بارداري و زايمان سلامت

چه مقدار خواب در هنگام حاملگی لازم است

تقویم فارسی اندروید

زن حامله

شما در طول دوره حاملگی به چه مقدار خواب نیاز دارید؟ آیا مدام خسته می شوید و به رخت خواب پناه می برید؟ می خواهید بدانید بدن شما به چه مقدار خواب نیاز دارد؟ طبیعی است که شما موقع حاملگی همیشه احساس خستگی کنید و مدام به استراحت نیاز داشته باشید. مهم این است که به نیاز بدنتان توجه کنید و آن ها را رفع کنید. شما به حداقل 8 ساعت خواب احتیاج دارید و حتی گاهی بیش از این نیز لازم است استراحت کنید اما برخی زنان مانند یک بچه ی لجباز رفتار کرده و از همان 8 ساعت خوابشان هم خودداری می کنند.

شما به چه مقدار خواب نیاز دارید؟

همانگونه که شما لازم ندارید مصرف کالری را در دوران بارداری دو برابر کنید خواب هم لازم نیست 2 برابر شود. این واقعا نگران کننده است اگر شما روزی 16 ساعت بخوابید و باز هم مشکلی نداشته باشید. فقط کافی است به همان مقداری که بدنتان از شما می خواهد بخوابید. درواقع هر گاه حس کردید به خواب نیاز دارید استراحت کنید. به طور میانگین 10 ساعت خواب در طول شبانه روز برای شما مناسب است.

یک ساعت زودتر از همیشه به رخت خواب بروید و یک ساعت دیرتر بلند شوید. مطمئن شوید که به اندازه ی کافی خوابیده اید. سعی کنید برنامه های روزانه تان را هم سبک تر کنید تا به خوابتان لطمه نزند. شما حامله هستید و سزاوار این استراحت می باشید.
به علاوه چرت زدن بعد از ظهر هم می تواند خیلی مفید باشد. حتی اگر شاغل هستید و نمی توانید با خیال راحت بخوابید حداقل 15 دقیقه چرت بزنید.

در دوران بارداری خروجی قلب بیشتر شده و این بدن تان را خسته می کند. باید مطمئن شوید که به اندازه ی کافی استراحت کرده اید تا بدن شما انرژی خود را بازپس بگیرد اما مراقب باشید خواب بیش از اندازه نیز نه تنها مفید نبوده که می تواند سلامت شما را تهدید کند یا نشانه ی مشکلی در بدنتان باشد

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی