تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

آیا نمک صورتی برای پوست شما مناسب است

تقویم فارسی اندروید

اگر شما هم جرو کسانی هستید که از نمک صورتی استفاده می کنید در این مقاله از 7گنج با ما همراه باشید تا درمورد اینکه آیا نمک صورتی برای پوست شما مناسب است یا خیر بیشتر بدانید.

نمک صورتی

نمک صورتی چه فوایدی برای پوست دارد؟

اگر قبل از آن خبر نداشته باشید، تنقلات دارای آب نمک معدنی هستند که بدن را از خواب بیدار می کنند. مطالعات بسیار متعددی در مورد یونجه وجود دارد، اما گفته می شود که از فواید آن می توان به تعادل سطح PH، بازگرداندن تعادل الکترولیتی و میزان هیدراتاسیون، حمایت از بدن از طریق خستگی آدرنال، کاهش کرامپ عضلانی و حمایت از فشار خون سالم و همچنین قند خون و تعادل هورمونی اشاره کرد. و در کل به غیر از همه این ها یک تونیک بسیار مقرون به صرفه و پر انرژی است که باعث می شود شروع روزتان هیدراته شود.

بهتر است بعضی وقت ها از نمک صورتی استفاده کنید. چرا نمک صورتی؟ چون این نمک از کوه های هیمالیا در رسوبات تپه های دریای هزاره ها استخراج می شود. نمک صورتی یک انتخاب مناسب است، و یک انتخاب خوب برای حل شدن در آب به منظور استفاده در تونیک است. نمک صورتی دارای چندین ویتامین با طیفی از مواد معدنی می باشد. این نمک را در شیشه ای بزرگ بریزید آن را نباید در ظروف فلزی و یا با نمک دیگری مخلوط کنید. نمک صورتی می تواند باعث اکسیده شدن فلز شود هرچند که شما نمی توانید با چشم غیر مسلح آن را ببینید. همچنین آلودگی می تواند منجر به اشباع مواد در فلز شود. حتما اطمینان حاصل کنید که نمک هیچ ارتباطی با فلزات از جمله درب ظرف در دراز مدت نداشته باشد.

ظرف شیشه ای را با مقداری نمک پر کنید، درست است که این مقدار خیلی زیاد است ولی نگران نباشید. شما نمی توانید همه آن را در یک دفعه به نوشیدنی تبدیل کنید.

بقیه ظرف را با آب تصفیه شده پر کنید، فضای کوچکی در بالای ظرف ایجاد کنید تا باعث تکان خوردن آن شود.

بالای ظرف را با یک درب ببندید تا تکان خوردن و لرزش نمک را در آب حل کند.

ظرف نمک را به مدت یک روز در دمای اتاق نگه داری کنید.

اگر در روز بعد در ته شیشه هنوز نمک حل نشده باقی مانده بود یعنی نمک به طور کامل در آب حل شده است، اگر که اثری از نمک در ظرف نمانده بود مقداری دیگر نمک اضافه کنید و یک روز دیگر منتظر بمانید تا کاملا نمک در آب حل شده و مقداری از آن در ته ظرف باقی بماند.

هر روز صبح 1 قاشق چای خوری نمک به یک لیوان آب که در دمای اتاق قرار گرفته اضافه کنید و مصرف کنید. این کار را تا زمانی که کاملا خوب شدید ادامه دهید.

اثرات درمانی آب نمک در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آب نمک صورتی در مقادیر متوسط بیماری های پوستی مانند آکنه را درمان می کند، سیستم گوارش شما را تمیز می کند و از هموستازی در سراسر بدن حمایت می کند. اما بخاطر داشته باشید که مصرف مقادیر متوسط نمک می تواند سودمند باشد، استفاده بیش از نمک صورتی می تواند به شدت بدن شما را خشک کرده و خطرناک باشد. در صورت بروز هرگونه ناراحتی و یا مشکلات پوستی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سایر مطالب پیشنهادی جهت مطالعه در این زمینه:

علل خشکی پوست و راهکارهایی برای مراقبت از پوست خشک

راز داشتن پوست عالی

پوست حساس یا حساسیت پوستی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی