آرايش صورت و مو مد و زيبايي

آموزش اصلاح مو و کوتاهی مو در خانه

تقویم فارسی اندروید

شما می توانید به راحتی موهای خود را در خانه و به صورت حرفه ای کوتاه کنید. برای اصلاح موهای چتری، پشت و دو طرف موهای کوتاه باید از ابزارهای کوتاهی مو و قیچی مناسب استفاده کنید. مدل موهای خود را دنبال کنید و به صورت تیز و باریک اقدام به بریدن تکه های کوچک کنید بنابراین زیاد کوتاه نخواهد شد. با کمی صبر و دقت می توانید با کوتاهی مو در خانه به مدل افسانه ای که می خواهید دست پیدا کنید!

قسمت اول: کوتاهی مو با استفاده از ماشین اصلاح و محافظ آن

کوتاهی مو

1. از ماشین اصلاح با چندین محافظ مختلف استفاده کنید. شما به راحتی می توانید مدل های مختلف کوتاهی مو را با استفاده از ماشین اصلاح به دست آورید. بیشتر این ماشین ها دارای چند محافظ یا شانه مختلف هستند و هر شماره محافظ با اندازه مویی که ایجاد می کند مرتبط است. هرچه این محافظ برگتر باشد، موهای شما بلند تر خواهد بود. اندازه های این گارد یا محافظ ها از  ½ تا 8 متغیر است.

  • هر اندازه محافظ با اندازه گیری مو مطابقت دارد. به عنوان مثال، محافظ شماره 1 موهای شما را 0.32 سانتی متر برش می دهد، محافظ شماره 2، 0.64 سانتی متر، محافظ شماره 3، 0.95 سانتی متر، محافظ شماره 4، 1.3 سانتی متر، محافظ شماره 5، 1.6 سانتی متر، محافظ شماره 6، 1.9 سانتی متر، محافظ شماره 7، 2.2 سانتی متر و محافظ شماره 8، 2.5 سانتی متر برش می دهد.

کوتاهی مو

2. موهای خود را قبل کوتاهی مرطوب کنید. وقتی موهای شما مرطوب است راحت تر می توانید با ماشین اصلاح کار کنید. شما می توانید موهای خود را بعد از دوش گرفتن کوتاه کنید یا می توانید حتی لایه ای از آب را روی سر خود اسپری کنید.

  • علاوه بر این، می توانید دستان خود را در سینک خیس کنید و سپس دستان تان را روی موهای خود بکشید.

کوتاهی مو

3. محافظ خود را روی تیغه ماشین خود قرار دهید و ماشین اصلاح خود را روشن کنید. هنگامی که آماده هستید موهای خود را کوتاه کنید، به راحتی محافظ را در بالای تیغه دستگاه خود قرار دهید. برای این کار انتهای آن را از قسمت دندانه در تیغه قرار دهید و انتهای دیگر را در قسمت پایه تیغه بگذارید. سپس دستگاه را به برق بزنید و سوئیچ دستگاه را به حالت “روشن” درآورید.

  • می توانید موهای خود را کوتاه کنید تا در قسمت بالایی کمی بلندتر و در طرفین کمی کوتاه باشد. برای این کار از یک محافظ سایز بزرگتر در بالا و 1 سایز کوچکتر در طرفین استفاده کنید.
  • اگر می خواهید موهای خود را به یک اندازه کوتاه کنید، از یک محافظ برای تمام موهای خود استفاده کنید.
  • همچنین می توانید از دستگاه های بی سیم نیز استفاده کنید.

4. از قسمتی از موهای خود یعنی از خط مو که نزدیک گوش است شروع کنید. وقتی موهای خود را خودتان کوتاه می کنید، ساده تر است که از یک طرف شروع کنید. خود را با دقت در یک آینه در فضایی روشن تماشا کنید. دستگاه خود را در قسمت موی خود بالاتر از گوش خود قرار دهید و ماشین را به سمت تاج سر خود حرکت دهید. هنگامی که به بالای سر خود رسیدید، مچ دست خود را به سمت بیرون ببرید تا ماشین را روی سر خود حرکت دهید. به این ترتیب، موها را از بالا نمی ریزید. این کار را برای سمت چپ و راست سر خود ادامه دهید.

5. قسمت پشتی موهای خود را از روی نوک گردن به سمت بالا ماشین بکشید. ماشین را در قسمت پشت موی خود قرار دهید و آن را به سمت بالا حرکت دهید تا اینکه به بالای سر خود برسید. این کار را تکرار کنید تا پشت سر خود را کامل یکدست کنید.

  • برای کمک به کوتاه کردن قسمت پشت سر، می توانید سر خود را نیز کاملاً خم کنید تا چانه شما سینه شما را لمس کند. سپس ماشین را از روی نوک گردن خود به سمت تاج سر خود منتقل کنید.
  • علاوه بر این، می توانید از دست خود برای احساس کردن موهای خود استفاده کنید و ماشین خود را به سمت جای مناسب هدایت کنید.
  • این جایی است که می توان از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده کمک بخواهید، زیرا نمی توانید دریابید آنچه انجام می دهید، مفید باشد. اگر کسی را ندارید که بتواند کمک کند، از یک آینه دوم استفاده کنید تا بتوانید قسمت پشت سر خود را ببینید.

اصلاح مو

6. اگر می خواهید قسمت بالای موهایتان از طرفین بلندتر باشد، محافظ خود را تغییر دهید. بعد از اینکه تمام موهای بغل و پشت خود را کوتاه کردید، اگر می خواهید جلوی موهایتان بلندتر از موهای طرفین باشد، محافظ خود را با سایز بزرگتر تعویض کنید. برای جدا کردن محافظ، به راحتی آن را با استفاده از لبه پلاستیکی کوچک در پایه تیغه بلند کنید.

  • اگر می خواهید موهای خود را یک اندازه کوتاه کنید، به سادگی با استفاده از همان محافظ ادامه دهید.

اصلاح مو در خانه

7. قسمت بالای موهای خود را از خط موی خود تا تاج سر خود بزنید. بعد از اینکه موها و پشت موهای شما کوتاه شد، به سمت بالا حرکت کنید. کوتاه کردن موهای بالای سرتان بسیار ساده تر خواهید بود زیرا می توانید آن را در آینه مشاهده کنید. برای این کار کافی است ماشین خود را در قسمت خط موی خود قرار دهید و به آرامی آن را به سمت تاج سر خود حرکت دهید. هنگام رسیدن به پشت متوقف شوید و مچ دست خود را از سر خود دور کنید. این حرکت را تا زمانی که تمام موهای خود را کوتاه کنید ادامه دهید!

  • اشکالی ندارد اگر ماشین شما کمی با پشت یا اطراف سر شما تماس داشته باشد. این موها کوتاهتر نمی شوند، زیرا شما در حال حاضر آنها را برش داده اید و شما از یک محافظ با همان اندازه یا بزرگتر استفاده می کنید.

اصلاح مو در خانه

8. مدل موهای خود را در آینه بررسی کنید و در صورت لزوم آن را لمس کنید. وقتی کوتاهی مو را تمام کردید، به آینه نگاه کنید تا مطمئن شوید موهای شما یکدست است. اگر یک نقطه را از دست دادید، ماشین خود را روی موهای همان قسمت بکشید. اگر قسمت های بلندتری در اطراف خط موی شما وجود دارد، آنها را با استفاده از قیچی های مخصوص کوتاهی مو کوتاه کنید.

  • فراموش نکنید که گوشهایتان را بررسی کنید!

قسمت دوم: کوتاهی چتری مو

کوتاه کردن مو

1. چتری موهایتان را با کنار زدن بقیه موهایتان جدا کنید. قبل از اینکه چتری موهای خود را کوتاه کنید، لازم است که بقیه موهای خود را از آن جدا کنید. موی چتری خود را روی پیشانی بیندازید و بقیه موهای خود را شانه کنید. تمام موهای خود را با 1 دست بگیرید و با دست دیگر به کمک یک کش یا یک گیره ببندید.

  • اگر موهای زیادی دارید می توانید به جای آن از 2 کلیپس یا 2 کش مو استفاده کنید. موهای خود را به دو قسمت تقسیم کرده و در چپ و راست ببندید و محکم کنید.

کوتاه کردن مو

2. موهایتان را وقتی خشک و غیر ژولیده هستند کوتاه کنید. موهایتان را شانه بزنید تا موهای خود را صاف کنید. این کار شما را از شر هرگونه ژولیدگی خلاص می کند. علاوه بر این، تمرکز بر روی موی چتری تان را برای شما راحت تر می کند بنابراین می توانید جای مناسب برای کوتاهی مو را مشاهده کنید. بهتر است موهای خود را وقتی کاملاً خشک است، کوتاه کنید. اگر موهای شما خیس است، می توانید از سشوار استفاده کنید یا بگذارید در هوای محیط خشک شود.

  • برای بهترین نتیجه می توانید از شانه دم باریک استفاده کنید.
  • علاوه بر این، می توانید از یک شانه با دندانه متوسط ​​یا پهن نیز استفاده کنید.
  • اگر موهای شما خیس است، ممکن است بیشتر از آنچه متوجه می شوید، از موهای خود کوتاه کنید زیرا موها قبل از خشک شدن کشیده می شوند و بلندتر به نظر می آیند. به همین دلیل، بهتر است موهای خود را هنگام خشک شدن کوتاه کنید.

کوتاه کردن مو

3. برای کوتاه کردن موی چتری خود، از وسط شروع کنید و به سمت طرفین کار کنید. برای اینکه هر چه بیشتر موی چتری خود را به طور یکنواخت تر کوتاه کنید، بهتر است از وسط شروع کنید سپس به سمت طرفین بروید. انگشتان خود را در انتهای موهای خود قرار دهید در جایی که می خواهید چتری شما بر پیشانی شما قرار بگیرد و با قیچی کوچک  موی چتری را از زیر انگشتان تان بزنید. ادامه حرکت را تا زمانی که به لبه موی چتری خود نرسیده اید، ادامه دهید. سپس به عقب برگردید و طرف دیگر موی چتری تان را بزنید.

کوتاه کردن مو در خانه

4. موهای خود را بین 2 انگشت نگه دارید و در انتهای آن 1.3 سانتی متر مو را آزاد بگذارید. برای راحت تر کوتاه کردن موی چتری، آنها را بین انگشت اشاره و انگشت میانی خود بگیرید و به آرامی روی انتهای آن نگه دارید تا موهای شما محکم و صاف شود. این کار موها را صاف نگه می دارد بنابراین شما می توانید به راحتی کوتاهی مو را انجام دهید.

  • موهای خود را با دستی که زیاد با آن کار نمی کنید نگه دارید و با دست غالب خود کوتاه کنید.

کوتاه کردن مو در خانه

5. قیچی خود را با زاویه 90 درجه نگه دارید تا برش عمودی ایجاد شود. هنگام بریدن موی چتری، به جای اینکه یک برش افقی را مستقیماً بر روی آن بکشید، زیر انگشتان خود نوارهای ریز درست کنید. برای این کار قیچی خود را در دست بگیرید و آنها را به سمت بالا زاویه دهید تا در حالت عمودی قرار بگیرند.

  • کوتاه کردن موهای شما به صورت عمودی و نه به صورت افقی، به جای خطوط خشن در سراسر صورت، شکل طبیعی ایجاد می کند.

6. نگاهی به آینه بیندازید تا طول چتری تان را بررسی کنید. بعد از اینکه همه موهای خود را کوتاه کردید، مدل موهای خود را در آینه بررسی کنید. آیا به اندازه کافی برش خورده است؟ آیا شما نقطه ای را از دست داده اید؟ اگر می خواهید موهای شما کوتاه تر شود، به طول دلخواه خود آن را دوباره کوتاه کنید. اگر یک نقطه را از دست دادید، به عقب برگردید و برش های کوچک و عمودی ایجاد کنید تا موهایتان یکدست شود.

قسمت سوم: کوتاه کردن پایین مو

کوتاهی مو

1. موهای خود را وقتی خشک است برش دهید. بدین شکل احتمال اینکه موهایتان را زیاد کوتاه کنید کمتر است زیرا می توانید طول واقعی موهای خود را ببینید. هنگامی که موهای خیس را برش می دهید، اغلب بلندتر به نظر می رسد و بدون بررسی کردن برش دادن آن بسیار آسان است.

کوتاهی مو

2. موهای خود را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. برای راحت تر کوتاه کردن موهای خود، آنها را از گوش تا گوش تقسیم کنید سپس موهای خود را تقسیم کنید تا 4 قسمت مساوی یا چهارگوش داشته باشید. هر بخش را شانه بزنید، سپس 2 بخش بالا را خارج از دسترسی خود کلیپس بزنید.

  • روش دیگر این است که می توانید از کش موی الاستیکی استفاده کنید و 2 قسمت را بالای سر خود ببندید.

کوتاهی مو

3. انتهای 1 بخش پایین را بین 2 انگشت نگه دارید. با 1 قسمت پایین مو شروع کنید و از ریشه تا نوک موهای خود را شانه کنید. سپس موهای خود را بین انگشت اشاره و انگشت میانی قرار دهید تا در جای خود قرار بگیرد. می توانید انتهای موهای خود را به آرامی بکشید تا محکم بماند. انگشتان خود را در انتهای آن قرار دهید تا در حدود 1.3 تا 2.5 سانتی متر در زیر انگشتان تان قرار داشته باشد.

  • موهای خود را در دست غیر غالب خود نگه دارید تا بتوانید به راحتی موهای خود را با دست غالب خود کوتاه کنید.

4. قیچی خود را به موازات انتهای موهای خود نگه دارید. هنگامی که انتهای موی خود را کوتاه می کنید، قیچی خود را به صورت افقی در انتهای موهای خود نگه دارید و برش های کوچکی را در قسمت زیرین ایجاد کنید تا موهای خود را کوتاه کنید.

  • بهتر است از بریدن با یک زاویه صاف خودداری کنید تا موهای شما خطوط ریز و درشت نداشته باشند.

کوتاهی پایین مو

5. حدود 0.64 تا 1.27 سانتی متر از پایین هر دو طرف برش دهید. هنگامی که موهای شما بین انگشتان شما محکم شد، یک برش صاف به صورت افقی در انتهای موهای خود ایجاد کنید. بسته به طول مو می توانید این کار را در یک حرکت یا چند حرکت انجام دهید. برای مرتب کردن، از حدود 1.3 سانتی متر تا 3.8 سانتی متر از انتهای موهای خود قیچی کنید. طول دقیق شما نیاز به میزان انتهای موی شما دارد که می خواهید کوتاه کنید.

  • از انتهای تقسیم شده موهای خود به عنوان راهنمایی برای مقدار لازم برای کوتاه کردن استفاده کنید. اگر احساس راحتی با آن می کنید، سعی کنید از بالای موخوره موهایتان را برش دهید. این به سلامت موهای شما کمک می کند.
  • همیشه موهای خود را با قیچی های تیز برش دهید. اگر از قیچی کند استفاده می کنید، ممکن است انتهای موهایتان تقسیم شود.
  • پس از پایان یکی از قسمت ها، این کار را در طرف دیگر تکرار کنید.

کوتاهی پایین مو

6. قسمت های بالا را جدا کرده و 1 طرف را برش دهید. کلیپس ها را از موهای خود جدا کنید اما بخش ها را به یک بخش چپ و یک بخش راست تقسیم کنید. هنگامی که لایه های بالا را کوتاه می کنید، باید همه موها را بین انگشتان خود نگه دارید، نه فقط لایه زیرین. انگشتان خود را در حدود 1.3 تا 2.5 سانتی متر در انتهای موهای خود قرار دهید.

کوتاهی پایین مو

7. برای کوتاه کردن و مرتب کردن قسمت های زیرین را که به تازگی برش داده شده است دنبال کنید. هنگامی که موهای شما بین انگشتان شما محکم شد، می توانید به راحتی خطی را که در انتهای موهای خود بریده اید، ببینید. این خط را دنبال کنید و موهای خود را به صورت افقی برش دهید. موهای باقیمانده خود را در چند مرحله کوچک مرتب کنید. سپس این کار را برای بخش دیگر انجام دهید.

  • اگر موهای ضخیمی دارید، ممکن است بخواهید موهای خود را به قسمت های 5.1 تا 10.2 سانتی متر تقسیم کنید تا برش آن راحت تر باشد. 1 بخش کوچک را برش داده و سپس به بخش کوچک دیگری بروید. کار را ادامه دهید تا همه موهای خود را کوتاه کنید.
  • پس از اتمام کار، موهای خود را در آینه بررسی کنید تا طول آن یکسان باشد. اگر قطعات ناهمواری وجود دارد، با استفاده از قیچی آن را مرتب کنید.

منبع:

wikihow

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی