تبلیغ رپورتاژ

هم میوه بادام و هم چوب مرغوب؛ نهال هایی برای یک تجارت پرسود!

تقویم فارسی اندروید

آیا می دانید که می توانید با خرید انواع ارقام نهال بادام، هم میوه های مرغوب و باکیفیت پرورش کنید و هم از چوب درخت بادام بهره برداری داشته باشید؟ وقتی نهال بادام، رشد می کند و به درختی بالغ تبدیل می شود، هم برای برداشت میوه، بهترین ثمر را دارد و هم می توان از چوب آن استفاده کرد. این یعنی خرید نهال بادام از هر جهت به نفع باغداران است.

چوب بادام از درخت بادام به دست می آید؛ البته در اکثر موارد، درختان بادام به دلیل تولید آجیل خوشمزه ای که همه افراد از آن لذت می برند، شناخته شده اند. چوب بادام درجه یک، به عنوان هیزم بسیار کاربرد دارد. چندین ویژگی در سوزاندن چوب بادام وجود دارد که آن را جایگزینی عالی، حتی به جای چوب درخت بلوط می سازد. چوب بادام، یک چوب عالی برای سوزاندن است و جایگزین ملایم تری برای سایر چوب های درختان میوه، مانند چوب درختان گیلاس یا سیب است.

کاربرد چوب درختان بادام برای هیزم

چوب بادام از درخت بادام به دست می آید که از تیره “Prunus” است و گروهی از زیرشاخه های آن با ارقام درختان گیلاس و آلوچه مشترک است. درخت بادام در اصل، بومی ایران و سایر مناطق خاورمیانه است اما امروزه در همه کشورهای جهان رشد می کند. درخت بادام در شرایط آب و هوایی مدیترانه ای رشد می کند و بیشترین بادام را در مکان هایی با این آب و هوا تولید می کند. درخت بادام، کمیاب تر از درختان بلوط است، به همین دلیل است که از بلوط برای هیزم، چندان استفاده نمی شود.

با وجود اینکه درخت بادام می تواند در شرایط خشکی و گرما به خوبی رشد کند، اما خشکسالی های بزرگ بر پایداری درختان بادام تأثیر می گذارد و در نهایت منجر به آسیب های زیاد به باردهی باغ بادام می شود.

پس از رشد شکوفه ها و گل های سفید و صورتی بادام در بهار، میوه بادام روی درخت رشد می کند. ۷ تا ۸ ماه زمان نیاز دارد تا بادام ها به میوه‌ های کامل تبدیل شوند. درخت بادام حدود 5 یا 6 سال پس از کاشت به بلوغ کامل می رسد. وقتی نیاز باشد که باغ های قدیمی بادام، اصلاح شوند و نهال های جدید در باغ کاشته شود، چوب درختان به عنوان هیزم مصرف می شوند.

از آنجایی که تعداد بیشتری از باغداران، در درجه اول به پرورش میوه بادام فکر می کنند تا پرورش چوب مرغوب بادام، در حال حاضر باغ های کمتری وجود دارد که با اهداف پرورش چوب مرغوب فعالیت کند. در این فرآیند، درختان موجود برای تبدیل به هیزم، حجم کمی دارند که باعث کاهش عرضه نیز می‌شود. اینها برخی از دلایل مهمی هستند که نشان می دهند چرا از چوب بادام، زیاد استفاده نمی شود.

درباره مزایای تهیه هیزم با چوب بادام

چوب بادام بسیار شبیه به چوب بلوط است. هر دو چوب، سخت هستند، به روش های مشابهی می سوزند، و هر کدام آتش داغ تری را تولید می کنند که به آرامی با حداقل خاکستر می سوزد. چوب بادام با درجه حرارت بالاتر از هیزم رایج چوب بلوط می سوزد.

مزایای مهمی برای استفاده از چوب بادام در مقابل چوب بلوط وجود دارد. خشک کردن درختان بادام تازه قطع شده، فقط یک سال طول می کشد، در حالی که برای درخت بلوط، بسته به تنوع آنها ممکن است بیش از دو برابر بیشتر طول بکشد. این فرآیند خشک کردن، صرف نظر از چوبی که استفاده می کنید، بسیار حیاتی است.

چوب بادام نسبت به چوب های دیگر، متراکم تر و چالش برانگیزتر است. به دلیل این تراکم، هیزم با منبع درختان بادام برای استفاده در اجاق های هیزمی یا گرمایشی، عالی است. زمان بیشتر در سوختن، گرمای بیشتر و کمبود خاکستر، چوب بادام را برای اجاق های هیزمی مناسب می کند. به عنوان یک چوب مخصوص سوختن، بادام در مقایسه با سایر چوب های درختان میوه مانند گیلاس یا هلو، دود سبک تری تولید می کند. با این ویژگی، چوب بادام برای طبخ انواع گوشت ها، بسیار عالی است.

چوب بادام، گران قیمت است؛ و حتی یکی از گران ترین چوب ها است که اغلب دو برابر بلوط، قیمت دارد. هزینه بالاتر به این دلیل است که چوب بادام یک چوب سخت است و عرضه آن در حال کاهش است. هیزم بادام به عنوان یک چوب قابل سوختن، با سایر چوب های درختان میوه قابل مقایسه است. چوب بادام به دلیل اندازه کوچکتر درختان، در کاربردهای تجاری دیگر استفاده نمی شود. این ویژگی همچنین چوب درختان بادام برای نجاری و ساخت اشیاب تزئینی کوچک، کاسه و مبلمان کوچک کاربرد دارد.

مزایای پرورش میوه بادام با خرید بهترین ارقام نهال بادام

خرید بهترین نهال بادام

با خرید بهترین نهال بادام می توانید بادام ها و میوه های مرغوب پرورش دهید؛ این می تواند شامل بادام شیرین و حتی بادام تلخ باشد. انواع نهال بادام امروزه در بازار موجود است و هر کدام بسته به ارقام مختلف، بومی کشور ایران، آسیای مرکزی و جنوب غربی و کالیفرنیا می باشند. هر کدام نهال های میوه دارای ویژگی های منحصربه فرد خود هستند. اگر انتخاب درستی برای خرید نهال بادام داشته باشید، بیشتری باردهی را خواهند داشت.

مغز بادام به صورت خام یا فرآوری شده در تهیه محصولات خوراکی هایی شامل کره، آرد، عصاره، روغن، شربت و شیر مصرف می شود. روغن بادام به عنوان طعم دهنده در محصولات آماده طبخ، عطرسازی و داروها استفاده می شود. روغن بادام شیرین برای تهیه انواع کرم ها و لوسیون های آرایشی استفاده می شود.

می بینید که اگر باغ بادام پرباری داشته باشید، نیاز بخش های وسیعی از صنایع کشور را برآورده می سازید. با خرید نهال بادام خوشه ای و خرید نهال بادام اصلاح شده می توانید بادام های زیادی پرورش دهید.

نیازهای درختان بادام در آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب، به بهترین شکل برآورده می شود. دمای مطلوب برای رشد آنها بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد (60 تا 85 درجه فارنهایت) است و جوانه های درختان برای گذراندان دوره خواب، نیاز سرمایی، بین 300 تا 600 ساعت، دمایی کمتر از 7 درجه سانتیگراد (45 درجه فارنهایت) دارند.

درختان بادام زمانی بهترین رشد را خواهند داشت که در خاک های لومی عمیق و با زهکشی خوب کاشته شوند، اگرچه می توانند در برابر خشکسالی نیز مقاومت کنند و در خاک های ضعیف نیز رشد متوسطی داشته باشند.

اگر درختان بادام را در مناطق محافظت شده از یخبندان و باد بکارید، برای آنها بسیار پرسود خواهد بود؛ زیرا درختان زود شکوفا می شوند و بنابراین در معرض آسیب ناشی از یخبندان دیررس قرار ندارند. درختان معمولاً بعد از 3 تا 4 سال، محصول تولید می کنند و محصول آجیل پس از شکوفه‌دهی، در پاییز رشد می‌ کند. رشد و میوه دهی درختان بادام، بیشتر از طریق جوانه زدن است.

مراقبت و نگهداری عمومی درختان بادام با استفاده از یک لایه مالچ در اطراف پایه نهال ها برای جلوگیری از رشد علف های هرز، و حفظ رطوبت خاک امکان پذیر است. پوشش مالچ باید در اطراف درخت در شعاع 1 متری پخش شود. سعی کنید بین مالچ و تنه نهال، کمی فاصله بگذارید تا از پوسیدگی تنه جلوگیری کنید. علاوه بر این، کوددهی مناسب، باید یک بار در بهار، قبل از رشد جدید و بار دیگر در پاییز، انجام شود.

انواع نهال بادام که می توانید برای خرید انتخاب کنید

  • نهال بادام سوپرنوا
  • نهال بادام یلدا
  • نهال بادام شاهرودی 12
  • نهال بادام سامان
  • نهال بادام تاجری
  • نهال بادام پسته ای
  • نهال بادام مامایی
  • نهال بادام فرانیس
  • نهال بادام شکوفه (نهال دیرگل)
  • نهال بادام سهند (نهال بادام سنگی)
  • نهال بادام ربیع
  • نهال بادام آذر
  • نهال بادام حریر
  • نهال بادام اسکندر(نهال زودبازده)
  • نهال بادام شمشیری (نهال بادام پربازده و زودبازده)
  • نهال بادام شاهرودی 7
  • نهال بادام شاهرودی 21 دیرگل

خرید بهترین نهال های پیوندی بادام شناسنامه دار از نهالستان پالیز

بادام شناسنامه دار

اگر به دنبال بهترین نهالستان کشور برای خرید نهال بادام پربازده هستید، می خواهید باغ قدیمی خود را به روزرسانی کنید و اگر به فکر راه اندازی باغ بادام جدید هستید، ما در کنار شما هستیم. بی تردید می توانید بهره برداری خوبی از باغ خود داشته باشید. بسیار لذت بخش است زمانی که محصول باغ خود را برداشت می کنید و از فروش آن سود خوبی به دست می آورید؛ و از طرفی، چه بسا بتوانید بادام های باغ خود را پیش فروش کنید!

نهالستان پالیز، مرجع پرورش نهال بادام و نهال میوه است و مجوزهای سلامت را برای نهال ها دریافت نموده است. هر کدام از ارقام نهال بادام را که از این نهالستان بخرید، منفعت خوبی عایدتان خواهد شد. خرید نهال بادام شناسنامه دار و مجوزدار، به صورت عمده برای هر شرایط آب و هوایی در شهرهای ایران در طریق نهالستان پالیز امکان پذیر است.

نهالستان پالیز، بهترین مرجع برای خرید نهال میوه، خرید نهال بادام و خرید نهال گردو است. خدمات دیگر این نهالستان شامل مشاوره خرید نهال، مشاوره و راهنمایی کاشت نهال و مراقبت از نهال ها می باشد.

برای خرید عمده نهال بادام شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز https://paliznahal.ir/  مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی