تبلیغ رپورتاژ

کاشت ابرو چگونه صورت می گیرد

تقویم فارسی اندروید
کاشت ابرو

فرم یک ابرو که شامل قوس بلند، با زاویه ملایم، ضخیم و صاف است، می‌تواند ظاهر فرد را به خوبی نشان دهد. از نقطه نظر تاریخی، ابرو ها را به عنوان نقطه کانونی صورت می‌شناسند. ابرو چارچوبی برای ناحیه فوقانی چشم و ناحیه جانبی گونه فراهم می‌کند علاوه بر جنبه‌های زیبایی، ابروها می‌توانند رطوبت قطرات و عرق را از چشمان فرد دور کنند. به طور سنتی، درمان ابروهای نازک یا کم پشت با تکیه بر محصولات آرایشی برای پر کردن موهای ابرو بوده است. با این حال، علاقه بیشتری به یک راه حل دائمی تر وجود دارد: کاشت ابرو.

 

چرا کاشت ابرو؟

کم پشتی ابرو با افزایش سن اتفاق می‌افتد، اما ژنتیک و یا وجود بیماری‌هایی مانند کم کاری تیروئید و یا کمبود ویتامین‌ها و یا کندن بیش از حد نیز می‌تواند آن را تشدید کند. ریزش ابرو به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد. عوارض جانبی داروها، جراحی‌ها و اتفاقات ناگواری مانند تصادف و یا سوختگی ممکن است باعث ریزش ابروها شوند.

فرآیند کاشت ابرو

در گذشته برای درمان ابروهای نازک و کم پشت از محصولات آرایشی برای پر کردن موهای ابرو استفاده می‌کردند. اما اکنون نیاز به یک راه حل دائمی وجود دارد. جلوگیری از ریزش موهای ابرو به روش کاشت ابرو توسط پزشک جراح زیبایی و پلاستیک انجام می‌شود. ممکن است روش ایده آلی به نظر برسد اما باید تمام جوانب آن را در نظر گرفت تا خطرات و عوارض جانبی کمتری داشته باشد. کاشت ابرو روشی مشابه کاشت مو است که برای بازسازی ابروهای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشت ابرو از جمله عمل‌های زیبایی به شمار می‌آید که شاخه‌های موی ابرو، که اصطلاحاً به آن گراف ابرو گفته می شود را به ناحیه ابروی فرد منتقل می کند. هدف از این عمل قرار گرفتن موهای جدید و قابل رشد و ایجاد ظاهری پرتر برای ابرو است.

کاشت ابرو فرایندی شامل جایگزینی موهای ابرو با انتقال موهای پوست سر معمولاً از بالای گوش و ابرو است. گراف‌های موی ابرو را از موهای بالای گوش استفاده می‌کنند. در حین جراحی نه تنها موها بلکه فولیکول‌های مو نیز منتقل می‌شوند که این امر باعث می‌شود تا از اطمینان رشد موهای جدید اطمینان حاصل کنید. گراف‌های برداشته شده تا یک ساعت توسط جراح در محفظه‌ای با محلول نمکی سرد نگهداری می‌شود و پس از آن در محل ابرو کاشته می‌شود. عمل کاشت ابرو تحت بیهوشی عمومی و یا موضعی انجام می‌شود. پس از بیهوشی فرد برش‌های کوچکی در محل‌های فولیکول اهدا کننده ایجاد می‌شود و فرآیند انتقال فولیکول‌ها شروع می‌شود. محل گیرنده پیوند توسط جراح از نظر تقارن بررسی می‌شود. این فرایند حدود ۲ تا 4 ساعت به طول می‌انجامد.

فرآیند تکمیلی کاشت ابرو

یکی از مزایای کاشت ابرو این است که پس از کاشت مو، مو به رشد خود ادامه می‌دهد. کاشت ابرو می‌تواند یک شکل جدید به ابروی فرد دهد، بنابراین نه تنها ابروی فرد را پرپشت می‌کند بلکه مطابق سلیقه فرد می‌توان آناتومی ابرو را شکل داد.

تا سه هفته پس از عمل جراحی کاشت ابرو باید از هرگونه ورزش شدید خودداری کرد. مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا چروک پوست در محل جراحی را باید به پزشک جراح اطلاع داد. موهای کاشته شده پس از چند هفته شروع به ریزش خواهند کرد که این امری کاملاً طبیعی است. پس از چند ماه آینده موهای جدید شروع به رشد می‌کند. عارضه جانبی عدم تقارن می‌تواند به دلیل جرم قدرت و کشش عضلات اطراف ابرو باشد بنابراین یک عارضه جانبی طبیعی است.

یکی از نتایج احتمالی کاشت ابرو این است که فولیکول‌های جدید مو از بین بروند. در چنین شرایطی فرآیند کاشت ابرو باید مجدداً انجام شود. در حین عمل جراحی عوارض جانبی احتمال رخ دادن دارند عوارضی مثل خونریزی بیش از حد، آسیب عصبی، ورم و کبودی، عفونت. پزشک جراح با بررسی سابقه پزشکی در مورد هرگونه احتمالی با فرد صحبت خواهد کرد.

در ضمن در صورتی که به سایر راهکارهای زیبایی علاقه مندید می توانید از خدمات تزریق فیلر یا چربی در کلینیک الهام نیز بهره مند شوید.

محل انجام عمل کاشت ابرو

عمل جراحی کاشت ابرو توسط جراحان پوست و زیبایی در یک مرکز جراحی انجام می‌شود پیش از انجام عمل فرد تحت مشاوره قرار می‌گیرد تا بتواند مجموعه کاری جراح را بررسی کرده و سوالات احتمالی را بپرسد. این مشاوره به صورت رایگان ارائه می‌شود تا جزئیات فرآیند کاشت ابر مشخص شود. کلینیک الهام یکی از بهترین کلینیک ها در خصوص انجام عمل زیبایی کاشت ابرو به شمار می‌آید.

کاشت ابرو در طولانی مدت

کاشت ابرو یک راه حل دائمی با نتایجی بلند مدت برای رضایت از ظاهر ابروهای خود است اما این نتایج برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. ممکن است حین عمل جراحی برخی از پیوند ها به پوست منتقل نشده باشد که منجر به تکه تکه رشد کردن موها یا رشد مو در جهات مختلف یا بافت های متفاوت می‌شود. اغلب کسانی که کاشت ابرو انجام می‌دهند در دو سال اولیه نتایج خوبی را مشاهده می‌کند. اما پس از آن ممکن است که نتایج از بین بروند و موها بریزند. بنابراین در صورت تمایل به کاشت ابرو باید آمادگی عمل جراحی مجدد احتمالی در آینده را داشت.

مراقبت های پیش از عمل کاشت ابرو

پیش از عمل کاشت ابرو باید سابقه پزشکی فرد بررسی شود. احتمال وجود هرگونه بیماری زمینه‌ای و یا مصرف داروها یا هر مکملی ممکن است بر روی روند کاشت ابرو و رویش مجدد ابروها موثر باشد. انجام کاشت ابرو در مواردی که فرد دارای بیماری‌های خاص مانند آلوپسی آره آتا اختلالات خونریزی و مشابه آن است، موثر نمی‌باشد. به عنوان نمونه بیماری آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است که در این شرایط این درمان برای ترمیم موی ابرو موثر نخواهد بود زیرا بیماری خود ایمنی منجر به ریزش مو می‌شود.

پیش از عمل جراحی زیبایی کاشت ابرو داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین نباید مصرف شود. باید از استفاده از هرگونه از محصولات زیبایی لایه بردار یا تحریک کننده در ناحیه ابرو و همچنین قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید پیش از عمل جراحی خودداری کرد.

مراقبت های بعد از عمل کاشت ابرو

  • یکی از خطرات بالقوه کاشت ابرو این است که فولیکول های موی جدید از بین نرود. در چنین مواردی، ممکن است مجبور شوید این روش را دوباره در آینده انجام دهید.
  • دوره نقاهت برای کاشت ابرو نسبتا سریع است. در چند روز اول متوجه پوسته پوسته شدن اطراف ابرو خواهید شد..
  • ممکن است لازم باشد تا 3 هفته پس از جراحی از ورزش شدید اجتناب کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا چرک در محل با جراح خود تماس بگیرید.
  • بعد از چند هفته شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهید بود، این کاملا طبیعی است. موهای جدید ابروی شما باید طی چند ماه آینده شروع به رشد کنند. در این بین، ممکن است لازم باشد موهای کاشته شده را تا اندازه ابرو کوتاه کنید.

 

عوارض احتمالی بعد از کاشت ابرو

  1. خون ریزی بیش از حد
  2. آسیب عصبی
  3. ورم
  4. کبودی
  5. عفونت
  6. جای زخم

قبل از کاشت ابرو، جراح سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. حتماً هرگونه بیماری زمینه‌ای و همچنین هر دارو یا مکملی را که در حال حاضر مصرف می‌کنید، پزشک خود را در جریان بگذارید.

 

کاشت ابرو ممکن است در موارد زیر مناسب نباشد:

  • آلوپسی آره آتا
  • تریکوتیلومانیا
  • اختلالات خونریزی
  • سابقه عوارض مربوط به جراحی زیبایی

بهترین کلینیک کاشت ابرو

در کلینیک الهام، که یکی از بهترین کلینیک ها در زمینه کاشت ابرو است، کاشت ابرو به بهترین شیوه ارائه می شود. در این کلینیک به افراد دارای ابروی نازک یا آسیب دیده کمک می شود تا ابرویی با ظاهر طبیعی و واقعی داشته باشند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی