تبلیغ رپورتاژ

کوتاه مو با موزر یا قیچی

تقویم فارسی اندروید

موزر و قیچی دو وسیله بسیار کاربردی و مهم برای کوتاهی مو و اصلاح صورت هستند که هم آقایان و هم بانوان از آن‌ها استفاده می‌کنند. اغلب در تمام آرایشگاه‌ها با توجه به تخصص آرایشگر از این دو وسیله استفاده می‌شود.نکته مهم این است که کدام یک انتخاب بهتری است و موها را به شکل بهتری کوتاه می‌کند.

کوتاه مو با موزر

موزر و قیچی دو وسیله بسیار کاربردی و مهم برای کوتاهی مو و اصلاح صورت هستند که هم آقایان و هم بانوان از آن‌ها استفاده می‌کنند. اغلب در تمام آرایشگاه‌ها با توجه به تخصص آرایشگر از این دو وسیله استفاده می‌شود. همچنین موزر و قیچی بهترین وسایل اصلاح موی آقایان در خانه هستند. نکته مهم این است که کدام یک انتخاب بهتری است و موها را به شکل بهتری کوتاه می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این وسیله برای کوتاهی مو بپردازیم.

کوتاهی با موزر

برای استفاده از موزر می‌توانید از تیغه اصلی یا شانه‌های موزر استفاده کنید. شانه‌ها روی تیغه اصلی سوار شده و میزان کوتاهی مو را تغییر می‌دهند. به همین دلیل قبل از استفاده از موزر باید با شانه‌های آن آشنایی داشته باشید. اغلب شانه‌ها در 8 سایز کلی در بازار موجود هستند. سایز یک برای کوتاهی از ریشه است، سایز دو کمی از ریشه مو را باقی می‌گذارد. در سایز سه یا چهار موها به سبک عادی یا کلاسیک کوتاه شده و در سایزهای 5 به بالا کوتاهی بسیار سطحی مو انجام می‌شود.

در ادامه برخی از نکات مهم برای کوتاهی با موزر معرفی شده‌اند.

  • قبل از شروع کار موهای خود را به خوبی شسته و تمیز کنید.
  • برای کوتاهی با موزر باید موهای خود را کامل خشک کنید. موی خیس به خوبی کوتاه نمی‌شود و دستگاه موزر نیز آسیب می‌بیند.
  • در این روش موهای ریز زیادی ریخته می‌شود و بهتر است گردن خود را با پارچه با پلاستیک بپوشانید.
  • موزر را با انگشت شست، اشاره و میانی نگه دارید تا کار با آن راحت‌تر باشد.
  • موزر را در خلاف جهت رویش موها حرکت دهید.
  • برای کوتاهی ابتدا از شانه‌های با شماره بالا استفاده کنید تا موها یکدست شده و سپس از شماره‌های پایین‌تر کمک بگیرید.
  • برای محو کردن خطوط ایجاد شده از شماره‌ وسط دو شماره دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال اگر دو بخش کنار یکدیگر را با شماره‌های 2 و 4 کوتاه کرده‌اید، خط را با شانه شماره 3 محو کنید.
  • پس از اتمام کار حتما موزر را با دستمال نرم کاملا تمیز کنید.
  • تیغه موزر را در فواصل زمانی مختلف تمیز و روغن کاری کنید.
  • از سرپوش‌های محافظ روی تیغه استفاده کنید.
کوتاهی با موزر

کوتاهی مو با قیچی

قیچی وسیله کاربردی دیگری است که برای کوتاهی مو استفاده می‌شود که از زمان‌های قدیم تا به امروز وسیله‌ای کاربردی و مهم به شمار می‌رود. کوتاهی با قیچی به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد و به کمک آن می‌توان انواع مختلفی از مدل‌های مو را کوتاه کرد. تکنیک‌های مختلفی برای استفاده از قیچی وجود دارد که آرایشگر با توجه به مهارت خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

استفاده از شانه و قیچی قدیمی‌ترین و مرسوم‌ترین روش کوتاهی با قیچی است که هم برای مو و هم ریش‌های بلند و پرپشت استفاده می‌شود. در این روش موها به سه قسمت کوتاه، متوسط و بلند تقسیم می‌شوند و هرکدام از آن‌ها با روشی خاص کوتاه و مرتب می‌شوند.

کوتاهی موهای کوتاه

موهای کوتاه‌تر و کم پشت‌تر نیاز به مراقبت بیشتر دارند و باید در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر کوتاه شوند زیرا بلندی آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید. علاوه بر آن کوتاهی این نوع مو نیاز به دقت بیشتری نیز دارد. در این مدل مو اغلب از تکنیک کوتاهی پیاپی استفاده می‌شود. این روش اغلب برای موهایی که از 2 سانتی متر کوتاه‌تر هستند، استفاده می‌شود.

کوتاهی مو با قیچی

کوتاهی موهای متوسط

اگه موها اندازه‌ای بین 2 تا 4 سانتی متر داشته باشند، بهترین روش کوتاهی به صورت قطعه زنی یا لایه لایه است. با این روش می‌توانید موها را در امتداد ردیف‌های عمودی قطع کنید. موها به صورت دسته دسته با شانه جدا شده و با قیچی کوتاه می‌شوند.

کوتاهی موهای بلند

اگر موها از 4 سانتی متر بلندتر باشند باید از روش‌هایی مانند چرخشی یا لا انگشتی استفاده کنید. این دو روش رایج‌ترین روش‌ها برای کوتاهی موهای بلند هستند. معمولا هر آرایشگر با توجه به مهارت و تخصص خود از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند.

کوتاهی با موزر بهتر است یا قیچی

با توجه به توضیحات گفته شده درباره این دو روش کوتاهی مو، سوالی که برای کاربران پیش می‌آید این است که از کدام روش برای کوتاهی مو استفاده کنند. نکته اصلی درباره انتخاب روش به تخصص و تجربه آرایشگر شما بستگی دارد. برخی از افراد در کار با قیچی مهارت داشته و برخی دیگر نیز از تکنیک‌های کوتاهی با موزر به خوبی استفاده می‌کنند.

این دو روش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و ممکن است هر فرد در استفاده از یکی از آن‌ها تخصص بیشتری داشته و کار تمیزتری را به شما تحویل دهد. البته برخی از روش‌های کوتاهی و ایجاد سایه در اطراف گوش‌ها که امروزه مورد توجه آقایان قرار گرفته است، با موزر قابل اجرا است. در برخی از کوتاهی‌ها که برای صاف کردن موهای بلند خانم‌ها استفاده می‌شود، موزر نتیجه نهایی صاف‌تر و دقیق‌تری ارائه می‌دهد.

تمام روش‌های کوتاهی مو با موزر یا قیچی یا تیغ انجام می‌شود. هر کدام از این ابزارها تکنیک‌های خاص خود را دارند. هرچه میزان تخصص و تجربه آرایشگر شما بیشتر باشد، نتیجه نهایی بهتر می‌شود و تفاوت زیادی میان قیچی و موزر وجود نخواهد داشت. برخی از آرایشگرها نیز همزمان از هر دو وسیله برای کوتاهی موی خانم‌ها و آقایان استفاده می‌کنند. برخی از قسمت‌ها را با قیچی کوتاه و مرتب کرده و برای ایجاد سایه‌ها در اطراف گوش یا کوتاهی و یکدست کردن پایین موها از موزر استفاده می‌کنند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی