تناسب اندام سلامت

اگر این 8 کار را انجام می دهید، مانع کاهش وزن خود می شوید

تقویم فارسی اندروید

فرقی نمی‌کند کدام رژیم لاغری را برای کاهش وزن انتخاب کرده اید و چه قدر در جهان تاثیرگذار بوده است، چند حقیقت اساسی برای کاهش وزن وجود دارد که بدیهی است: غذاهای فرآوری شده و قند بیش از حد مضر هستند، چربی های سالم و غذاهای کامل پر از فیبر خوب هستند و شما قطعاً باید از نکات منفی زیر اجتناب کنید که بسیاری از کارشناسان برجسته کاهش وزن می گویند مانع کاهش وزن می شود و آن را از مسیر خود خارج می کند. بنابراین ادامه مطلب را بخوانید.

راه هایی که مانع کاهش وزن می شوند

مانع کاهش وزن

1. شما در وعده صبحانه پروتئین نمی خورید

آنتونی کافی، مالک و مربی Bloom Training می‌ گوید: «نکته‌ ای که در ۹۰ درصد شاگردانم [که نمی‌توانند وزن کم کنند] متوجه می‌شوم این است که پروتئین سنگین را در اولین وعده‌ غذایی روز خود حذف می‌ کنند. “داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالاتر، به ویژه در شروع روز، نه تنها منجر به اثر حرارتی بالاتر (سوزاندن کالری بیشتر در طول روز) می شود، بلکه منجر به حفظ بهتر توده بدون چربی بدن می شود که بیشتر از متابولیسم محافظت می کند و به تناسب اندام بیشتر کمک می کند. همچنین هوس‌ ها، اختلالات خلقی، تحریک‌ پذیری، استرس و سطوح خستگی را در طول روز کاهش می‌ دهد که همگی چیزهایی هستند که منجر به افزایش وزن یا مانع کاهش وزن می‌ شوند.

2. شما روز آزاد یا چیت دی ندارید

طرز فکر برای عزم شما بسیار مهم است و اگر با دیدگاه درست به رژیم منظم خود نزدیک نشوید، شانس موفقیت شما کم است.

جف گیرویتز مدیر Bang Fitness از تورنتو می‌ گوید: «تغذیه محدود یک زمین پر از مین است، زیرا احساس کمبود که به آن تونل‌ زنی شناختی نیز گفته می‌ شود، اغلب یک محیط ذهنی ناسالم ایجاد می‌ کند که احتمال پرخوری احساسی و ریزه خواری را افزایش می‌دهد.» “چیت دی فقط یک تکنیک برای خوردن نیست. این یک استراتژی است که به طور خاص با احساس کمبود مقابله می کند. احساس آزادی و فراوانی باید وجود داشته باشد تا کاهش عمدی دریافت غذا را کمتر احساس کنید.” کارشناسان می گویند برای اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط بین عادات غذایی و خلق و خوی خود بدانید که کاهش وزن بدون انجام این کار غیرممکن است.

چاقی

3. قبل از اینکه غذا بخورید صبر می کنید تا گرسنه شوید

کاتلین بارونز، مربی سلامت می‌ گوید: «بدترین کاری که افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، هر روز انجام می‌ دهند این است که منتظر می مانند تا گرسنه شوند و بعد غذا بخورند. “افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، اغلب فکر می کنند که اگر یک وعده غذایی را حذف کنند یا بتوانند زمان وعده غذایی خود را عقب بیندازند، به آنها کمک می کند کالری کمتری مصرف کنند. این اغلب نتیجه معکوس می دهد زیرا به ناچار افراد آنقدر گرسنه می شوند که پرخوری می کنند یا احساس انگیزه برای گرفتن یک تصمیم سالم نمی کنند. داشتن زمان‌ های منظم برای وعده‌ های غذایی و آماده‌ سازی غذا از قبل می‌ تواند این اطمینان را بدهد که نشانه‌ های گرسنگی تحت کنترل باقی می‌ مانند و افراد قادر به انتخاب وعده‌ های غذایی متعادل و سالم هستند!»

4. شما آشپزخانه خود را خیلی تعطیل می کنید

اگر شام سنگینی را دیروقت می خورید، ممکن است مانع کاهش وزن خود شوید. کارلی بنکس، مشاور سلامت در The Habit Ayurveda می‌ گوید: من به دیگران یاد می دهم وقتی می گویند «من عادت به خوردن یک وعده غذایی بزرگ‌ تر برای ناهار، از جمله خوردن همه خوراکی‌ ها و خوردن سوپ یا سالادی که همه برای ناهار می‌خورند ندارم و در عوض آن را برای شام می‌خورم.» عادت شان را تغییر دهند. “من دیده ام که مراجعان تنها با تغییر زمان وعده های غذایی خود وزن کم می کنند در حالی که دقیقا همان غذاها را می خورند. این تغییر همچنین کیفیت خواب را بهبود می بخشد و گیجی صبحگاهی را کاهش می دهد.”

5. شما الکل می نوشید

در اینجا جای تعجب نیست، اما لازم به ذکر است که الکل یکی از بزرگترین موانع کاهش وزن شماست. یک لیوان شراب بین 120 تا 125 کالری دارد، یک ودکا کمی بیش از 100 کالری دارد و یک مارگاریتای 16 اونسی می‌ تواند بیش از 1000 کالری به شما برگرداند. این نوشیدنی‌ های پرکالری همچنین ارزش غذایی کمی دارند یا اصلاً ارزش غذایی ندارند و به احتمال زیاد در هنگام بی‌ حالی بعد از نوشیدن، غذای چرب و ناسالم هم میل می کنید تا اینکه یک وعده غذایی حاوی پروتئین و سبزیجات را انتخاب کنید!

6. بهانه می آورید

امیلی تیلز، متخصص تغذیه و مربی می گوید: «بدترین کاری که برای سلامتی و اهداف کاهش وزن خود انجام می دهید، بهانه جویی است. “شما به خود حق می‌ دهید که بگویید، “من فردا تمرین نخواهم کرد و اهدافم را دور می‌ زنم، زیرا چیزی ندارم که بتوانم خود را متعهد نگه دارم.” هر بار که هدفی را تعیین می‌ کنید و آن را دنبال نمی‌ کنید، خودتان را شرطی می‌ کنید که بپذیرید هرگز تغییر نخواهی کرد و هیچ چیز قابل تغییر نیست.”

رژیم غذایی

7. شما به طور منظم نوشابه می نوشید

دکتر جینان بانا می‌گوید: نوشیدنی‌ هایی مانند نوشابه حاوی قند بسیار بالایی هستند و رژیم‌ های غذایی سرشار از قند ثابت شده اند که پتانسیل کاهش تنوع میکروبی در روده را تنها پس از یک هفته دارند. اثبات شده است که از دست دادن تنوع میکروبی در میکروبیوتای روده با بیشتر بیماری های انسانی که کشورهای غربی را تحت تاثیر قرار می دهند، از جمله چاقی مرتبط است.

8. به اندازه کافی غذا نمی خورید

دکتر کایلی برتون می گوید: “این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما بدترین کاری که مردم هر روز برای مبارزه با افزایش وزن انجام می دهند این است که غذا نخورند.” “این برای قند خون شما خوب نیست. عدم تعادل قند خون که هر روز اندکی بالا و پایین می‌رود، مشکل شماره یک در هرج و مرج هورمونی است و وقتی هورمون‌ های شما به هم می‌ ریزند، وزن کاهش نمی‌ یابد. مهم نیست که چه می کنید. حذف وعده های غذایی یا صرفاً غذا نخوردن به طور منظم به بدن شما می گوید که ممکن است در آینده نزدیک دچار مشکل شوید [و متابولیسم شما با آن سازگار خواهد شد]. غذا خوردن منظم به مغز شما می گوید که غذای آماده برای مصرف وجود دارد و بدن شما مشکلی پیدا نمی کند. نیازی نیست آنچه می خورید [به عنوان چربی] برای بعد ذخیره کنید، بهتر است در همان وعده غذایتان را مصرف کنید.”

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی