اطلاعات جالب و مفيد سرگرمي و اطلاعات عمومي

اطلاعات جالب و خواندني درباره پينوكيو

پینوکیو انیمیشن بسیار موفقی شد که امروز در دنیا همه آن را می شناسند و تصویر پینوکیو در ذهن همه مردم ثبت شده است اما اطلاعات ریز و جالبی در مورد این انیمیشن وجود دارد که شاید همه ندانند...
تقویم فارسی اندروید

پینوکیو انیمیشن بسیار موفقی شد که امروز در دنیا همه آن را می شناسند و تصویر پینوکیو در ذهن همه مردم ثبت شده است اما اطلاعات ریز و جالبی در مورد این انیمیشن وجود دارد که شاید همه ندانند…

پينوكيو
پينوكيو

زمانی که نزدیک به 70سال قبل یعنی در سال 1940 کمپانی والت دیزنی کارتون پینوکیو را ساخت بسیار مورد استقبال قرار گرفت. حتی عده ای این کار را بسیار بهتر از اولین انیمیشن دیزنی یعنی « سفید برفی و 7 کوتوله» دانستند.

پینوکیو انیمیشن بسیار موفقی شد که امروز در دنیا همه آن را می شناسند و تصویر پینوکیو در ذهن همه مردم ثبت شده است اما اطلاعات ریز و جالبی در مورد این انیمیشن وجود دارد که شاید همه ندانند.

1- پینوکیو بر اساس رمانی که در سال 1881 در یک مجله ایتالیایی توسط کارلو کلودی نگاشته و منتشر شده بود و دو سال بعد تبدیل به کتاب شد ساخته شده است.

2-تا کنون بیش از ۳۵ فیلم فقط به زبان انگلیسی بر اساس داستان پینوکیو تهیه شده است. اگر به این تعداد، فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان و سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌ها و سریال‌های کارتونی را بیفزاییم (تئاترها و اپراها به کنار) شاید تا حدی به سماجت این عروسک سربه‌هوا و نافرمان پی ببریم. از بچه و پیر و جوان و بی‌سواد و فرهیخته، کسی در این دهکده‌ی جهانی از این وروجک در امان نبوده است.

3- کلمه پینوکیو به معنی «کله چوبی» است.

4- در داستان اصلی پینوکیو عروسک شرورتر و خرابکارتری است اما موقع ساخته شدن فیلم کمپانی دیزنی سعی کرد شخصیت دلسوز تر و ملایم تری از پینوکیو بسازد.

5- تیمی 12 نفره نزدیک به 18 ماه طرح های مختلفی دادند تا سرانجام چهره پینوکیو به همان شکلی که شما می شناسید درآمد.

6- در داستان اصلی کلودی، پینوکیو با چوب کریکت جیرجیرک را می کشد و تا پایان داستان این روح جیرجیرک است که با پینوکیو همراه است اما دیزنی ترجیح داد که جیرجیرک به دست پینوکیو کشته نشود و تا پایان داستان زنده باشد.

7- برای ساخت این انیمیشن نزدیک به 2 میلیون نقاشی کشیده شد.

8- برای ساخت این فیلم نزدیک به 2.3 میلیون دلار هزینه شد و در اولین اکران نزدیک به 2 میلیون دلار فروش داشت.

9- در داستان اصلی پدر ژپتو توسط یک کوسه بلعیده می شود نه یک نهنگ.

گردآوري شده توسط گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

برگرفته از اصفهان امروز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی