افراد زیادی وجود دارند که همیشه آرزوی کارآفرین شدن را داشتهاند. با توجه به رشد اینترنت، دیگر برای ورود به دنیای کارآفرینی نیازی به راهاندازی یک فروشگاه یا کسب و کار فیزیکی ندارید. کسب و کارهای آنلاین امروزه بسیار محبوب شدهاند و راهاندازی آنها بسیار منطقی است. اگر نگاهی به تعدد فرصتهای استخدام دیجی کالا، یکی از موفقترین فروشگاههای اینترنتی ایران بیاندازید، متوجه ظرفیت رشد و اشتغالزایی این نوع کسب و کار خواهید شد. اما چگونه میتوان یک فروشگاه اینترنتی موفق راهاندازی کرد؟ و چگونه میتوانید خودتان را از هزاران فروشگاه آنلاین دیگر متمایز کنید؟ در این مقاله، شما را با 5 قدم اصلی و مهم برای راه اندازی فروشگاه آنلاین آشنا میکنیم.
5 قدم اصلی برای راهاندازی یک فروشگاه آنلاین
امروزه فروشگاههای آنلاین به دلیل مزایای متعددی که در مقایسه با فروشگاههای فیزیکی دارند، بسیار مورد استقبال قرار گرفتهاند. فروشگاههای آنلاین موفق زیادی مثل دیجی کالا، دیجی استایل و… در ایران وجود دارند که زمینه اشتغال افراد بسیاری را فراهم کردهاند و به دلیل اعتبار بالایی که دارند بسیاری از افراد متخصص به دنبال فرصتهای استخدام دیجی کالا و سایر فروشگاههای معتبر هستند. اگر شما هم قصد راهاندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید، با ادامه مقاله و معرفی 5 گام مهم برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق همراه باشید.
استخدام در دیجیکالا بازدید از این صفحه: https://jobvision.ir/companies/412/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7
1. مشخص کنید که قصد فروش چه چیزی را دارید
اولین کاری که باید هنگام راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک خود انجام دهید، مشخص کردن محصولات است. بهتر است روی محصول یا خدماتی که دوست دارید و برایتان جذاب هستند سرمایهگذاری کنید؛ چراکه اگر میخواهید تجارت الکترونیکی شما موفقیت آمیز باشد، باید زمان و تلاش زیادی صرف کنید و هر چه نسبت به محصولی که میفروشید اشتیاق بیشتری داشته باشید، کارتان آسانتر خواهد بود.
اگر ایدهای برای فروش آنلاین محصول دارید، نیمی از راه را رفتهاید. اما در صورتی که درباره محصول خود مطمئن نیستید، در ادامه برخی از محبوبترین و سودآورترین انواع محصول را معرفی کردهایم تا بتوانید راحتتر حوزه فروش خود را انتخاب کنید.
لباس
همه افراد به لباس نیاز دارند. اما باتوجه به اینکه بازار فروش آنلاین لباس تقریبا اشباع شده است، شما به راهی برای برجسته و متمایز دیده شدن نیاز دارید. اگر بتوانید لباسهایی خاص را به فروش رسانده و یا محصولی بفروشید که بتواند مشکل مشتری شما را حل کند، مانند لباس کار با کیفیت بالا و قیمت مناسب، برند شما سریعتر دیده و شناخته خواهد شد.
کفش
درست مثل لباس، کفش هم از محصولاتی است که همه افراد به آن نیاز داشته و میزان تقاضا برای خرید آن بالا است. اگر قصد فروش آنلاین کفش را دارید، باید تصمیم بگیرید که آیا کفشهای تولید انبوه را با قیمت پایینتری میفروشید یا کفشهای گرانقیمت را انتخاب میکنید. همچنین کفشهای تخصصی مثل چکمههای مخصوص کار، کفشهای طبی یا کفشهای صخره نوردی را هم میتوانید در نظر بگیرید.
بدلیجات، طلا و جواهر
با وجود فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا که به هر فروشندهای امکان فروش آنلاین محصول از طریق پلتفرم خود را میدهند، رقابت در این حوزه بالا و منحصربهفرد بودن حتی سختتر است. از آنجایی که تقاضا برای استخدام دیجی کالا و دیگر فروشگاههای معتبر بالا بوده و این کسبوکارهای موفق افراد متخصصی را در تیم خود دارند، رقابت با آنها سختتر هم میشود. بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پرسود در زمینه جواهرات، فروش جواهرات خاص و ارائه تجربهای منحصر بهفرد به مشتری است که هیچ کس دیگری انجام نمیدهد.
2. یک تامین کننده پیدا کنید
شما میتوانید یک وبسایت عالی داشته باشید، اما اگر تامین کننده شما نتواند تقاضای کاربران سایت را برآورده کند، این احتمال وجود دارد که کسب و کارتان با شکست مواجه شود. با این حال، قدم بعدی بعد از تصمیمگیری درباره محصول، پیدا کردن یک تامین کننده خوب است که بتوانید به آن اعتماد کنید. میتوانید با مصاحبه با چندین تامین کننده محصول مورد نظرتان شروع کنید و کسانی که نمیتوانند تمام نیازهای کسبوکار شما را برآورده کنند، کنار بگذارید.
3. یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید
اگر میخواهید تجارت الکترونیکی موفقی داشته باشید، به یک پلتفرم آنلاین خوب نیز نیاز دارید. بازار پلتفرم تجارت الکترونیک بازار کوچکی نیست و شما میتوانید از بین پلتفرمهای مختلف انتخاب کنید. با این حال، استفاده از یک گزینه معروف مثل مارکت پلیس دیجی کالا همیشه ایده خوبی است.
مهم ترین سوال در این زمینه این است که بهتر است وبسایت خودم را بسازم یا از پلتفرمهای موجود استفاده کنم؟
زمانی که تصمیم گرفتید چه چیزی را میخواهید به صورت آنلاین بفروشید، گام بعدی این است که بدانید چگونه فروشگاه آنلاین خودتان را ایجاد کنید. چند رویکرد برای ساخت یک فروشگاه آنلاین وجود دارد که می توانید در پیش بگیرید.
راه حل 1: راه اندازی سایت منحصر به فرد خودتان
اولین فکر شما ممکن است استخدام یک متخصص برای طراحی سایت فروشگاهی باشد. اگر اهل فناوری نیستید، ممکن است این تنها گزینه به نظر برسد. با استخدام یک برنامهنویس یا طراح سایت میتوانید یک سایت کاملا شخصیسازی شده و منحصر به فرد برای خودتان راهاندازی کنید. از معایب این راهحل، گران بودن و عدم امکان ایجاد تغییر در سایت بدون کمک فرد متخصص است.
راه حل 2: استفاده از ابزارها برای ساخت فروشگاه آنلاین
گزینه بعدی استفاده از ابزارهای سایتساز و یا روشهای بدون نیاز به کدنویسی مثل وردپرس است. در این حالت شما مسئول خرید هاست، نام دامنه، درگاه پرداخت، سرورها و تقریبا هر چیز دیگری هستید که برای ساخت پایه فروشگاهتان لازم است. این روش معمولا رایگان یا بسیار ارزان است، اما در مقابل امکان کمتری برای شخصی سازی سایت داشته و زمان بیشتری را باید صرف امور فنی کارتان کنید.
راه حل 3: استفاده از پلتفرمها و مارکتپلیسهای موجود
در حالی که راهحلهای بالا گزینههای قابل اجرا هستند، اما هر دو راهحل زمان زیادی را از شما میگیرند. یک پلتفرم معتبر مثل دیجی کالا به شما این امکان را میدهد تا تمام سفارشها و پرداختهای خود را در یک مکان پیگیری کنید، و بدون دغدغههای مرتبط با بازاریابی و لجستیک به فروش محصولات خود و کسب درآمد بپردازید.
4. یک نام تجاری انتخاب کنید
هر کسب و کاری نیاز به یک نام تجاری (برند) دارد. بنابراین، کاری که باید انجام دهید این است که یک نام تجاری منحصر به فرد را برای کسبوکارتان انتخاب کنید. هنگام انتخاب نام تجاری، مطمئن شوید که املای آن آسان باشد. همچنین، به معنیدار و قابل فهم بودن نام هم توجه داشته باشید. توصیه میشود به محض اینکه نام برند خودتان را انتخاب کردید، صفحات شبکههای اجتماعی را با نام شرکت خود ایجاد کرده و دامنه آن را خریداری کنید؛ چرا که ممکن است افرادی قبل از شما از نام انتخاب شده استفاده کرده و مجبور به تغییر آن شوید.
5. برنامه بازاریابی خود را طراحی کنید
درست مانند مشاغل سنتی، هر کسب و کار آنلاین نیز برای معرفی خود به بازار هدف و افزایش فروش نیاز به یک برنامه بازاریابی خوب دارد. از آنجایی که کسبوکار شما مبتنی بر وب است، باید روی بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید. احتمالا در اگهیهای استخدام دیجی کالا با موقعیتهای شغلی کارشناس تولید محتوا و دیجیتال مارکتر مواجه شده باشید، فروشگاههای آنلاین موفق سرمایهگذاری زیادی روی تبلیغات و محتوا انجام میدهند. تولید محتوا در وبلاگ و شبکههای اجتماعی روشی عالی برای تبلیغ فروشگاه آنلاین شما و شناساندن برندتان به مخاطب هدف هستند. علاوه بر این، باید به سرمایهگذاری در سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فکر کنید؛ چراکه رسیدن به صفحه اول در نتایج جستجوی گوگل در تجارت الکترونیک اهمیت بسیار زیادی دارد.
جمعبندی
امروزه فروشگاه های آنلاین رواج بسیاری پیدا کردهاند و افراد زیادی استخدام دیجی کالا و دیگر فروشگاههای معتبر را جستجو میکنند. ساخت فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت، به دلیل مزایای متعددی که دارد امروزه در بین کارجویان مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در این مقاله روش های اصلی برای ساخت فروشگاه اینترنتی و 5 قدم مهمی که برای راهاندازی یک تجارت آنلاین باید بردارید را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با آگاهی و آمادگی بیشتری در دنیای جذاب تجارت الکترونیک شروع به فعالیت کنید.
اضافه کردن دیدگاه
اضافه کردن دیدگاه