سلامت سلامت جنسي و زناشويي

چرا فانتزی های جنسی دارید و معنی آنها چیست؟

تقویم فارسی اندروید

در حالی که افراد، مضامین و فرکانس در هر فرد ممکن است تغییر کنند، تخیلات جنسی کاملاً طبیعی هستند. در واقع، آنها آنقدر عادی هستند که حتی یک نظرسنجی نشان داد که اکثر مردم یکی از هفت فانتزی رایج را دارند. این نظرسنجی همچنین تغییراتی را که افراد در فانتزی های جنسی خود در بدن و شخصیت خود ایجاد می‌ کنند و اینکه چگونه این تغییرات با زندگی واقعی مقایسه می‌شود، در نظر گرفت.

در این مقاله، برخی از یافته های این نظرسنجی را بررسی خواهیم کرد، از جمله تغییرات رایجی که افراد مختلف در فانتزی های جنسی خود در بدن و شخصیت خود ایجاد می کنند. ما همچنین معنی فانتزی‌های شما را در زمانی که مناسب است بر اساس آنها عمل کنید، بررسی خواهیم کرد.

فانتزی های جنسی

رایج ترین فانتزی های جنسی

درست است، هفت فانتزی جنسی وجود دارد که بارها و بارها برای افراد مختلف ظاهر می شود. اینها زمانی شناسایی شدند که جاستین لهمیلر، دکترای روانشناس اجتماعی، از 4175 نفر در مورد تخیلات آنها نظرسنجی کرد.

این نظرسنجی شامل بیش از 350 سوال در مورد تخیلات جنسی، چرایی آنها و معنای آنها بود. در پایان این نظرسنجی، لهمیلر دریافت که هفت موضوع اصلی رایج ترین هستند.

رابطه جنسی با چند شریک: نه، این به معنای قرار ملاقات با بیش از یک نفر و خوابیدن با هر دوی آنها در زمان های مختلف نیست، این به معنای داشتن رابطه جنسی با چندین نفر به طور همزمان است.

BDSM (اسارت، دیسیپلین، سلطه، تسلیم، سادیسم، و مازوخیسم): این یکی دیگر از فانتزی‌ های رایج بود که رایج بود، اگرچه ممکن است تابو باشد اما بسیاری از مردم در مورد آن کنجکاو هستند.

تازگی، ماجراجویی و تنوع: این فقط به این معنی است که مردم در مورد انجام کارهایی که برایشان تازگی دارد خیالاتی دارند. به عنوان مثال، داشتن رابطه جنسی در موقعیت یا پوزیشن متفاوت.

اعمال جنسی تابو: این به انجام کاری اشاره دارد که از نظر اجتماعی یا فرهنگی ممنوع است. از آنجایی که این امر به فرهنگ‌ های خاصی بستگی دارد، خود اعمال می‌توانند بر اساس آنچه که از نظر اجتماعی برای افراد مختلف مناسب است یا نیستند تغییر کنند.

اشتیاق، عاشقانه و صمیمیت: این به ارتباط عاطفی، دوست داشتن یا قدردانی از یک شریک اشاره دارد و منحصر به افراد در روابط نیست. اگر مجرد هستید، این فانتزی ها هنوز هم می توانند ظاهر شوند.

قرار گرفتن در یک رابطه غیر تک همسری: چند همسری، تماشای رابطه جنسی شریک خود با شخص دیگر، یا داشتن یک رابطه باز همه در این دسته قرار می گیرند.

انحراف جنسیتی و همجنس گرایی: این فانتزی ها بر روی پیش بردن مرزهای گرایش جنسی شما تمرکز می کنند. این می تواند به این معنا باشد که شما در مورد چیزهایی خارج از هویت جنسی، نقش، ظاهر یا هویت جنسی خود خیال پردازی می کنید.

آنچه مردم در فانتزی های خود در مورد خود تغییر می دهند

یکی از جالب‌ ترین یافته‌ های این نظرسنجی این بود که مردم چگونه خود را در تخیلات جنسی خود می‌ دیدند.

اول از همه، تقریباً همه شرکت‌کنندگان (97.1%) گفتند که در تخیلات جنسی خود هستند. با این حال، افراد سایر عوامل اصلی را در مورد خود تغییر دادند و این تغییرات برای مردان، زنان و گرایش‌ های جنسی مشترک و متفاوت بود.

  • زنان بیشتر از مردان در تخیلات خود بدن خود را تغییر می دادند. با این حال، مردان همجنس‌ گرا و دوجنس‌ گرا بیشتر از مردان دگرجنس‌ گرا درباره تغییرات بدنشان خیال‌ پردازی می‌ کردند.
  • مردان بیشتر از زنان در مورد تغییر ظاهر اندام تناسلی خود خیال پردازی می کردند. در حالی که این برای همه مردان صدق می کند، اما برای مردان همجنس گرا و دوجنسه رایج تر بود.
  • مردان در سنین پایین‌ تر درباره خود خیال‌ پردازی می‌ کنند، و زنان درباره نسخه آینده خود خیال‌ پردازی می‌ کنند. لهمیلر همچنین دریافت که مردان بیشتر از زنان پشیمانی جنسی را تجربه می کنند، بنابراین خیال‌ پردازی‌ های آنها برای بازگشت به سنین پایین‌ تر می‌ تواند با بازگشت آنها به فرصت‌ های از دست رفته یا “فرصتی که فرار کرده است” مرتبط باشد.
  • مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا بیشترین احتمال را داشتند که تغییرات شخصیتی را در تخیلات جنسی خود گزارش کنند.
  • مردان گزارش کردند که در مورد تسلیم شدن بیشتر از حد معمول خیال پردازی می کنند و زنان گزارش کردند که در مورد تسلط بیشتر خیال پردازی می کنند.

فانتزی های جنسی به چه معناست؟

لهمیلر پس از تحقیق در مورد این تخیلات جنسی، به ویژه در مقایسه این خیالات با رفتارهای جنسی افراد در زندگی واقعی، در یک پست وبلاگ توضیح داد که فانتزی ها بازتابی از شخصیت، سبک دلبستگی و هویت فرهنگی فرد هستند.

شخصیت

لهمیلر دریافت که بسیاری از فانتزی ها منعکس کننده شخصیت واقعی زندگی مردم هستند. به عنوان مثال، درونگراها در مورد تسلط بیشتر و افرادی که روان رنجورتر هستند در مورد تغییر بدن و شخصیت خود خیال پردازی می کردند.

افرادی که کمترین احتمال را داشتند که خودشان را به هر نحوی تغییر دهند، برونگراها بودند. یکی دیگر از یافته های جالب این است که افرادی که با وجدان ترند از توجه خود به جزئیات استفاده می کنند که بیشتر بر جزئیات خیالات خود تمرکز کنند تا خودشان.

سبک دلبستگی

این نظرسنجی نشان داد که افراد دارای سبک دلبستگی مضطرب و اجتنابی بیشتر احتمال دارد خود را از هر نظر تغییر دهند. لهمیلر حدس می‌زند که افراد مضطرب که مسائل مربوط به رها شدن را دارند، از خیال‌ پردازی‌ های خود برای تبدیل شدن به نسخه‌ ای از خود استفاده می‌ کنند که نیازی به نگرانی در مورد طرد شدن ندارند و افراد اجتنابی که در رابطه با صمیمیت مشکل دارند، از خیال‌ پردازی‌ های خود برای ایجاد فاصله عاطفی بیشتر استفاده می‌ کنند.

مطالعه دیگری این یافته ها را تأیید کرد و افزود که افراد دارای سبک های دلبستگی اجتنابی معمولاً تخیلات جنسی عاشقانه ندارند.

فرهنگ

در نهایت، فانتزی ها به وضوح چیزی در مورد فرهنگ ما می گویند. به عنوان مثال، زنان، مردان همجنس‌ گرا و دوجنس‌ گرا، بیشترین تمرکز را روی تغییر ویژگی‌ های فیزیکی خود داشتند. مردان بیشتر تمایل داشتند اندام تناسلی خود را در فانتزی های خود تقویت کنند که واکنشی واضح به ایده آل های فرهنگی بدن است.

یک مطالعه همچنین نشان داد که تخیلات جنسی اغلب منعکس کننده نحوه نمایش مردان و زنان در فیلم ها و رمان های عاشقانه یا حتی در فیلم های جنسی است.

همه تغییراتی که در تخیلات جنسی در خودمان ایجاد می‌ کنیم معانی عمیق‌ تری ندارند. همچنین توجه به این نکته مهم است که تخیلات جنسی می توانند نقش مثبتی در زندگی افراد داشته باشند.

حتی یک مطالعه نشان داد که برای زنان، تخیلات جنسی به آنها کمک می کند تا برانگیخته شوند و حتی در رسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی با شریک زندگی خود به آنها کمک می کند.

چه زمانی باید به فانتزی های جنسی عمل کرد

همانطور که لهمیر خاطرنشان می کند، اغلب اوقات تغییراتی که در تخیلات جنسی ما رخ می دهد فقط محصول یک تخیل فعال است و معنای عمیق تری ندارد. گفته می‌شود، اگر متوجه می‌شوید که به طور مرتب چیزهایی را در مورد خودتان در خیال‌ پردازی‌ هایتان تغییر می‌ دهید که دوست دارید در زندگی واقعی تغییر کنند، ممکن است این جنبه‌ ها ارزش بررسی داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که در مورد چیزی فانتزی دارید به این معنی نیست که باید به آن عمل کنید. اگر در یک رابطه شاد هستید و در مورد خیانت به شریک زندگی خود فانتزی دارید، این لزوماً به این معنی نیست که ناخودآگاه شما سعی دارد به شما بگوید که با شخص دیگری خوشحال تر خواهید بود.

از آنجایی که آنها فانتزی هستند، ما اغلب نسخه های ایده آلی از خودمان می سازیم. گفته می شود، اگر کمبود اعتماد به نفس یا ترس از رها شدن شما را از دستیابی به نسخه ایده آل خود باز می دارد، ممکن است وقت آن باشد که با یک درمانگر کار کنید تا بفهمید چگونه می توانید به این الگوهای منفی تفکر رسیدگی کنید.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی