سبك زندگي موفقيت در زندگي

افراد ثروتمند ، چگونه ثروتمند می مانند

تقویم فارسی اندروید

افراد ثروتمند ، چگونه ثروتمند می مانند

گاهی به ثروتمندان و افراد پولدار حسادت می کنیم و با خود می گوییم اگر ما هم این همه پول داشتیم هیچ وقت نگران خرج کردن پول مان نمی شدیم و یا خیال راحت هر چه می خواستیم برای خودمان می خریدیم. اما با دقت در رفتار افراد ثروتمند گاهی چیزهای غیر منتظره و عجیبی دستگیرمان می شود. اکثر افراد ثروتمند در خصوص خرج کردن پول شان حتی از افراد متوسط هم سختگیر تر و دقیق ترند. آن ها بیشتر از افراد معمولی مراقب پول خود هستند و در خصوص چگونگی خرج کردن آن وسواس به خرج می دهند. با هفت گنج همراه باشد تا چند تا از بهترین اخلاق های این افراد که باعث حفظ ثروت شان می شود را به شما بگوییم.

افراد ثروتمند همیشه با پول نقد خرید می کنند

شما با کارت اعتباری خرید می کنید یا پول نقد؟ آیا همیشه حواس تان به پولی که برای تان مانده و یا میزان پولی که خرج کرده اید هست؟ ثروتمندان اصولا به خرید با کارت های اعتباری علاقه ای ندارند. می دانید چرا؟ آن ها می خواهند دقیقا بدانند که چقدر از پولشان باقی مانده و چقدر از آن را خرج کرده اند. با کارت اعتباری آن ها نمی توانند میزان پولی که هنوز برای خرج کردن دارند را ببینند و این خود یک دلیل ولخرجی و خرید های بی دلیل خواهد بود. اگر می خواهید پول تان را نگه دراید باید همیشه ارقام و آمار آن را بدانید.

افراد ثروتمند صرفه جویی می کنند

شاید برای تان تعجب آور باشد اما واقعیت دارد. آن ها صرفه جویی کردن را مانند یک عادت همیشه با خود دارند. درست است که آن ها پول زیادی دارند اما باز هم تمایلی به خرج بیهوده ی آن و از دست دادن بی دلیلش ندارند. افراد ثروتمند چیزهای گران می خرند و ممکن است در یک روز پول زیادی خرج کنند اما باز هم برای هر خرید کوچک و بزرگی از تخفیف خواستن خجالت نمی کشند. آن ها تا جایی که بتوانند از پول شان مراقبت کرده و حتی خرده خرج های بی مورد هم برای خود درست نمی دانند. شاید به این دلیل باشد که فرق بین زندگی ثروتمندی و زندگی متوسط را می دانند و دوست ندارند با از دست دادن پولشان به یک زندگی متوسط سقوط کنند.

افرد ثروتمند برخلاف دیگران ماشین های تولید زباله ی 24 ساعته نیستند.

برخی افراد با اینکه پول کمی دارند اما از خرید مقدار زیادی سبزیجات برای ناهار ظهر عبایی ندارند. آن ها بیش از آنچه نیاز دارند خرید می کنند و سبزی های پلاسیده و کهنه را به سطل زباله می اندازند. همچنین از پرتاب قالب پنیری که دلشان را زده به سطل آشغال امتناع نمی کنند. این درحالی است که افراد ثروتمند سعی می کنند همیشه به اندازه ی نیازشان خرید کرده و به جای خالی کردن کیف پول شان سطل زباله ی خانه را خالی نگه دارند!

آن ها هدف دارند

اگر هدف نداشته باشید چگونه می خواهید خود را از خرید لباس های شیک و زیبای ویترین های وسوه انگیز بوتیک ها یا از خوردن خوراکی های خوشمزه یا از تفریح های جورواجور حفظ کنید. مقابله با وسوسه ی این ولخرجی ها نیاز به یک انگیزه ی بزرگ دارد و آن هم این است که بدانید می توانید به جای این خرده خرج ها برای خود چیز های بهتری با پول تان بخرید. مثلا اگر بدانید قرار است به یک تعطیلات بزرگ بروید و یا اینکه بدانید قرار است ماشین تان را عوض کنید و یا اینکه برای خود یک ویلای زیبا بخرید دیگر تمایلی به خرید های بی مورد ندارید.

آن ها آمار خرج و مخارج شان را می دانند

افراد ثروتمند همیشه حساب دخل و خرج خود را دارند. اگر ندانید که چقدر درامد دارید و در روز یا ماه یا چند وقت اخیر چقدر خرج کرده اید و یا اینکه چقدر می توانید خرج کنید چگونه قادر خواهید بود برای پول تان برنامه ریزی کنید و در خصوص خرج های تان تصمیم بگیرید؟ افراد ثروتمند حساب همه چیز را دارند و گاهی شما را با یک تومار بلند بالا از دخل و خرج های کلان شان که حتی کوچک ترین جزئیات را هم از قلم نینداخته اند شگفت زده می کنند.

افراد ثروتمند بدهی های شان را مدیریت می کنند

شاید فکر کنید که برخی افراد در خانه ی خود یک دستگاه چاپ اسکناس موروثی دارند که هر وقت بخواهند برای شان یک دسته اسکناس تا نخورده چاپ می کند. این هم برای توجیح زندگی مرفه آن ها استدلال خوبی است اما می دانید که واقعیت ندارد. حتی این افراد هم گاهی پول کم می آورند و مجبور می شوند وام بگیرند یا قرض کنند. اما معمولا کم می بینیم که آن ها با طلبکار های شان مشکل داشته باشند. میدانید چرا؟ افراد ثروتمند بدهی های شان را مدیریت می کنند. آن ها به جای اینکه مدام آن ها را عقب بیندازند سعی می کنند آن را قسط بندی کرده و به مرور پرداخت کنند. به نوعی بدهی های آن ها یک واقعیت پنهان شده نیست و همیشه در خاطر شان می ماند و برایش برنامه ریزی می کنند.

افراد ثروتمند در مقابله وسوسه های بی مورد دوام می آورند

آن ها پول شان را صرف خرید چیز های غیر ضروری نمی کنند. شاید بخواهند آخرین مدل ماشین یک کمپانی را برای خود بخرند و چون می دانند که ارزشش را دارد در این کار معطل نمی کنند اما هنگام خرید یک پیراهن ساده برای خود اگر بدانند که لازمش نخواهند داشت از خرید صرف نظر می کنند. آن ها سعی می کنند ضرورت خرج کردن پول شان را بشناسند.

پس انداز می کنند

آن ها همیشه یک صندوق خرج های اضطراری دارند چرا که می دانند اتفاقاتی در راه است که هیچ کس پیش بینی آن ها را نمی کند. تصادف کردن یا بیمار شدن یا از دست دادن مقدار زیادی پول ممکن است برای هر کسی پیش بیاید پس باید آماده بود. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی