تبلیغ رپورتاژ

چگونه می توان زگیل های تناسلی را درمان کنم؟

تقویم فارسی اندروید

زگیل های تناسلی ممکن است خود به خود از بین روند، اما گاهی اوقات به اطراف می چسبند، بزرگتر می شوند و یا تعداد آنها بیشتر می شود. تصمیم گیری در مورد نحوه درمان زگیل های تناسلی، کاملاً بستگی به خود شما دارد. سیستم ایمنی بدن شما ممکن است در مقابل ویروسی که عامل زگیل های تناسلی است، مقابله کند و زگیل ها بدون نیاز به درمان از بین بروند.

اما گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد و زگیل ها ممکن است برای شما ناراحت کننده باشند و یا به افراد دیگر منتقل شوند. در صورتی که باردار هستید، پزشک ممکن است اقدام به برداشتن زگیل ها کند تا در حین زایمان طبیعی دچار مشکل نشوید. همچنین درمان مناسب باعث می شود احتمال انتقال زگیل های تناسلی به شریک جنسی شما کاهش پیدا کند.

زگیل های تناسلی

درمان زگیل های تناسلی چیست؟

روش های مختلفی برای درمان زگیل های تناسلی وجود دارد، که این روش ها با توجه به محل و وسعت زگیل ها انجام می شوند. این درمان ها مانند تمام داروها و روش های درمانی دیگر، عوارض جانبی، هزینه ها و مزایای متفاوتی دارند. با پزشک خود در مورد مناسب ترین روش درمانی صحبت کنید.

پزشک برای درمان زگیل های تناسلی، می تواند اقدامات زیر را انجام دهد:

  • برای از بین بردن زگیل ها یا توقف رشد آنها، روی آنها مواد شیمیایی قرار دهد. معمولاً این روش درمانی به مدت چند هفته و هفته ای یک بار در کلینیک انجام می شود.
  • پزشک یک کرم موضعی تجویز می کند، که می توانید به مدت چند هفته روی زگیل های خود بمالید.
  • زگیل ها را منجمد کند. (کرایوتراپی)
  • زگیل ها را با استفاده از یک جریان الکتریکی، بسوزاند.
  • زگیل ها را با استفاده از یک چاقو یا یک سیم و الکتریسیته، از بین ببرد (LEEP).

بعضی از این درمان ها، ممکن است ترسناک به نظر برسند، اما تمام آنها می توانند زگیل ها را از بین ببرند، علائم آنها را رفع کنند و احتمال انتقال ویروس  HPV را به دیگران کاهش دهند. پزشک برای راحتی بیشتر شما، از داروی بی حسی استفاده می کند. در هر صورت، داروهای بدون نسخه برای درمان زگیل های دستها یا پاها، نباید برای درمان زگیل های تناسلی استفاده شوند. با اینکه هیچ درمان قطعی برای انواع ویروس های HPV (که عامل زگیل های تناسلی هستند)، وجود ندارد، با استفاده از واکسن می توان، از اکثر زگیل های تناسلی و انواع خاصی از سرطان جلوگیری کرد.

واکسن HPV

آیا می‌توان زگیل تناسلی را با پودر واجبی یا موبر درمان کرد؟

در رابطه با درمان زگیل تناسلی با واجبی، همانطور که گفته شد واجبی یا نوره نوعی پودر موبر هست که برای حذف موهای زائد استفاده می ‌شود و خواص درمانی زیادی دارد، اما نمی‌توان گفت بهترین درمان زگیل تناسلی است و چنین چیزی اصلا وجود ندارد. زیرا زگیل نوعی عفونت ویروسی است که به شکل دانه ‌های غیر سرطانی در ناحیه تناسلی خانم‌ ها و آقایان ایجاد می‌گردد و با چنین روش‌ هایی قابل درمان نیست.

همچنین درمان این مشکل اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید وقت خود را صرف روش‌ های اشتباه مانند استفاده از واجبی کنید. زیرا اگر زگیل تناسلی تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند عوارض خطرناکی مانند سرطان رحم را برای شما به همراه داشته باشد.

پس از درمان چه کاری باید انجام دهم تا مطمئن شوم دیگر به زگیل های تناسلی دچار نمی شوم؟

زگیل های تناسلی، قابل درمان هستند، اما ریشه کن نمی شوند. شما زگیل ها را از بین می برید اما عامل آنها هنوز در بدن شما وجود دارد. ویروس HPV، ممکن است در برخی شرایط خود به خود از بین رود، اما نمی توان با اطمینان از این موضوع خبر داد. برخی از افراد مجدداً دچار زگیل های تناسلی می شوند، اما برخی دیگر دوباره به آن دچار نمی شوند.

پس از خارج کردن زگیل های تناسلی:

  • باید ناحیه ی آن را تمیز نگه دارید و آن را نخراشید.
  • دستان خود را بعد از لمس ناحیه ای که قبلاً زگیل تناسلی داشته، بشویید.
  • اگر در ناحیه ی زگیل های خارج شده، احساس ناراحتی می کنید، از انجام رابطه ی جنسی خودداری کنید.
  • اگر آن ناحیه شما را آزار می دهد یا ملتهب شده است، از کیسه یخ استفاده کنید. شما همچنین برای تسکین بیشتر، می توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید.
خارج کردن زگیل های تناسلی

اگر زگیل های تناسلی پس از درمان، مجدداً ظاهر شدند، چه کاری باید انجام داد؟

اگر زگیل های تناسلی پس از درمان دوباره برگشتند، شما می توانید در مورد روش های درمانی مناسب برای برداشتن مجدد آنها، با پزشک خود صحبت کنید. چندین روش درمانی مختلف برای درمان زگیل های تناسلی وجود دارد و این بار پزشک ممکن است راههای درمانی متفاوتی را به شما پیشنهاد کند.

آدرس مطب دکتر عباس انتظاری تهران، ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

می باشد. برای اطلاعات بیشتر یا تعیین نوبت می توانید با شماره ۰۲۱-۲۲۷۰۴۰۷۶ تماس بگیرید  و یا از وب سایت ما به نشانی  https://dr-entezari.com/   دیدن کنید.

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی