تبلیغ رپورتاژ

اسنشیال اویل چیست؟

تقویم فارسی اندروید

اسنشیال اویل یا روغن های اسانسی عصاره های گیاهی بسیار غلیظ ، فرار و قوی هستند.ما آنها را از طریق چند روش مختلف استخراج به دست می آوریم .معمول ترین روش استخراج به روش تقطیر با بخار آب است. بخشی از گیاه كه از آن اسانس می گیریم می تواند بسته به روغن متفاوت باشد اما به طور معمول برگ گیاهان بیشترین میزان اسانس را دارد . (البته همه گیاهان اسنشیال اویل ندارند) همچنین ساقه ریشه و دانه نیز اسانس دارند به عنوان مثال، روغن گل را از گلبرگهای گل رز ، در حالی که روغن مرکبات از پوست می آید.

اسنشیال اویل

از آنجا که اسنشیال اویل ها از دل طبیعت به دست می آیند و کاملا طبیعی هستند تصور میشود که آنها ملایم و تا حد زیادی غیرفعال هستند. در صورتیکه اصلا اینطور نیستبلکه ترکیبات بسیار قوی هستند . به طور متوسط ​​، آنها 75 برابر گیاهان خشک شده قدرت بیشتری دارند.” به همین ترتیب ، “اسنشیال اویل ها باید با احتیاط مصرف شوند. و همیشه باید به درستی رقیق شوند قبل از اینکه آنها را مستقیماً روی پوست قرار دهید.

این که آیا اسنشیال اویل ها باید خورده شوند یا خیر در واقع موضوعی بسیار بحث برانگیز است و بسیاری معتقدند که ایمن نیست مگر اینکه به طور خاص توسط پزشک یا متخصص توصیه شود.

از اسنشیال اویل ها برای چه مواردی می توان استفاده کرد؟

رایحه درمانی ، درمان بیماری های پوستی (از اگزما تا لکه های تیره) ، تسکین دهنده التهاب عضلات کاهش استرس روزانه و اثرات آرام بخشی تنها بخشی از فواید این گنجینه های طبیعی است .

اسنشیال اویل ها می توان در محصولات مراقبت شخص

از اسنشیال اویل ها می توان در محصولات مراقبت شخصی ، محصولات تمیز کننده در خانه ، برای بهبود وضعیت روحی و…استفاده کرد.
چگونه باید اسنشیال اویل ها را رقیق کنم؟

اسنشیال اویل ها هیچ گاه نباید به صورت مستقیم مورد استفاده قرار گیرند.این کار علاوه بر جلوگیری از واکنشهای پوستی ، به اسنشیال اویل های رقیق شده اجازه می دهد تا بهتر کار کنند .

هنگامی که اسنشیال اویل ها به صورت مستقیم در معرض هوا قرار می گیرند ، مولکولهای روغنهای اساسی خالص به دلیل فراریت بالا بسیار سریع تبخیر می شوند. افزودن اسانس به یک ماده حامل باعث جذب بهتر روغن توسط بدن و مانع تبخیر سریع آنها می شود.

در بیشتر موارد (حتی اگر فقط روغنهای اساسی را به حمام اضافه می کنید) ، به یک روغن حامل – یک روغن خنثی و گیاهی نیاز دارید که می تواند به عنوان پایه عمل کند. روغن های حامل متداول شامل بادام شیرین ، جوجوبا ، زیتون ، تخمه آفتابگردان ، آووکادو و تخم هندوانه است.

در حالی که رقتهای خاص می توانند بر اساس نیازهای شخصی و اسنشیال اویل ها متفاوت باشند ، اما قاعده کلی این است که هدف رقت یک تا پنج درصد اسنشیال اویل در روغن حامل باشد.

یک درصد مخلوط شش قطره اسنشیال اویل در هر 30سی سی حامل است ، در حالی که مخلوط پنج درصد 30 قطره در هر 30 سی سی حامل است.”
در زیر ، به تفکیک ما در مورد استفاده از روغنها و چگونگی خواب بهتر ، رفع آکنه ، دفع سردرد و موارد دیگر صحبت میکنیم.

بهبود خواب

اگر با مشکل کم خوابی مواجه هستید ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی از روش های آروماتراپی را استفاده کنید – مطالعات بی شماری وجود دارد که نشان می دهد رایحه های خاص میتوانند برای کم خوابی و القای حس آرامش مفید باشند به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که هنگامی که بیماران ICU اسطوخودوس ، بابونه و نرولی را استشمام می کنند ، سطح اضطراب آنها به طور قابل توجهی فرو می رود و کیفیت خواب آنها کاملاً برعکس افزایش می یابد. برای اینکه از مزایای آن در تمام طول شب بهره مند شوید ، نگه داشتن یک شیشه باز روغن کنار جای شب خود و یا استفاده از اسپری بر روی بالش مناسب است.
اسنشیال اویل هایی که باعث ایجاد خواب می شوند: اسطوخودوس ، وتیور ، پاچولی ، چوب صندل ، یلانگ-یلانگ ، بابونه ، نرولی ، مرزنجوش ، سرو ، برگاموت یا ترنج ، مریم گلی ، کندر ، گل سرخ

برای رفع اضطراب و یافتن تعادل

در حالی که اسنشیال اویل های زیادی برای یافتن آرامش با پشتوانه علمی وجود دارد (مانند گل رز ، چوب صندل ، اسطوخودوس ، کندر و نارنج) در پایان ، شما خودتان می توانید اسانسی که بیشترین حس خوب را به شما منتقل میکند را انتخاب کنید: “هر عطری که با شما صحبت کند و ایجاد احساس آرامش کند می تواند مفید باشد.
همچنین میتوانید اسانس مورد نظر خود را با یک روغن گیاهی ترکیب کرده و در نقاط فشاری بدن خود ماساژ دهید
اسنشیال اویل هایی که باعث القای آرامش می شوند:
گل رز ، مریم گلی ، کندر ، اسطوخودوس ، ترنج ، مرزنجوش ، یلانگ-یلانگ ، لیمو ، شمعدانی ، پرتقال ، چوب صندل ، بابونه ، وتیور

برای تقویت ذهنی

یک مطالعه نشان می دهد که استشمام رزماری می تواند حافظه را تا 75٪ افزایش دهد در حالی که نعناع فلفلی نیز با بهبود حافظه و هوشیاری همراه است. 3تحقیقات دیگر نشان داده است که اسنشیال اویل های نعناع فلفلی ، ریحان و helichrysum به فرسودگی شغلی و خستگی ذهنی کمک می کنند

استشمام رزماری

اسنشیال اویل ها برای بهبود تمرکز: رزماری ، ریحان ، نعناع فلفلی ، helichrysum، سرو ، وتیور ، گریپ فروت ، کاج

برای کسب انرژی فوری

از نوشیدن سومین فنجان قهوه خودداری کرده و به جای آن به استشمام اسنشیال اویل ها روی بیارید. مرکبات به طور خاص با افزایش خلق و خو و سطح انرژی همراه هستند ، اضطراب و استرس را کاهش می دهند. یک مطالعه نشان داد که مصرف روغن نعناع فلفلی حتی منجر به افزایش عملکرد ورزشی می شود

اسنشیال اویل های برای تأمین انرژی: لیمو * ، پرتقال * ، گریپ فروت * ، اکالیپتوس ، نعناع فلفلی ، زنجبیل ، اسنشیال اویل رزماری ، نعناع هندی ، فلفل سیاه ، گل یاس

* روغن مرکبات حساس به نور هستند ، بنابراین پس از استفاده از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب تا 12-18 ساعت خودداری کنید

برای تسکین التهاب و مشکلات پوستی

ما در مورد کمک به خلق و خو و اثرات ذهنی موارد زیادی را بیان کردیم ، اما در مورد مزایایاسنشیال اویل ها در بهبود وضعیت جسمی چطور؟
بسیاری از گیاهان ضد عفونی کننده های طبیعی ، ضد التهاب ، ضد میکروب و ضد ویروس ها هستند ، بنابراین می توانند به عنوان داروهای بسیار موثر برای آکنه ، درد عضلات ، سرماخوردگی و موارد دیگر عمل کنند.

از اسنشیال اویل نعناع فلفلی همه کاره مصرف کنید ، این روغن اسانسی خنک کننده ابوده و می توان آن را در محصولات مراقبت از پوست و حتی کاهش درد ماهیچه ها فرموله شود .همچنین میتواند به همراه اسنشال اویل های اکالیپتوس ، زمستان سبز و بابونه آلمانی در این فرمولاسیون به کار برده شود.

دستورالعمل زیر را برای مالش ساق پا انجام دهید: “10 قطره اسنشال اویل نعناع فلفلی به 30 سی سی روغن بادام شیرین اضافه کنید و آن را به عضلات پا و پا بمالید. و اثرات ضد دردی آنرا حس کنید.

در مورد لکه ها و سایر تحریکات پوستی ، گزینه های زیادی نیز وجود دارد. روغن درخت چای یک گزینه دوست داشتنی برای کاهش میزان آکنه و لکه های پوستی در عرض چند ساعت است چند قطره روی لکه بزنید تا باکتریها از بین بروند و هرگونه قرمزی آرام شود.

روغنهای اساسی برای کاهش التهاب:

آکنه و تحریکات پوستی: اسنشیال اویل درخت چای ، اسطوخودوس ، پونه کوهی ، ترنج ، رزماری ، هلی کریسوم
تنش عضلانی:اسنشیال اویل نعناع فلفلی ، اکالیپتوس ، زمستان سبز ، بابونه ، جوز هندی ، زنجبیل ، رزماری ، فلفل سیاه
اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده موضعی این روغن ها را به میزان مناسب رقیق کنید (رقیق سازی اسنشال اویل ها ) و آنها را از نظر حساسیت پوستی بر روی آرنج داخلی خود آزمایش کرده و هرگونه واکنش را تا 24 ساعت مشاهده کنید. “اگر سردرد ، گلودرد یا تنگی نفس دارید ، روغن را با آب و صابون بشویید و مصرف آن را قطع کنید. اگر در حال مصرف دارو هستید یا باردار هستید ، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید و در سه ماهه اول استفاده نکنید. از دسترس کودکان خارج کنید خصوصا اسنشیال اویل های نعنا فلفلی اکالیپتوس و درخت چای .

خرید اسنشیال اویل ها

بعید است کسی از خواص معجزه آسای اسنشیال اویل ها بداند و نخواهد آنها را وارد زندگی خود کند.طبیعت همواره هدیه های باارزشی را به ما ارزانی میکند که یکی از این هدیه ها روغن های اسانسی یا اسنشیال اویل ها هستند.

توجه داشته باشید که تقلبات در تولید اسانس های طبیعی بسیار زیاد است برای این منظور همواره از تولید کننده معتبر خرید کنید.

یکی از راههای اطمینان به تولید کننده در اختیار گذاشتن برگه آنالیز اسنشیال اویل است. برای خرید اسنشیال اویل میتوانید از آیدا نچرالز اقدام کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی