال، می توانید روی قالی اتاق، پوست مصنوعی حیوانات پهن کنید و روی آن میزی به شکل صندوق، روی آن سینی و داخل سینی گلدان قرار دهید. روی مبلمان، کوسن های گلدار و بزرگ قرار دهید. از انواع لوسترها و آباژورها برای نور اتاق بهره بگیرید یا آثار نقاشی زیبایی به دیوار نصب کنید. مجسمه نیز در دکوراسیون چندلایه اتاق نقش مهمی دارد.

Modern living-room interior.

ترکیبی از رنگ جواهرات

رنگ های سنگ های قیمتی همچون یشمی، آبی کبود، یاقوتی یا سرخ مایل به زرد، رنگ هایی مناسبی برای استفاده در دکوراسیون اتاق نشیمن هستند. برای این منظور باید از پارچه های طرح‌دار و گل‌دار، آثار نقاشی و آثار هنری، مبلمان، پرده، گلدان، آباژور و حتی وسایل تزئینی که این رنگ ها را دارند، استفاده کنید.

سافاری

برای تزئین اتاق نشیمن می توان از هیجان طبیعت‌گردی و صحرانوردی بهره گرفت. به طور مثال، می توانید وسایل جانبی مبلمان را به شکل پوست گورخر (با رنگ دلخواه) انتخاب کنید. رنگ بژ مبلمان حسی از طبیعت و صحرا را منتقل می کند.

اتاق نشیمن کلاسیک

رنگ های خنثی برای اعمال دکوراسیون کلاسیک از همه تناژهای رنگی دیگر بهتر هستند. از انواع رنگ های خنثی می توان برای دیوار و مبلمان اتاق هایی استفاده کرد که بیشتر تمایل داریم بی آلایش و ساده اما زیبا دیده شوند. برای این منظور می توانید از رنگ های بژ، توسی، کرم، سفید، یا سبزآبی استفاده کنید. برای اینکه رنگ حس سردی نداشته باشد، بهتر است از رنگ های گرم همچون قهوه ای در ساخت رنگ ترکیبی دیوارها بهره بگیرید.

اتاق سرگرمی

این اتاق نشیمن همچون مهدکودک است و به هیچ عنوان جنبه شیک یا رسمی ندارد. اما خانواده هایی که بچه دارند، می توانند از این طرح برای چیدمان اتاق نشیمن خود استفاده کنید. دیوارهای سفید، مبلمان توسی، قالیچه نارنجی و آثار نقاشی کودکان این اتاق را بیشتر به اتاق بازی کودکان شبیه کرده است تا اتاق نشیمن.

افسون‌گری

برای داشتن اتاق نشیمن شیک و دوست داشتنی، بهتر است از یک رنگ واحد برای فضا استفاده کنید. به طور مثال، اگر رنگ اصلی کرم و قهوه‌ای است، می توانید برای جذابیت بیشتر از رنگ تکمیل کننده ای همچون آبی یا سبز نیز در کنار آن استفاده کنید. استفاده از آیتم های براق همچون آباژور نقره ای یا قاب عکس یا وسایل تزئینی شیشه ای نیز بر زیبایی بیشتر اتاق تاکید می کنند.

natural-living-room-bungalow-interior-designs

سفید همچون برف

وقتی همه در و دیوار و سقف و پنجره اتاق نشیمن را سفید نقاشی کنید، می توانید برای زیبایی بیشتر آن از هر رنگ جان‌داری همچون قرمز یا حتی آبی یا هردو آنها در کنار هم بهره بگیرید. این رنگ ها حالت تاکیدی دارند و در آن همه سفیدی ناگهان نگاه بیننده را به خود جلب می کنند.

طراحی مدرن

اتاق نشیمن هر چه طراحی مینیمال تری داشته باشد، زیباتر خواهد بود. مبلمان ساده دیواری اما راحت با انواع بالشت و کوسن های بزرگ و کوچک در رنگ های مشابه و مکمل یکی از بهترین ایده ها برای اعمال در اتاق نشیمن است. برای تاکید بر جذابیت آن می توانید از قالیچه بافته شده حصیری، انواع شمع های بزرگ و کوچک در بالا یا کنار شومینه و چند وسیله زینتی ساده روی دیوارها استفاده کنید.

منبع بهترین ها

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی