متفرقه

اخاذی جنسی چیست و چگونه می توانید با آن مقابله کنید

تقویم فارسی اندروید

اخاذی زمانی روی می دهد که فردی تهدید می کند که اگر خواسته های او را برآورده نکنید، جزئیات صمیمانه، تصاویر جنسی یا ویدیوهای شما را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارد. آنها ممکن است این کار را برای دریافت پول، محبت های جنسی، عکس های برهنه بیشتر یا چیز دیگری انجام دهند. اخاذی جنسی رایج‌ تر از آن چیزی است که فکر می‌ کنید.

این سوء استفاده است و ممکن است از طرف شخصی باشد که می‌ شناسید یا غریبه‌ ای که در اینترنت با او ملاقات کرده‌ اید. این می تواند صرف نظر از سن، جنسیت یا گرایش جنسی شما رخ دهد اما تحقیقات نشان می دهد که زنان، نوجوانان و کودکان محتمل ترین هدف هستند.

اخاذی جرم سنگینی است. در اینجا نحوه تشخیص علائم آن، گزارش آنها و حفظ امنیت خود یا فرزندتان آمده است.

اخاذی جنسی

اخاذی جنسی چگونه کار می کند؟

این اغلب شامل آماده کردن فردی برای هفته ها یا ماه ها قبل از تبدیل شدن به باج گیری است. به عنوان مثال، ممکن است با شخصی آنلاین در یک برنامه دوستیابی، رسانه های اجتماعی یا بازی ملاقات کنید که برای شما “درخواست دوستی” ارسال می کند، با شما معاشقه می کند، به نظر می رسد بسیار دوستانه است یا علاقه ای به شروع رابطه با شما نشان می دهد. آنها اغلب از هویت جعلی استفاده می کنند.

همانطور که آنها را می شناسید، ممکن است تصمیم بگیرید که اعتماد کنید و تصاویر جنسی خود از جمله سلفی های برهنه را برای آنها ارسال کنید. آنها ممکن است از شما درخواست کنند، شما را متقاعد کنند یا به انجام این کار مجبورتان کنند.

در برخی موارد، آنها ممکن است از شما بخواهند که در مقابل یک وب کم زنده اعمال جنسی انجام دهید و ممکن است بدون اجازه شما تصویر شما را ضبط کنند.

اما هنگامی که آنها این تصاویر را به دست می آورند، تهدید می کنند که آنها را با خانواده و دوستان شما به اشتراک می گذارند یا به صورت عمومی آنها را به صورت آنلاین منتشر می کنند. آنها از این تهدیدها برای وادار کردن شما به دادن چیزهایی مانند پول یا لطف جنسی استفاده می کنند.

به گفته کارشناسان، در برخی موارد، این فرآیند می‌ تواند شامل تیمی از مجرمان یا یک گروه سازمان‌ یافته باشد که کلاهبرداری از افراد را چه به صورت آنلاین و چه حضوری کامل کرده است.

اگر این اتفاق برای شما بیفتد، ممکن است احساس شرم، ترس و انزوا کنید. همچنین ممکن است سوء استفاده کننده از تهدید استفاده کند تا شما را از گزارش آن به عزیزانتان یا مقامات بازدارد. این می تواند وضعیت را بدتر کند و شما را مجبور به انجام هر کاری کند.

در بیشتر موارد، کلاهبرداران به جای حمایت های جنسی یا تصاویر بیشتر، پول طلب می کنند (یا جنس مالی).

چه کسانی تحت تأثیر اخاذی هستند؟

به گفته وزارت امنیت داخلی، بیشتر شکارچیان جنایتکار اغلب نوجوانان 14 تا 17 ساله را هدف قرار می دهند اما گزارش‌ ها همچنین نشان می‌ دهند که از هر 4 کودک، 1 نفر در زمان هدف قرار گرفتن 13 سال یا کمتر داشته است.

در میان قربانیان کودک، NCMEC گزارش می دهد که از هر 10 قربانی نزدیک به 8 نفر دختر هستند اما پسرها بیشتر مورد هدف کلاهبردارانی قرار می‌ گیرند که از طریق اپلیکیشن‌ های آنلاین کار می‌ کنند تا به‌ عنوان دخترانی که علاقه‌ مند به یک رابطه عاشقانه هستند ظاهر شوند. این موارد حدود 5 درصد از موارد اخاذی جنسی را تشکیل می دهند.

نحوه تشخیص اخاذی جنسی

این شکارچیان، باج‌ گیران باهوشی هستند که در به دام انداختن قربانیان خود به صورت آنلاین یا حضوری مهارت دارند. بنابراین تشخیص اینکه آیا شما یا فرزندتان مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید یا خیر، ممکن است در مراحل اولیه دشوار باشد.

اما علائم هشدار دهنده زمانی هستند که:

  • از تاکتیک هایی استفاده کنند تا از طریق کلمات، گیف ها یا تعریف ها برای شما بسیار دوستانه به نظر برسند.
  • در طول چت خود چت یا پیام ویدیویی را ضبط کنند.
  • چندین نمایه یا حساب آنلاین داشته باشند که از آنها برای تماس با شما استفاده می کنند.
  • وانمود کنند که سن کمتری دارند یا جنسیت متفاوتی دارند.
  • از شما اطلاعات شخصی درباره خود، دوستان و خانواده تان می خواهد.
  • با درخواست چیزی کوچک یا بی ضرر، مانند یک عکس معمولی از خودتان، شروع کنند.
  • در ازای عکس، اعتبار بازی یا پول مجازی به شما پیشنهاد می‌ دهد.
  • از شما رمز عبور و نام کاربری خود را بخواهند، در غیر این صورت حساب شما را هک می کنند تا اطلاعات محرمانه شما را دانلود کنند.
  • در صورت عدم همکاری با خواسته های آنها، تهدید به آسیب رساندن یا کشتن خود کنند.

تهدیدها اغلب برای اهداف آنلاین زودتر شروع می شوند مثلاً دو هفته پس از اولین تماس با شما. تحقیقات نشان می‌ دهد که تقریباً نیمی از قربانیان اخاذی جنسی روزانه از سوی افراد متجاوز تهدید می‌ شوند.

اگر این اتفاق برای شما افتاد چه کاری انجام دهید

اگر متوجه شدید که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اید، این می تواند ترسناک باشد و عوارض روحی و جسمی داشته باشد. ممکن است از امنیت خود بترسید یا احساس شرم، گناه، خجالت، تنهایی و اضطراب داشته باشید اما باید بدانید ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و تقصیر شما نیست.

ممکن است احساس کنید در دام افتاده اید و فکر کنید هیچ راهی جز تسلیم شدن در برابر خواسته های سوء استفاده کننده برای نجات از این وضعیت وجود ندارد اما به آنها پول یا اطلاعات ندهید. اخاذی یک جنایت قابل پیشگیری است و راه هایی برای کمک و حمایت وجود دارد. شما می توانید:

به کسی که اعتماد دارید بگویید. این می تواند دوست، والدین، معلم، مشاور مدرسه یا همکار باشد که احساس امنیت و راحتی با او می کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا اخاذی را به مقامات قانونی مانند پلیس گزارش دهید.

سوء استفاده کننده را به صورت آنلاین مسدود کنید. اکثر اپلیکیشن ها به شما این امکان را می دهند که دیگران را از چت کردن با شما یا مشاهده نمایه شما مسدود کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا از شر آن کلاهبردار خلاص شوید و قطع ارتباط کنید اما تحقیقات نشان می دهد که در بیش از 4 مورد از 10 مورد، شکارچیان راه های دیگری برای تماس با شما پیدا می کنند.

اگر می توانید از چت های خود اسکرین شات بگیرید. تصاویر و متون خود را ذخیره یا دانلود کنید. هر URL یا لینک وب سایتی که با شما به اشتراک گذاشته شده است را ذخیره کنید. این به شما کمک می کند تا مدارک را به مقامات نشان دهید. این به آنها کمک می کند تا سوء استفاده کننده شما را ردیابی کنند یا اگر قربانیان دیگری در آن دخیل هستند متوجه الگوهای سوء استفاده شوند.

آن را به وب سایت یا برنامه ای که استفاده می کنید گزارش دهید. اکثر برنامه‌ های رسانه‌ های اجتماعی، بازی‌ ها و اپلیکیشن های دوست‌ یابی قوانین و حمایت‌ های قانونی برای تلاش برای جلوگیری از زورگیری و سایر انواع آزار و اذیت سایبری و سوء استفاده دارند. این همچنین برای هر تصویر یا ویدیویی که بدون رضایت شما (یا قیم شما) در وب‌ سایت‌ های عمومی به اشتراک گذاشته شده است، اعمال می‌ شود.

وب‌ سایت یا برنامه درگیر ممکن است بتواند به مقامات هشدار دهد و هرگونه اطلاعات جنسی را که به اشتراک گذاشته شده است حذف کند.

تهدید آنلاین

نحوه گزارش اخاذی جنسی

اخاذی رایج است اما تحقیقات نشان می دهد که حدود یک سوم موارد گزارش نشده است. اگر فکر می کنید هیچ کس باور نمی کند که برای ارسال تصاویر جنسی از خودتان فریب خورده اید، ممکن است کمتر آن را گزارش کنید.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که FBI اخاذی را جرمی جدی و قابل مجازات می‌ داند، قربانیان آن از نظر قانون مقصر نیستند.

حتی اگر شما یا فرزندتان کارهای زیر را انجام دادید، دچار مشکل نخواهید شد:

  • از برنامه یا وب‌ سایتی استفاده کرده‌ اند که زیر سن قانونی برای استفاده از آن هستید.
  • با کمال میل اطلاعات و عکس ها یا ویدیوهای خود را به اشتراک گذاشت.
  • پول یا انواع دیگر اعتبار را پذیرفتند.

اگر فکر می کنید ممکن است جنایت جنسی برای شما اتفاق بیفتد، با پلیس تماس بگیرید یا با پلیس جرائم اینترنتی تماس بگیرید. شما همچنین می توانید آن را به صورت آنلاین و پر کردن یک فرم گزارش دهید.

اگر فرزند شما هدف قرار گرفته است، در صورت درخواست فرزندتان را برای مشاوره ارجاع می دهند و سایر اشکال حمایتی لازم را برای شما و خانواده تان ارائه می کنند.

چگونه می توان از اخاذی جلوگیری کرد؟

بهترین راه این است که نسبت به هر کسی، به خصوص غریبه ای که به صورت آنلاین یا حضوری ملاقات می کنید، نسبت به دیگران شک و تردید ایجاد کنید.

اگر والد یا قیم هستید، فرزندان خود را در برابر اخاذی احتمالی با موارد زیر محافظت کنید:

  • داشتن ارتباط آزاد در مورد استفاده ایمن از برنامه ها یا وب سایت ها به صورت آنلاین
  • فراهم کردن فضایی امن و مطمئن برای فرزندتان که در صورت قرار گرفتن در چنین موقعیتی با شما راحت و صادق باشد.
  • مراقب فعالیت های آنلاین فرزندتان باشید، چه برای مدرسه یا سرگرمی. درباره مواردی که به اشتراک گذاری آنلاین امن است و غیر ایمن است، صحبتی آزاد داشته باشید.
  • نظارت بر تنظیمات حریم خصوصی فرزندتان در تبلت، تلفن، لپ‌ تاپ و سایر دستگاه‌ های او

راه‌ های دیگر برای محافظت از خود یا فرزندتان در برابر اخاذی عبارتند از:

  • درخواست دوستی از کسی که در زندگی واقعی نمی شناسید را نپذیرید.
  • اگر هرگز شخصاً آنها را ندیده اید، نمایه یا پیوندهای آنلاین خود را با افراد به اشتراک نگذارید.
  • اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل یا آدرس منزل خود را در اختیار افراد آنلاین قرار ندهید.
  • نام کاربری یا رمز عبور خود را به اشتراک نگذارید.
  • از رمزهای عبوری که نام حیوان خانگی، نام فرزند یا تولد شما هستند استفاده نکنید.
  • روی پیوندهایی که نمی شناسید یا مشکوک به نظر می رسند کلیک نکنید.
  • تنظیمات حریم خصوصی را در دستگاه های ناامن مانند دوربین پرستار بچه یا مانیتور کودک نظارت کنید.
  • مراقب وب کم خود باشید. هنگامی که به طور فعال از آن استفاده نمی کنید، آن را مسدود نگه دارید. می توانید یک برچسب یا نوار تک رنگ روی آن قرار دهید.
  • دوربین تلفن یا لپ‌ تاپ را از خود دور کنید، به خصوص اگر در حال لباس درآوردن یا حمام هستید.

منبع:

webmd

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی