خواص مواد غذايي داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

با خوراکی هاي ضد درد و ضد التهاب آشنا شويد

درد یکی از حس های وحشتناکی است که باعث می شود رنج زیادی بکشیم. درد به شکل های مختلفی سراغمان می آید: دندان درد، سر درد، درد عضله یا دردهای مزمن دیگر که به مدتی طولانی آزارمان می دهند...
تقویم فارسی اندروید

درد یکی از حس های وحشتناکی است که باعث می شود رنج زیادی بکشیم. درد به شکل های مختلفی سراغمان می آید: دندان درد، سر درد، درد عضله یا دردهای مزمن دیگر که به مدتی طولانی آزارمان می دهند.

از آنجائیکه درد باعث مختل شدن زندگی، کار و تحصیل ما می شود، همیشه به دنبال راه هایی برای مبارزه با آن و بهبود سلامت خود هستیم. داروهای زیادی وجود دارند که به تسکین درد کمک می کنند، ولی عوارض جانبی آنها بسیار بدتر از فواید آنهاست. به همین دلیل بهتر است که با داروهای طبیعی با درد مبارزه کنیم. در اینجا لیستی از خوراکی هایی که خاصیت ضدالتهابی دارند آورده ایم.

1. گیلاس

150377_272

آسپیرین رایج ترین دارو برای کاهش درد و التهاب است. با این حال جایگزین طبیعی بسیار خوبی برای آن وجود دارد. طبق آخرین تحقیقات گیلاس برای تسکین درد مؤثرتر از آسپیرین گزارش شده است. عصاره خالص گیلاس بهترین چیز برای این منظور است. ولی چه چیزی بهتر از یک کاسه گیلاس تازه می تواند باشد؟ فرصت خوردن این میوه شیرین را از دست ندهید و خاصیت آن را از یاد نبرید.

2. زنجبیل

150378_618

این واقعیت که زنجبیل برای دل درد شفابخش است بر کسی پوشیده نیست. به علاوه باید بدانید که این خوراکی برای مبارزه با درد نیز عالی است. زنجبیل برای ورزشکارانی که اغلب از درد عضله رنج می برند فوق العاده است. سعی کنید روزانه حداقل 500 میلی گرم زنجبیل مصرف کنید تا دردهای شما از بین بروند.

3. زردچوبه

150379_391

زردچوبه بیشتر برای مزه دار کردن غذاهای مختلف بکار می رود. هنوز چیز زیادی از فواید آن برای سلامت بدن نمی دانیم ولی دانشمندان می گویند که این ماده برای بدن بسیار مفید است. مصرف مداوم این خوراکی به بدن کمک می کند تا از سرطان و التهاب هایی پیشگیری کند که منجر به درد مداوم در بعضی از بخش های بدن می شوند. اگر نوشیدن چای را دوست دارید، بهتر است دمنوش خوشمزه لیمو، عسل و زردچوبه را امتحان کنید. این نوشیدنی خوشمزه درد شما را تسکین می دهد.

4. سالمون

283766_123

اگر در میان ماهی ها به دنبال ماهی خوشمزه ای برای غذا پختن می گردید، سالمون انتخاب خوبی به نظر می رسد. زیرا این ماهی سرشار از چربی های سالم است و برای بدن و مغز بسیار مفید است. سالمون حاوی امگا-3 است که برای کارکرد صحیح بدن و تسکین درد ضروری است. به علاوه با خوردن این محصول طبیعی است که می توانید با مشکلاتی همچون ورم بدن مبارزه کنید.

5. کرفس

1150861_617563171644221_1400734754_n

خوراکی دیگری که برای بدن مفید است، کرفس است. پیشنهاد می کنیم که کرفس را جزو برنامه غذایی خود قرار دهید، زیرا کرفس منبع مهمی از apigenin است که درمان بسیار خوبی برای درد و التهاب ها است. دستور پخت های متفاوت و زیادی برای این ماده غذایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. ترجیح ما آب کرفس است زیرا بدین ترتیب همه مواد غذایی و ویتامین های موجود در کرفس را دریافت می کنید. همچنین می توانید آن را در سوپ میل کنید.

6. روغن زیتون

150382_293

تصور غذا درست کردن بدون روغن برایمان بسیار دشوار است. چه قرار باشد سالاد درست کنید چه سیب زمینی سرخ کرده به این ماده خوراکی نیاز دارید. این روزها گزینه های زیادی برای روغن در سوپرمارکت ها وجود دارد. با این حال روغن زیتون بهترین گزینه محسوب می شود. به علاوه این ماده چرب در زمان کوتاهی دردهای شما را از بین می برد. در مقایسه با روغن های دیگر، روغن زیتون مزه بهتری دارد و می توانید روی تکه ای نان روغن زیتون بپاشید و به عنوان مسکن درد آن را میل کنید. در میان خواص دیگر روغن زیتون، قابلیت کاهش ریسک سرطان را نیز اضافه کنید.

7. فلفل هندی

150383_821

همه می دانند که فلفل کاین یا فلفل هندی نیز نوع دیگری از فلفل های بسیار تند است. این فلفل ها سرشار از کپسای سین هستند که معمولاً به عنوان ماده اصلی در مسکن ها استفاده می شود. اگر در اثر جراحات عضله درد دارید، از کمی پماد یا کرم فلفل هندی برای ماساژ دادن بدن استفاده کنید تا اثر آن را مشاهده کنید.

8. گردو

150384_259

این خوراکی سالم و خوشمزه فواید بسیار زیادی دارد. اول از همه گردو غنی از چربی های امگا-3 است که اثر مثبتی روی بدن دارند. دوم اینکه خوشمزه است و جزو اسنک های مغذی محسوب می شود و می توانید در محل کار هم بین وعده های غذایی آن را میل کنید. سعی کنید بطور منظم گردو بخورید تا بدن تان راحت تر از جراحات ورزشی بهبود پیدا کند.

9. تخم کتان

150385_902
تخم کتان مقدار اسید چرب امگا-3 لازم برای بدن را به خوبی تأمین می کند. در اصل این تخم ها در ترکیب با غذاهای دیگر خورده می شوند. برای مثال می توانید آنها را روی ماست بپاشید و یا در صبحانه آنها را مصرف کنید. تخم کتان مزه خوبی به غذاهای محبوب شما می دهند و مهمتر از همه خاصیت ضد درد دارند.

10. دارچین

150386_961

دارچین یکی از خوش طعم ترین چاشنی هایی است که می توان به دسرها، کیک ها، نوشیدنی ها و غذاهای مختلف اضافه کرد. مزه عالی تنها فایده آن نیست و دارچین التهاب ها را هم کاهش می دهد. از مزه خوب آن در غذاها استفاده کنید و از آن برای درمان سردردهای مزمن بهره بگیرید.

11. مریم گلی

150387_251
مریم گلی گیاهی است که خواص درمانی بیشماری دارد. برای آنکه با درد مبارزه کنید، می توانید چای خوشمزه ای با برگ های مریم گلی دم کنید. ثابت شده است که مریم گلی به بهتر شدن حافظه کمک می کند. تراکم بالای فلاوونویدها در این گیاه باعث می شود که مریم گلی یکی از بهترین درمان های طبیعی برای تسکین درد و التهاب باشد.

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی