تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت سلامت جسمي

اگر فكر مي كنيد شكر فقط باعث چاقي و ديابت ميشود ، بخوانيد

شکر ماده ای است كه خطر بسته شدن رگ های خونی را افزایش داده و اندازه کلیه ها را بزرگ می کند...
تقویم فارسی اندروید

 انجمن قلب آمریکا در سال 2009 اعلام کرد که مردم این کشور روزانه به طور متوسط 22 قاشق چای خوری شکر مصرف می کنند.

شكر
شكر
به گزارش preventation شکر ماده ای است كه خطر بسته شدن رگ های خونی را افزایش داده و اندازه کلیه ها را بزرگ می کند.

شکر عامل چاقی است:

مصرف بیش از حد شکر، میزان فروکتوز را در بدن افزایش می دهد و باعث چاقی می شود. گلوکز موجود در شکر به راحتی در اندامها مورد استفاده قرار می گیرد، در حالیکه تنها ارگانی که سوخت و ساز فروکتوز را برعهده دارد کبد است. فروکتوز انباشته شده در کبد به چربی تبدیل می شود.

شکر استعداد بدن برای دیابت را بالا می برد:

به ازای مصرف هر 150 کالری موجود در قند به طور روزانه، میزان شیوع دیابت را 1.1 درصد افزایش می دهد. بسیاری از مواد غذایی حاوی قندهای پنهان هستند که ممکن است از وجود آنها آگاه نباشیم. خواندن برچسب این مواد هنگام خرید، یک راه مفید برای آگاهی از میزان قند موجود در آنها است.

شکر دشمن قلب است:

حقیقت این است که دیابت و بیماری های قلبی در ارتباط نزدیک با هم هستند. در ضمن بیماری های قلبی و سکته مغزی عامل شماره یک مرگ و میر در میان دیابتی ها محسوب می شوند و 65 درصد علت مرگ و میر در مبتلایان به دیابت ناشی از این عوامل است. توصیه انجمن قلب آمریکا از این میزان سطح شکر و قند برای مردان، زنان و کودکان تجاوز نمی کند: 5 قاشق چای خوری در روز برای زنان (20 گرم)، 9 قاشق چای خوری برای مردان ( 36 گرم)، و 3 قاشق چای خوری برای کودکان (12 گرم). یک قوطی نوشیدنی گازدار به طور کلی شامل 12 گرم شکر و یک قطعه نان گندم کامل شامل 2 قاشق چای خوری قند است.

شکر باعث هرج و مرج کلسترول می شود:

شکر کلسترول بد خون را به شدت بالا می برد و کلسترول خوب را پایین می آورد و در کل سبب بالا رفتن کلسترول می شود.

شکر منجر به افزایش خطر ابتلا به آلزایمر می شود:

وحشتناکترین بیماری قرن یعنی آلزایمر که با حواس پرتی های کوچک شروع می شود بر اثر مصرف شکر به وجود می آید.

شکر گرسنگی می آورد:

مصرف بیش از حد قند و شکر مقاومت در برابر هورمون لپتین را موجب می شود. لپتین از سلولهای چربی ترشح می شود. هر چقدر چربی بیشتری در بدن موجود باشد لپتین بیشتری ترشح می شود. مقاومت در برابر این هورمون و جلوگیری از ترشح آن، باعث زیاده روی در خوردن غذا می شود که در نهایت چاقی را در پی دارد.

شکر عامل افسردگی است:

برخی تصور می کنند با خوردن چیزی شیرین روحیه شان شاد خواهد شد در حالیکه کاملا بر عکس است. شادی حاصل از خوردن شیرینی به خاطر اعتیادی است که به آن دارید و با خوردن آن آرامش می یابید اما در روحیه و امواج مغزی شما اثر متضاد دارد.

شکر باعث پوکی استخوان است:

شکر عامل اصلی پوکی استخوان است. چگونه؟ شکر ماده ای زائد است که فاقد هر گونه ویتامین یا مواد معدنی است و بدن قادر به هضم و جذب آن نیست. از این رو سلولها مجبور هستند برای شکستن مولکولهای شکر از املاح کلسیم و منیزیوم ذخیره در استخوانها استفاده کنند. هر چه بیشتر چیزهای شیرین مصرف شود کلسیم بیشتری از استخوانها خارج شده و در فرایند هضم شکر مصرف می شود. در نهایت استخوانها بعد از چند سال پوک می شوند. دلیل اصلی خرابی دندانها نیز همین است.

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منبع: پارسينه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی