تبلیغ رپورتاژ

از تولید تا استفاده و نگه داری یخچال تاپینگ پیتزا

تقویم فارسی اندروید

دستگاه تاپینگ پیتزا در آشپزخانه های صنعتی و بزرگ یکی از وسایل مهم کار به شمار می آید، از این رو باید در خرید و سفارش آن دقت بسیاری داشت.

برای ساخت یک تاپینگ پیتزا چندین مرحله باید طی شود که در اینجا گام به گام مراحل را برای شما توضیح خواهیم داد.

یخچال تاپینگ پیتزا
  1. مرحله اول :  سفارش مشتری است، به گونه ای که یک تاپینگ با توجه به درخواست و احتیاجات مشتری و راهنمایی و مشاوره هایی که در اختیارش قرار داده می شود، ساخته خواهد شد. در نتیجه، مرحله اول ابعاد و اندازه های تاپینگ پیتزا طراحی خواهد شد.
  2. مرحله دوم :  برش دادن ورقات فلزی و پروفیل در ابعاد و اندازه های تایید شده توسط مشتری می باشد.
  3. مرحله سوم :  شامل اندازه زدن و تعیین خطوط و خم کاری که توسط دستگاه خم برک انجام می شود، می باشد.
  4. مرحله چهارم : مونتاژ قطعات و جوشکاری آن ها و نصب چهار عدد چرخ بر روی کلاف در این مرحله صورت می گیرد؛ سپس دستگاه را برای رنگ آمیزی به کوره می فرستند و برای تست آماده سازی می شود.
  5. مرحله پنجم : عایق بندی دستگاه تاپینگ پیتزا انجام می شود. همان طور که گفتیم؛ طبق مراحل قبل، طراحی ابعاد و اندازه ها مشخص شدند و برش و نصب کلاف پروفیل صورت گرفت و ورقه های استیل بر روی هم سوار شدند و در مرحله پنجم نوبت به فوم کشی داخل دستگاه می رسد. فوم ها را به اندازه های از قبل تعیین شده برش داده و تمامی قسمت های داخلی دستگاه اعم از دیواره ها،کف، پشت و نمای دستگاه عایق بندی می شود.
  6. مرحله ششم : مرحله تست کردن اولیه و تست نهایی قطعات دستگاه تاپینگ پیتزا است. در این مرحله مطلع شدن از درست کار کردن قطعات دستگاه و همچنین چک کردن لوله کشی های داخل دستگاه و اطمینان از عدم نشتی لوله ها بسیار حائز اهمیت می باشد.
  7. مرحله هفتم : که مرحله انتهایی می باشد، درب های تاپینگ پیتزا بر روی دستگاه نصب می شود. در آخر دستگاه برای کنترل نهایی، مجددا توسط مسئول کنترل و کیفیت دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید، سیستم برق کشی و گاز یخچال تنظیم می شود. پس از طی تمامی مراحل، دستگاه بسته بندی شده و آماده تحویل به مشتری می شود.
تاپینگ پیتزا

ابعاد و اندازه های تاپینگ پیتزا به چه صورت است؟

همان طور که قبلا گفته شد؛ تاپینگ پیتزا در ابعاد و اندازه های درخواستی مشتری و متناسب با پروژه هایی که دارد، طراحی و ساخته می شود؛ ولی به طور معمول ابعاد و اندازه هایی برای یک تاپینگ در نظر گرفته می شود که کاربرد بیشتری داشته و بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

یک دستگاه تاپینگ پیتزا به طور معمول دارای ظروف بن ماری 6 عددی، 8 عددی و 10 عددی است که با توجه به تعداد ظروف، ابعاد دستگاه تغییر می کند.

اندازه طول تاپینگ پیتزا دارای 6 عدد ظرف بن ماری 120 سانتی متر، تاپینگ پیتزا دارای 8 عدد ظرف بن ماری 150 سانتی متر و 10 عدد ظرف بن ماری 190 سانتی متر می باشد. این اندازه ها بسته به پروژه ای که مورد استفاده قرار می گیرد قابل تغییر به ظروف بیشتر و ابعاد بیشتر می باشد.

نحوه نگهداری تاپینگ پیتزا که در طول عمر آن تاثیر گذار است.

موارد زیاد و نسبتا ساده ای وجود دارد که با توجه و بکارگیری این اصول می توانید در افزایش طول عمر و کارکرد تاپینگ پیتزا که در اختیار دارید، تاثیر بسزایی بگذارید. ما در ادامه مواردی را خواهیم گفت که در طول عمر تاپینگ پیتزا شما تاثیر گذار خواهد بود.

اگر چه استفاده از متریال و قطعات مرغوب در دستگاه، تاثیر و اهمیت بسیاری در طول عمر یک دستگاه برقی دارد؛ اما نحوه نگهداری آن، از فرسوده شدن زود هنگام آن جلوگیری خواهد کرد.

در ابتدا نیاز است بدانید که تاپینگ پیتزا شما از کدام نوع است؟

تفاوت تاپینگ پیتزا زیر یخچالی و زیر فریزر دار و نحوه نگهداری هر کدام

برخی از افراد ضمن خرید یک دستگاه تاپینگ پیتزا که در زیر میز آن یخچال قرار گرفته است، از تاپینگ خود توقع سرمایش بیشتر و در حد یک تاپینگ فریزر دار را دارند که خب توقع بی جایی است.

هنگامی که انتخاب ما تاپینگ یخچال دار است باید بدانیم طبیعتا دمای بین 3 الی 5 درجه را خواهیم داشت؛ اینکه دما را تا صفر بیاوریم و توقع سرمایش بسیار داشته باشیم، باعث صدمه وارد کردن به کمپرسور و جمع شدن آب در زیر فایل تایپینگ پیتزا و ایجاد برفک می شود که به مرور زمان زنگ زدگی خط جوش ها و فرسودگی تاپینگ را شاهد خواهیم بود. پس برای داشتن دمای زیر صفر درجه، انتخاب ما باید یک تاپینگ فریزر دار باشد.

درب های تاپینگ پیتزا

طریقه نگهداری از درب های تاپینگ پیتزا به چه صورت است؟

مسئله بعدی که نیاز است به آن اشاره ای داشته باشیم؛ درب های تاپینگ پیتزا می باشد. معمولا سیستم این درب ها به صورت مگنتی بوده به طوری که آهن ربا هایی در قسمت نوار قرار داده شده است که پس از بسته شدن، درب محکم به بدنه فلزی تاپینگ چسبیده می شود و باعث عدم جریان هوا به بیرون شده که این خود در طول عمر تاپینگ بسیار تاثیر گذار است.

پس باز و بسته کردن درب ها باید با دقت و به آرامی صورت پذیرد؛ چرا که در صورت تغییرات دمایی و ورود هوا به داخل یخچال، فشار زیادی به کمپرسور وارد می شود و باعث کاهش طول عمر تاپینگ خواهد شد.

طریقه مراقبت از میز کار تاپینگ پیتزا به چه صورت است؟

هنگام استفاده از میز کار تاپینگ پیتزا توجه داشته باشید که اگر نیاز به کات کردن مواد اولیه دارید از یک تخته چوبی بر روی میز تاپینگ استفاده کنید؛ چرا که کات کردن مستقیم مواد بر روی میز باعث ایجاد صدمه به میز کار می شود. همچنین ایجاد فشار بیش از حد به میز کار در طولانی مدت باعث خم شدن میز کار به سمت پایین و خراب شدن لولا و چفت نشدن درب ها خواهد شد.

صنایع برودتی تکنیک سرد ایران با مدیریت مهندس عرفانی واتکا به علم نوین وبه پشتوانه پی ساخت بهترین تجهیزات برودتی بوده و در راستای کسب رضایت مشتریان افتخار داریم محصولات خودرا از نظر کمیت وکیفیت و قیمت قابل تامل و رقابت با محصولات مشابه وارداتی دانسته و توانسته است گامی موثر در جهت خود کفایی وصرفه جوی ارزی کشور بردارد

  •  یخچال های صنعتی ، انواع  تاپینگ های بستنی ، یخچال های قنادی
  •  فریزرهای میزی و یخچال های میزی
  •  فریزرهای شوک فریز
  •  یخچال های ایستاده
  •  گارانتی ۲ ساله بی قید و شرط

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی