آرايش صورت و مو

آشنایی با انواع شانه ‌های موزر

تقویم فارسی اندروید

موزر وسیله‌ای بسیار کاربردی برای کوتاهی موی سر و اصلاح صورت و بدن است. مدل‌های مختلفی از دستگاه موزر در دسترس است که افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنند. موزرها معمولا چندین شانه با شماره‌های مختلف دارند که هر کدام میزان مشخصی از مو را کوتاه می‌کند و کاربردهای مختلفی دارد.

شانه ‌های موزر

موزر وسیله‌ای بسیار کاربردی برای کوتاهی موی سر و اصلاح صورت و بدن است. مدل‌های مختلفی از دستگاه موزر در دسترس است که افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنند. موزرها معمولا چندین شانه با شماره‌های مختلف دارند که هر کدام میزان مشخصی از مو را کوتاه می‌کند و کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه به بررسی انواع شانه‌های موزر و نکات مهم کوتاهی مو با موزر یا قیچی می‌پردازیم.

شانه مورز قسمتی بسیار مهم است که روی تیغه اصلی ماشین قرار می‌گیرد و با ایجاد فاصله میان تیغه اصلی، میزان کوتاهی و برش مو را مشخص می‌کند. به این صورت می‌توانید میزان ارتفاع را مطابق با نیاز خود تغییر داده و اندازه کوتاهی دلخواهی داشته باشید.

انواع شانه‌های موزر

شانه‌های موزر انواع مختلفی دارند و بر اساس اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها می‌توانند طول برش را تا اندازه‌های مختلفی تعیین کنند. معمولا اکثر شانه‌های تولید شده در ست 8 عددی هستند که از یک تا 8 شماره گذاری شده‌اند.

شانه‌های 3، 6، 9، 12، 30 و 40 میلیمتری از انواع شانه‌های تولید شده برای موزر هستند که جنس مواد این شانه‌ها در کیفیت آن‌ها تأثیرگذار هستند. از شانه‌های سه، شش و نه میلیمتری موزر می‌توان برای اصلاح صورت نیز استفاده کرد.

در شماره‌های پایین‌تر میزان کوتاهی مو بیشتر است. به همین دلیل معمولا آرایشگران با توجه به اندازه موها و میزانی که فرد قصد کوتاهی دارد، شانه مناسب را انتخاب می‌کنند. بهتر است ابتدا از شانه‌های با شماره بالاتر استفاده شود تا موها مرتب و یکدست شوند. پس از آن با استفاده از شماره‌های پایین‌تر به صورت تدریجی موها کوتاه شوند. کوتاهی یکباره تمام موهای سر ظاهر نامناسبی را ایجاد می‌کند.

  • شانه‌های شماره 3 یا 4 معمولا برای کوتاهی کلاسیک یا کوتاه کردن معمولا موها استفاده می‌شود.
  • شماره‌های یک و دو برای کوتاهی بیشتر استفاده می‌شوند که معمولا برای سفید کردن اطراف گوش و کناره‌ها کاربرد دارند.
  • شانه شماره یک بیشترین میزان سفیدی را ایجاد می‌کند.

کوتاهی مو با شانه‌های مختلف موزر

نوع کوتاهی مو در انتخاب شانه موزر تأثیر زیادی دارد. علاوه بر آن کوتاهی موی آقایان و خانم‌ها نیز با شانه‌های متفاوت انجام می‌شود. به عنوان مثال برای کوتاه کردن و یکدست شدن موی بلند خانم‌ها از موزر استفاده می‌شود. در این شرایط لازم نیست از شانه موزر استفاده شود و در صورت لزوم از پایین‌ترین شماره استفاده کنید.

برای کوتاهی موی آقایان اگر قصد دارید تنها بخش‌هایی از میان کل موها را کوتاه کنید و به طور کامل از ته بزنید، باید از پایین‌ترین شماره استفاده کنید تا بیشترین میزان کوتاهی انجام شود. اگر تنها قصد دارید موها را مرتب کرده و قصد کوتاهی آن‌ها ندارید از شانه‌های با شماره‌ بالاتر استفاده کنید.

شانه‌های مختلف موزر

نحوه کوتاهی مو با موزر

حال که با موزر و شانه‌های آن آشنا شدید، قصد داریم روش استفاده از آن را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم تا به راحتی و در منزل موهای خود را اطرافیان را کوتاه کنید.

  • ابتدا موهایتان را به طور کامل تمیز و خشک کنید. هرچه موها خشک‌تر باشد، کوتاهی مرتب‌تری انجام می‌شود.
  • از یک طرف موها شروع به کوتاهی کنید. دسته‌ای عمودی از آن‌ها را انتخاب و اندازه کوتاهی را با انگشت جدا کنید. از شانه نیز می‌توانید استفاده کرده تا اندازه‌ها دقیقا یکسان باشند.
  • حال دسته‌های دیگر را نیز به همین صورت جدا و کوتاه کنید. موها به صورت دسته دسته کوتاه شده تا به خوبی ترکیب شوند.
  • حال همین مراحل را برای سمت دیگر انجام دهید. پس از آن نتیجه را بررسی و قسمت‌هایی که احساس می‌کنید هنوز بلند و نامرتب هستند را کوتاه کنید.
  • معمولا قسمت‌های پشت گردن و اطراف گوش‌ها میزان کوتاهی بیشتری خواهد داشت. برای این قسمت‌ها نیز می‌توانید از پایین به بالا تقسیم بندی کرده و با شانه‌های مختلف کوتاه کنید. برای این کار از پایین‌ترین قسمت با کمترین شماره اصلاح کرده تا به بالاترین قسمت با شماره بالاتر برسید. برای محو کردن خطوط میان آن‌ها نیز از شماره‌های وسط استفاده کنید.

در کنار موزر می‌توانید برخی از بخش‌ها را نیز با قیچی کوتاه کنید تا نتیجه نهایی مرتب‌تر و زیباتر باشد. شما با تمرین و تکرار می‌توانید برای کوتاهی با موزر اقدام کنید، اما نکته مهم این است که بسیاری از مدل‌ها به سادگی انجام نشده و باید حتما توسط آرایشگر باتجربه و کاربلد انجام شوند. به همین دلیل اگر تجربه کافی ندارید، خودتان برای کوتاهی موها اقدام نکنید.

کوتاهی مو با موزر

موزر وسیله‌ای بسیار کاربردی برای کوتاهی مو است. دستگاه موزر به تنهایی می‌تواند برای کوتاه کردن موها استفاده شود. اما در کنار آن شانه‌های مختلفی نیز ارائه شده تا کار کوتاهی را راحت‌تر کرده و امکان کوتاه‌ کردن موها با اندازه‌های متفاوت فراهم شود. شانه‌های ابزارهایی هستند که روی تیغه اصلی سوار شده و با توجه به شماره آن‌ها، مو را در اندازه‌های مختلف کوتاه می‌کنند. موزر به همراه شانه‌هایی با شماره‌های مختلف می‌تواند ابزاری کامل برای کوتاهی مو در مدل‌های مختلف باشد.

می توانید  تجربه یا پیشنهاد خودتان را برای استفاده بهتر از شانه های موزر از طریق کامنت با ما اشتراک بگذارید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی