سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

چرا پوست من اینقدر خراب شده ؟؟؟

پوست زیبا؛ این چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم.عده ای برای رسیدن به این هدف در روز ساعت ها وقت صرف پوستشان می کنند و معمولا هزینه های هنگفتی هم خرج می کنند.اما به راستی چرا برخی از افراد پوست خوبی ندارند؟
تقویم فارسی اندروید

پوست زیبا؛ این چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم.عده ای برای رسیدن به این هدف در روز ساعت ها وقت صرف پوستشان می کنند و معمولا هزینه های هنگفتی هم خرج می کنند.اما به راستی چرا برخی از افراد پوست خوبی ندارند؟

پوست
استفاده از محصولات نامناسب

بسیاری از افراد از جنس پوست خودشان خبر ندارند. مثلا نمی دانند پوستشان چرب است یا خشک و هر محصول آرایشی و بهداشتی که در دسترشان باشد استفاده می کنند. برخی نیز شناخت نادرستی از پوستشان دارند. مثلا پوستشان مختلط است، قسمت هایی خشک و قسمت هایی چرب است ولی آنها به گمان اینکه پوستشان چرب است از محصولات دارای الکل استفاده می کنند و این باعث بروز مشکل می شود.
پس باید اول به جنس پوست آشنایی پیدا کنید. اگر پوستتان چرب است از کرم ها و محصولات چرب استفاده نکنید و اگر خشک است سعی کنید از محصولات چرب تر استفاده کنید و اگر پوست مختلط دارید با هر قسمت از پوستتان مطابق ویژگی هایش رفتار کنید.

استفاده نادرست از ضد آفتاب

بسیاری از ما تصور می کنیم که کرم ضد آفتاب فقط برای روزهای آفتابی و فقط برای بیرون از خانه است. این تصور کاملا اشتباه است کرم های ضد آفتاب در روزهای ابری و حتی زمانی که در خانه هستید هم واجب هستند. پس وقتی در استفاده از این کرم ها کوتاهی کنید سیستم ایمنی پوستتان ضعیف شده و نمی توانید توقع پوست زیبا داشته باشید.

تلاش برای درمان جوش با اسکراب

عده زیادی از افرادی که پوستشان درگیر جوش و آکنه است برای درمان آن رو به اسکراب ها می آورند. اسکراب ها انتخاب خوبی برای درمان جوش ها نیستند. اسکراب فقط در بهترین حالت می تواند لایه رویی جوش را که احیانا سرسیاه هم هست بردارد و تمیز کند اما ریشه جوش سر جای خود باقی است. پس ابتدا باید با مراجعه به پزشک به فکر درمان جوش ها باشید.

محصولات آرایشی معطر

همه افراد دوست دارند خوشبو باشند. اما به چه بهایی؟ سعی کنید از محصولات آرایشی که حاوی عطر هستند دوری کنید چرا که این عطر ها اغلب حاوی الکل و برای پوست ضرر دارند.

ماندن آرایش روی صورت

قابل درک است که تمام روز را کار کرده اید و آخر شب خسته اید و به هیچ چیز جر خواب نیاز ندارید. اما باید به شما بگویم که کوتاهی کردن در شستن آرایش صورتتان عواقب ناخوشایندی برایتان به همراه خواهد داشت.
بهترین پیشنهادی که برایتان دارم این است که اول با با تکه ای پنبه و مقداری شیر پاک کن یا محلول پاک کننده آرایش به طور کامل آرایش را پاک کنید و سپس با آب صورت خود را بشوئید.

گردآوري:‌گروه 7گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی