تبلیغ رپورتاژ

هزینه ایمپلنت دندان

تقویم فارسی اندروید
هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان

یکی از بهترین روش های جایگزین دندان ایمپلنت است که هزینه ی بالایی دارد . بر اساس آمار به دست آمده افراد زیادی نیازمند جایگزینی دندان هستند . فرقی ندارد که همه ی دندان هایتان را از دست داده باشید یا فقط یکی از آنها را ، در هر حال باید به دنبال یک روش جایگزین برای دندان های از دست رفته تان باشید که یکی از این روش ها ایمپلنت دندان می باشد. اکنون در این مقاله قصد داریم درباره ی اینکه بدانیم ایمپلنت چیست ؟ ، مراحل ایمپلنت ، هزینه ایمپلنت دندان ، عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان و دیگر سوالات متداول در این خصوص بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید از این اطلاعات کامل و جامع استفاده کنید .

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان یک پایه قوی برای دندانهای ثابت میباشد . جنس ایمپلنت از تیتانیوم است و به صورت میله ی باریکی داخل استخوان فک قرار می گیرد که اگر به طور صحیح از آن استفاده شود به مدت طولانی باقی می ماند . اکنون با توجه به پیشرفت های فراوان در زمینه مراقبت دندان ها ، بسیاری از مردم از درد دندان رنج می برند . در سالهای گذشته تنها راه درمان دندان های پوسیده استفاده از پروتز و پل بود . اما امروزه اکثر مردم از ایمپلنت دندان استفاده می کنند . بهتر است بدانید در طول تاریخ سه نوع ایمپلنت وجود داشته است :

  • ایمپلنت اندوستیال
  • ایمپلنت ساب پریوستیال
  • ایمپلنت ترن سوستیال

ایمپلنت اندوستیال درون استخوان قرار میگیرد ولی ایمپلنت ساب پریوستیال روی استخوان آرواره قرار میگیرد . امروزه از ایمپلنتهای اندوستیال استفاده می شود چون استحکام بیشتری دارد .

ایمپلنت ساب پریوستیال در بخش استخوان و قسمت زیر لثه انجام میگیرد . در این روش پیچ هایی از جنس آلومینیوم به کار می رود و معمولا در یک مرحله انجام می شود .

یک نوع دیگر ایمپلنت ترن سوستیال است . این نوع ایمپلنت بین لثه و استخوان فک انجام میگیرد وایمپلنت به شکل U می باشد .

به جزایمپلنت هایی که از آن صحبت کردیم ، راه های دیگری برای انجام ایمپلنت دندان وجود دارد که به آن می پردازیم :

  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت دندان مینی
  • ایمپلنت میکرو
  • ایمپلنت زیگوماتیک

در ادامه درباره اینکه ایمپلنت چگونه انجام می شود و چه کسانی می توانند ایمپلنت را انجام دهند ، صحبت خواهیم کرد .

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان از نظر جراحی متفاوت بوده و میتواند در یک مرحله یا چندین مرحله انجام شود .ایمپلنت شامل یک دوره ی مشخص برای تمام افراد می باشد ولی در چند مورد خاص می تواند با توجه به خصوصیات فردی و مشخصات استخوان فک می تواند شامل مراحل بیشتری باشد . اکنون میخواهیم در این مقاله با معرفی کردن ایمپلنت ، به مراحل و چگونگی ایمپلنت دندان ها بپردازیم .
مرحله ی اول آمادگی برای کاشت دندان می باشد و نوع متخصص و روش انجام ایمپلنت روی آن تاثیر دارد . پس برای انجام ایمپلنت باید تصویر سه بعدی از دندان و نیز فک تهیه شود . همچنین شرایط خاص مانند بیماری های قلبی یا مشکلات دیگر باید قبل از عمل جراحی با پزشک در میان گذاشته شود .

مرحله ی دوم کاشت دندان می باشد که پس از آماده سازی انجام می گیرد . در بخش کاشت دندان جراح باید استخوان لثه را ببیند تا بتواند به درستی کاشت دندان را انجام دهد بنا بر این برشی در این ناحیه ایجاد می کند و این برشها باید تا استخوان حفر شود که قطعه ی ایمپلنت بتواند به خوبی در آنجا قرار گیرد .

در مرحله ی بعد باید تا حدی صبر کرد که استخوان رشد کند و تا حدی که استخوان فک با سطح ایمپلنت یکی شود . این مرحله چندین ماه طول می کشد و به ثابت ماندن دندان مصنوعی کمک می کند و به عنوان یک ریشه دندان را ثابت و محکم نگه می دارد .

مرحله ی پایانی قرار دادن پروتز و سر تاج می باشد . زمانی که قطعه ی ایمپلنت در استخوان قرار می گیرد بستگی به خود فرد دارد بین 3 تا 5 ماه باید صبر کرد و پس از آن باید پروتز و سرتاج بر روی قطعه قرار گیرد . در این قسمت باید جراح دهان و دندان را به صورت کامل بررسی کند . احتمالا در این مدت 3 تا 5 ماه نیاز به مراجعاتی برای چکاپ است . پس از قرار دادن پروتز باید حدود 2 هفته فرصت داد تا بهبودی کامل انجام شود .

چه کسانی می توانند ایمپلنت انجام دهند ؟

کسانی که به هر دلیلی دندان از دست داده باشند میتوانند ایمپلنت انجام دهند .
ایمپلنت در داخل استخوان قرار می گیرد و روکش آن نیزبدون تکیه به دندان های اطراف قرار داده می شود . بیمارانی که دندان های زیادی از دست داده باشند با قرار دادن چند ایمپلنت در فک دندان ها ی از دست رفته را جایگزین می کنند . لازم به ذکر است که بدانیم بیماران بدون دندان که از پروتز متحرک استفاده می کنند نیز می توانند با قرار دادن دو پایه ایمپلنت در فک همان پروتز را با ثبات و محکم کنند .

ایمپلنت دندان

چه کسانی نباید ایمپلنت انجام دهند ؟

  • کسانی که قبلا شیمی درمانی یا رادیو تراپی انجام داده اند یا در حال انجام آن هستند موفقیت کمتری دارند .
  • برای انجام دادن ایمپلنت باید استخوان های فک بسیار قوی باشند .
  • اگر فردی دخانیات مصرف کند پزشک از انجام ایمپلنت خودداری میکند .
  • در صورتی که فردی بخواهد تمامی دندانهایش را به روش کاشت جایگزین کند ،میتواند در فک بالا شش تا هشت و در فک پایین چهار تا شش ایمپلنت انجام دهد .
  • رعایت کردن بهداشت تاثیر بالایی در عمر ایمپلنت دارد .
  • داروهایی که در آنها مشتقات بیس فسفونات وجود دارد با ایمپلنت مغایرت دارد .

عوامل موثر برقیمت ایمپلنت دندان

امروزه بسیاری از مردم به دنبال عوامل موثر در هزینه ی ایمپلنت هستند تا بتوانند با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت این کار را انجام دهند . هزینه ی ایمپلنت دندان در جاهای مختلف و دوره های مختلف بسیار متفاوت است . بارز ترین این عوامل ، تجربه ی دندان پزشک ،عکس برداری و هزینه های مربوط به نگهداری از ایمپلنت می باشد .

قطعا شما نیز به دنبال مهمترین عوامل در هزینه ی ایمپلنت هستید . از شما دعوت می کنم که تا آخر مقاله همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات بسیاری را به دست آورید .

به جای استفاده از پروتز های مصنوعی می توان از ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان استفاده کرد . یک ایمپلنت خوب مراحل سخت و پیچیده ای دارد که تنها پزشکان ماهر و با تجربه می توانند این کار را انجام دهند . در حال حاضر عده ی زیادی از مردم به دنبال یک لبخند زیبا هستند لبخندی که بین دوستانشان بدون نگرانی باشد و در حین لبخند زدن از ظاهر دندان احساس خوبی داشته باشند . ایمپلنت دندان از هزینه های متفاوتی برخوردار می باشد تمامی کسانی که می خواهند ایمپلنت انجام دهند بایستی اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند تا با آگاهی کافی یک ایمپلنت عالی را انجام دهند که بعد از انجام آن احساس رضایت کنند .

اصلی ترین عوامل موثر درهزینه های ایمپلنت به این شرح می باشد :

  • پیوند های احتمالی لثه
  • پیوند های احتمالی استخوان فک
  • حق الزحمه پزشک
  • هزینه های استفاده از مرکز درمان
  • برند ایمپلنتی که استفاده می شود
  • نوع ایمپلنت
  • تعداد دندان هایی که ایمپلنت خواهند شد
  • هزینه عکس استخوان فک
  • هزینه داروهای تجویز شده
  • هزینه های نگهداری از دندان ایمپلنت شده تا زمان بهبودی کامل

اکنون در مورد بعضی از این عوامل توضیحاتی را بیان میکنیم .

برند های مختلف ایمپلنت :

یکی از عواملی که در هزینه ی ایمپلنت دندان خیلی تاثیر گذاراست برند ایمپلنتی است که برای بیمار استفاده می شود . در حال حاضر کشورهای بسیاری هستند که به دنبال معرفی بهترین برند ایمپلنت هستند . خصوصا کشورهای خارجی سعی در معرفی برند شناخته شده دارند و با طراحی و عرضه ی آن می خواهند توجه بازارهای جهان را به خود جلب کنند . از بهترین برندها میتوان به برندهایی از قبیل : اشترومن ، اس پی ای ، آستراتک ، بایوهورایزین و اس آی سی اشاره کرد که پزشک با تجربه با توجه به ویژگی هر کدام از برندها یکی را انتخاب نماید و از آن استفاده کند که میزان بودجه ی بیمار هم در این زمینه بی تاثیر نمی باشد .

تعداد دندان های قابل ایمپلنت

یکی از عوامل موثر بر هزینه های ایمپلنت تعداد دندان هایی است که باید ایمپلنت روی آن انجام شود بدیهی است که هر چه تعداد دندان های قابل ایمپلنت بیشتر باشد بنا براین هزینه ی انجام آن نیز بیشتر است . برای کم شدن هزینه ها شما می توانید فقط از این روش برای دندان هایی که جای آنها کاملا خالی می باشد استفاده کنید ولی برای زیباتر کردن سایر دندان ها از روش های دیگری استفاده کنید تا فشار زیادی از لحاظ هزینه متحمل نشوید .

تجربه و تخصص دندان پزشک

باید به این نکته توجه داشت که پزشک هر چقدر که اطلاعات زیادی داشته باشد میتواند در کمترین زمان و کمترین هزینه کار ایمپلنت را انجام دهد پس انتخاب دندان پزشک می تواند بر روی روند کار تاثیر گذارد . پس پیشنهاد میکنیم بدون این که آسیب جدی به خود بزنید به دنبال دندان پزشک ماهر و با تجربه ای باشید تا این کار ظریف و مهم را بتواند به خوبی انجام دهد . لازم به ذکر است که قبل از عمل در مورد کلیه ی هزینه ها با دکتر خود مشورت کنید تا در نیمه های درمان دچار مشکل جدی نشوید .

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود ؟

قبل از اینکه بدانیم قیمت ایمپلنت دندان چگونه حساب می شود باید به سوال هایی پاسخ دهیم .

ابتدا اینکه باید مشخص کنیم به چه تعداد ایمپلنت و یا چه تعداد روکش یا تاج دندان نیاز داریم ؟

یا باید قبل از ایمپلنت دندان یا ریشه دندان را بکشید یا نیاز نیست ؟

آیا جراحی لیفت سینوس یا پیوند استخوان لازم است ؟

جنس روکش برای پروتز یا تاج ایمپلنت چیست ؟

مطبی که در آن کار ایمپلنت انجام می شود در کجا قرار دارد بالا شهر یا پایین شهر ؟

بنابر این با پاسخ دادن به این سوالات می توان هزینه ایمپلنت دندان را محاسبه کرد .

منظور از این که به چه تعداد ایمپلنت یا روکش یا تاج نیاز داریم این است که چه تعداد پایه یا پیچ یا فیکسچر لازم است به عنوان ریشه یا پایه مصرف کرد . همه ی این ها جنسی از تیتانیوم دارند که پس از مدتی در فک جوش می خورند . به عبارتی ممکن است دو نفر با 6 دندان خالی ، یک نفر به 3 عدد ایمپلنت و نفر دیگر به 6 ایمپلنت برای دندان خود نیاز داشته باشند . اگر دندان های یک و یا دو فک را نداریم کاشت دندان به عوامل زیر بستگی دارد :

چون فک بالا بافتی نرم دارد باید تعداد پایه های بیشتری را در آن پیچ کنیم . فک بالا به علت داشتن سینوس های بزرگ و پر از هوا نمی توان در آن ایمپلنت قرار داد .در فک بالا حداقل باید 4 ایمپلنت قرار داده شود .البته گاهی اوقات می توان تا 8 ایمپلنت نیز در آن قرار داد ولی باید بدانیم بر روی این 4 یا 8 ایمپلنت میتوان 10 دندان کاشت .

در فک پایین که استخوان های محکمی دارد باید ایمپلنت کمتری قرار داد . البته در جلوی دندان اگر از پروتز ثابت استفاده نشود میشود با قرار دادن دو ایمپلنت کار را تمام کرد .

در مورد تراکم استخوان میتوان گفت : هر چه استخوان متراکم تر باشد ایمپلنت کمتری می توان گذاشت بر عکس این موضوع نیز صحت دارد . اگر دچار دندان قروچه هستید به ایمپلنت های بیشتری احتیاج دارید . اگر دندان متحرک بخواهید باید در قسمت فک پایین دو ایمپلنت کاشته شود ولی اگر دندان های ثابت بخواهید بین 4 تا 8 ایمپلنت لازم دارید .

در مورد نیاز به کشیدن دندان قبل از ایمپلنت باید گفت : در خیلی از موارد ما دندان خالی نداریم ولی دندان فاسد داریم که باید کشیده شود. هزینه ی کشیدن دندان از 100 تا 600 هزار تومان است که بستگی به جراحی دارد .

سوال سوم به جراحی لیفت سینوس مربوط می شود این لیفت سینوس زمانی انجام می شود که در فک بالا استخوان کافی برای کاشت نباشد .هزینه ی آن از 800 تا 2800 هزار تومان متفاوت است بستگی به تعداد دندان دارد . هر چه تعداد دندان هایی که عمل لیفت سینوس انجام می دهند بیشتر باشد هزینه نیز بیشتر است .

سوال چهارم اینکه از چه روکشی باید استفاده کرد ؟روکش های زیرکونیا که بدنه ی فلزی دارند و قیمت آن ها بین 300 تا 500 هزار تومان است .

سوال پنجم در مورد بالاشهر یا پایین شهر بودن است .هر چه کلینیک به بالاشهر نزدیک تر باشد قیمت ایمپلنت هم بالاتر می رود . به طور مثال اگر قیمت ایمپلنتی در بالاشهر 5 میلیون باشد بی شک این هزینه در پایین شهر به نصف کاهش مییابد .پس باید ما به دنبال دندان پزشکی باشیم که واقعا تخصص داشته باشد نه از پایین شهر نه از بالاشهر .

برای انجام خدمات دندان پزشکی میتوانید به بهترین دندانپزشک تهران دکتر انصار مراجعه نمایید، همچنین برای اطلاع از هزینه اصلاح طرح لبخند کلیک کنید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی