سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

کابوس جوش های سر سیاه

تقویم فارسی اندروید

کابوس جوش های سر سیاه

جوش های سر سیاه

توصیه های طلایی برای داشتن پوستی شفاف و جوان حتی در میان سالی

 

از آنجا که میزان کلاژن پوست بعد از میان سالی به مرور کمتر وکمتر می شود عوارض مختلفی ممکن است سراغ پوست تان بیاید چین و چروک ، خشکی پوست و لکه های تیره از جمله این عوارض هستند . اگر زیبایی و جوانی پوست در میانسالی برایتان مهم است با ما همراه باشید تا به شما بگوییم با چه متد هایی می توانید همیشه جوان بمانید .

حتی وقتی داخل خانه هم هستید یا در روزهایی که هوا بارانی یا آفتابی است باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید . متخصصان پوست در این قضیه با هم موافقند که آفتاب عامل شماره یک سالخوردگی پوستی محسوب می شود . به احتمال زیاد می دانید که پرتو های آفتاب حتی درروز ابری هم می تواند بر پوست شما تاثیر بگذارد اما چیزی که شما ار شگفت زده می کند این است که این پرتو ها حتی زمانی هم که در داخل خانه هستید ، می توانند بر پوست شما تاثیر بگذارند مگر آنکه در اتاقی در حال فعالیت باشید که پنجره نداشته باشد . برخلاف پرتو های فرابنفش (یو وی بی ) ،پرتوهای (یو وی ای ) می توانند از طریق پنجره هم به محل کار ،خانه یا ماشین نفوذ کنند در شرایطی که پرتو های (یو وی ای ) به سرعت پرتوهای (یو وی بی) باعث سوختگی پوست نمی شود ، اما این پرتو ها سرطان زا بوده و می تواند به سالخوردگی پوست بیانجامد . مهم تر از این ها ،اینکه محققان اخیرا دریافته اندآسیب های نور خورشید چیزی فراتر از پرتوهای (یو وی ) است. این مسئله ثابت شده که پرتوهای مادون قرمز هم می توانند بیش از 50 درصد باعث آسیب و سالخوردگی پوست از طریق مولکول های رادیکال آزاد شوند .

 

سبک زنگی تان را عوض کنید

شما به خواب اضافی یا خواب بیش از نیمه شب نیاز دارید این یک افسانه نیست شاید هیچ وقت تصور نکنید که پوستتان بعد از نیمه شب در بهترین وضعیت خود نباشد فقدان مضمن خواب منجربه ایجاد خط و خطوط ، حلقه های سیاه دور چشم و حتی سالخوردگی سریعتر پوست می شود فقدان خواب به اتنشار بیشتر هورمون استرس در بدن یعنی کورتیزول می انجامد که می تواند تمام موهای جژچانه در نتیجه ترکیب عوامل ژنتیکی و هورمونی بیرون می آید .

هورمون های مردانه ما (به نام آندروژن) و نیز تعادل کلی هورمونی ماست که رشد موی چانه را تحریک میکند .

کلاژن های پوست را تخریب کرده یا باعث شود هورمون رشد به میزان کمی در بدنتان ترشح شود . این هورمون به ترمیم بدن کمک می کند بتژنابراین پیشنهاد ما این است که به موقع بخوابید اما نه در حدی که فک کنید تنها راه داشتن پوست سالم این است که بخوابهید بخوابید درست زمانی که بدن شما به خواب نیاز دارد تا به واسطه آن خود را ترمیم کند پوست شما برای جوانه سازی به مراقبت بیشتری نیاز خواهد داشت برای این کار می توانید هنگام خواب از سرم های کرمی استفاده کنید که هنگام خواب مانع از شکل گیری علائم سرما خوردگی پوست شود

 

جوش های سر سیاه بزرگ سالی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا جوشهای سرسیاه در بزرگسالان به وفور ایجاد می شود . بهتر است به نکاتی درباره این جوش ها بپردازیم جوشهای سر سیاه نوعی زخم جوش هستند که آن را به نام «آفت باز» و زمانی شکل می گیرند که پیاز های مو یا منافذ آن به خاطر تغییرات هورمونی و یا برخی ترکیبات خاص در پوست یا در برخی محصولاتی که برای مو مورد استفاده قرار می گیرند ، مسدود می شود . در شرایطی که کندن یا فشردن یا چالاندن یا مالیدن آن برآمدی های سیاه خارش دار بسیار تحریک کننده است، اما متخصصان می گویند ترجیحا سعی کنید هرگز این کار را نکنید چرا که با این کار آسیب بیشتری به پوست وارد کرده و در آینده جوش های سر سیاه بیشتری روی آن ایجاد می شود .

 

صابون مناسب انتخاب کنید

گزینه های کمی دراین زمینه وجود دارد که می توانید امتحان کنید مثلا سعی کنید به دننبال محصولی باشید که حاوی اسید سالیسیلیک یا پروکسید بنزویل بوده و یک تا دو بار در روز از آن استفاده کنید تا پوستان را لایه سایی کرده و مانع از بسته شدن منا فذ پوستیتان شود این دو ترکیبی از بروز جوش های سر سیاه هم پیشگیری می کند بهترین کار این است که اقدامات لازم را به موقع انجام دهید تا جوش ها به سقف پوست نرسند .

می توانید نزد متخصص بروید اگر مایلید جوشهای سرسیاهتان از بین برود یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی مجرب در این زمینه می تواند در این زمینه به شما کمک کند فقط به خاطر داشته باشید که حتی اگر فروشگاه ها هم محصولات زیبایی هم در این زمینه داشته باشند اگر خودتان بخواهید آنهارا برای خود تجویز کرده و استفاده کنید می تواند برای پوستتان خطرناک باشد چراکه احتمال زخم شدن پوستتان وجود دارد  پس سعی کنید احتمال ان را تشدید نکنید ضمنا این نکته را باید گفت که برخی محصولات زیبایی خاص مانند محصولات لایه برداری شیمیایی که با استفاده از اسید های لایه سا و لیزر انجام می شود و می تواند باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه شده و در عین حال به جوانه سازی پوست هم کمک کند .

 

جوش ها را بکشید

وقتی عرق می کنید یا به خودتان اسپری می زنید ، ترکیبات غلیظ وسنگین در محصولات مراقبت از پوست ونیز پرکننده های سفت و چسبناک در محصولات بهداشتی مو می توانند وارد پوست تان شده و منجر به بروز جوش های سر سیاه شوند محصولات آرایشی مانند  کرم های پوشاننده هم می توانند باعث مخفی ماندن این علائم شوند.

 

خداحافظی با موهای زائد چانه

ممکن است در برخی موارد درآینه به خود نگاه کنید و ببینید که در چانه تان مو در آمده زیرا نگران نباشید چون در این زمینه تنها نیستید متخصصان می گویند بیرون آمدن مو در چانه بین زنان بسیار شایع است اما واقعا این موها چگونه بیرون می آیند؟! یکی از متخصصان در جواب این سوال میگویند« موی چانه در نتیجه ترکیب عوامل ژنتیکی و عوامل هورمونی بیرون میآید . هورمون های مردانه ما (به نامآندروژن) و نیز تعادل کلی هورمونی ماست که رشد موی چانه را تحریک میکند »

 

منبع : سیب سبز

گردآوری : هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی