تناسب اندام سلامت

آيا خودارضايي در مردان بر عضله سازي تاثير دارد؟

یکی از سوالاتی که عموما پرسیده می‌شود، این است که آیا خودارضایی بر عضله سازی و تناسب اندام تاثیری منفی دارد؟
تقویم فارسی اندروید

یکی از سوالاتی که عموما پرسیده می‌شود، این است که آیا خودارضایی بر عضله سازی و تناسب اندام تاثیری منفی دارد؟ ما در این رابطه نقطه نظرات متخصصین، مربیان، فیزیولوژیست‌ها و حتی سکسولوژیست‌های متعددی را جویا شدیم.

خودارضايي در مردان

با روشن بینی کامل، و پس از تحقیق مفصلی که انجام دادم، با قاطعیت تمام، فقط یک جمله به شما خواهم گفت، بله! خود ارضایی بر عضله سازی تاثیر منفی می‌گذارد.

از من ایراد نگیرید، نمی‌گویم که کور کورانه حرفم را بپذیرید، اما خیلی‌ها این حقیقت را تجربه کرده‌اند. شما هم تجربه کنید!کافیست تا خودارضایی را ۳ هفته کنار بگذارید و به تمرینتان ادامه دهید. پس از این مدت، سطح بالایی از انرژی، بی حالی کمتر، و انگیزه‌ای فراتر از گذشته را تجربه خواهید کرد. چه کسی است که این‌ها را نخواهد؟

افراد بسیاری گفته‌اند که هیچ ارتباطی بین انرژی فیزیکی و انرژی جنسی وجود ندارد، اما بگذارید صاف و پوست کنده بگویم، اینطور نیست!

با کیفیت‌ترین بخش خون شما، در شکل‌گیری اسپرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر مقدار زیادی از آنرا هدر دهید، قطعا برای رشد عضلاتتان مانع خواهید تراشید.

شما باید مکانیسم بدنتان را طوری کانالیزه کنید، که تا آنجا که می‌شود آنابولیک بماند، اما اگر دائم خودارضایی کنید، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

دانشمندان می‌گویند که تولید اسپرم، یک پدیده‌ی طبیعی است، و گهگاه حتی از طریق ادرارتان نیز دفع خواهد شد. این درست است و ما هم منکرش نیستیم، اما هرچه اسپرم بیشتری از دست بدهید، مواد مغذی بیشتری صرف تولید دوباره‌ی اسپرم و فعالیت‌های کاتابولیک خواهد شد.

این مواد مغذی، همان‌هایی هستند که برای رشد عضلانی هم به آنها نیاز است، که با خودارضایی، باعث خواهید شد تا رسیدن مواد مغذی به عضلات یا به تاخیر بیفتد یا کلا لغو شود!

سیکل تولید اسپرم، حدود ۷۰ تا ۸۰ روز زمان نیاز دارد. اسپرم، به معنای واقعی جوهره‌ی بدن شماست! تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تا آنجا که می‌توانید خودارضایی نکنید. حداقل، کمتر خودارضایی کنید! نتیجه‌اش را خواهید دید.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: تناسب اندام

29 دیدگاه

  • اگه کسی خودارضایی میکنه از حدش خارج نشه اسیبی نمیزنه در حقیقت خودارضایی فقط در انرژي بدن تاثیر میگذاره نه حجم عضلا چون تستسرون بعد از روابط جنسی یا خودارضایی در حدی کم نمیشه که به تمرینات ورزشی کسی اسیب بزنه اون انرژي از دست رفته هم اگه رژیم غذایی پر پروتئین داشته باشید جبران میشه و اینکه بعد از خودارضایی تاثیر روانی بد تو خودتون ایجاد نکنید که باعث اختلال تو کارتون میشه

29 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی