تبلیغ رپورتاژ

مکمل‌های آمینو اسید چه مزایایی دارند؟

تقویم فارسی اندروید

ورزشکاران به این موضوع واقف هستند که بین مکمل‌ها، پروتئین حرف اول را می‌زند و برای تقویت عضلات مهم‌تر از مواد دیگر است. پروتئین‌ها از واحدهایی به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند.

مساله‌ای که یکی از دغدغه‌های اصلی ورزشکاران محسوب می‌شود، تامین سه اسید آمینه، لوسین، ایزولوسین و والین با خرید آمینو از یک داروخانه آنلاین است. این آمینواسیدها جزو دسته آمینواسیدهای شاخه‌دار هستند و (BCAA) نامیده می‌شوند.

همان‌طور که از نام این آمینو اسیدها پیدا است، این گروه دارای اشکال خاصی هستند. این اشکال به BCAA ویژگی‌های منحصر به‌فردی می‌بخشد و آن‌‌‌ها را از سایر اسیدهای آمینه متمایز می‌کند. در ادامه با هم به بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

خرید آمینو

دوز متعادل و کارآمد

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، پروتئین آب پنیر نیز به شکل طبیعی حاوی BCAA است. پس چرا برای ساخت عضله و در کنار ورزش باید از انواع مکمل آمینو اسید استفاده کرد؟

حتی پروتئین‌هایی که به شکل طبیعی در لبنیات یافت می‌شوند، فقط حاوی مقدار مشخصی از BCAA هستند که با تمام آمینواسیدهای دیگر نیز مخلوط شده‌اند و برای جذب شدن باید آمینواسیدهای دیگر رقابت کنند. برای استفاده کامل و مفید بدن از BCAA، به یک مکمل آمینو‌اسید اختصاصی مانند Klean BCAA  نیاز داریم.

رشد عضلانی بیشتر

دلیل اصلی روی آوردن مردم به یک مکمل‌ آمینو اسید تسریع فرآیند رشد عضلات در طی ورزش است. مثلا لوسین باعث تنظیم و بهبود عملکرد سلول‌ها در تولید پروتئین عضلات پس از ورزش می‌شود.

با تحریک و فشار ناشی از تمرین و تحریک سلول‌هاب ماهیچه توسط لوسین برای ساخت پروتئین، عضلات شما همه چیزهایی را که برای رشد لازم دارند، در اختیار دارند و برای تمرین بعدی آماده می‌شوند.

افزایش استقامت

استفاده از آمینو اسیدها باعث تغییر نحوه استفاده بدن از منابع اولیه سوخت، یعنی کربوهیدرات و چربی می‌شود.

بسیاری از ورزشکاران به ویژه کسانی که در مدت زمان کم به مقدار بسیار زیادی انرژی نیاز دارند مثل ورزش دو که پیروزی کاملا به سرعت ورزشکار بستگی دارد، کاهش مقدار سوخت بدن «گلیکوژن» یک مشکل اساسی است و منجر به فرسودگی بدن و افت شدید عملکرد ورزشکار می‌شود.

جالب است بدانید در سال 2011، هفت مرد داوطلب شدند تا در آزمایشی شرکت کنند که برای از بین بردن همه ذخیره گلیکوژن آن‌ها طراحی شده بود. به یک گروه BCAA و به گروه دیگر پروتئین شکسته شده داده شد.

در گروه اول از ذخایر گلیکوژن در گروه BCAA به خوبی محافظت شده است به طوری در زمان یکسان، در بدن افراد گروه اول ذخیره گلیکوژن حدودا 17.2 درصد بیشتر از گروه دوم باقی ماند.

خرید BCAA

چربی سوزی بیشتر

به نظر شما BCAA چگونه از گلیکوژن ورزشکاران گروه اول محافظت کرد؟ در واقع بدن در ازای سوزاندن چربی‌های بدن از ذخایر گلیکوژن حفاظت می‌کند.

بنابراین برای کسانی که سعی می‌کنند مقداری از چربی بدن خود را از دست بدهند یا ورزشکارانی که با رژیم کم کربوهیدرات تمرین می‌کنند، BCAA به بدن کمک می‌کند تا به جای از بین بردن ذخایر گلیکوژن که بسیار مهم هستند، چربی‌های ذخیره شده زیر پوست، به عنوان سوخت مصرف شود.

کاهش خستگی

با توجه به مزایایی که در مورد آمینواسیدهای شاخه دار گفته شد، BCAA توانایی رفع خستگی ذهنی را که گاهی با تمرینات طولانی و خسته کننده همراه است، دارد.

دلیل این ویژگی در درجه اول ارتباط بین کمبود BCAA و تولید تریپتوفان است. معمولا هنگامی که سطح BCAA در بدن کاهش می‌یابد، بدن تریپتوفان بیشتری تولید می‌کند. نتیجه چنین چیزهایی افزایش تریپوفان تولید سروتونین در مغز است.

سروتونین موجب ایجاد احساس خستگی و فرسودگی ذهنی می‌شود. مکمل‌های BCAA از این روند جلوگیری

می‌کنند.

خرید آمینو

افزایش تمرکز ذهنی

با دور نگه داشتن هیولایی به نام تریپتوفان از بدن، یک مکمل آمینو اسید می‌تواند حافظه کوتاه مدت و توانایی پردازش مغز شما را بهبود بخشد. بنابراین بدیهی است بسیاری از بدنسازان دنبال خرید آمینو از یک داروخانه آنلاین باشند.

در طول مسابقات، به‌ویژه مسابقاتی که چندین ساعت طول می‌کشد، استفاده از آمینو اسیدها می‌تواند کلید پیروزی باشد.

جبران ضعف عضلات

ورزش کردن به عضلات شما آسیب می‌رساند! این آسیب دقیقا همان چیزی است که بدن ورزشکار برای بازسازی و تقویت عضلات به آن نیاز دارد.

با این حال گاهی این ضعف از حد مشخصی بیشتر می‌شود و آسیب وارد شده به عضلات شدت پیدا می‌کند.

در این مرحله پروتئین‌های ساختاری تجزیه و به عنوان سوخت استفاده می‌شوند. ورزشکاران استقامتی و کسانی که به‌طور روزمره و در حالت روزه یا وقتی رژیم دارند و با کمبود کالری مواجه هستند، ورزش می‌کنند در معرض خطر هستند.

راه حل این مشکل استفاده از آمینو اسیدهای  BCAA است. این مکمل‌ها از فیبرهای عضلانی شما در برابر آسیب‌های شدید محافظت می‌کنند.

تسریع بهبودی

با افزایش میزان آمینواسید توانایی بدن برای سنتز پروتئین عضلات و محافظت از عضلات نیز افزایش می‌یابد و ورشکاران بعد از تمرینات خود برای به زمان کمتری برای استراحت نیاز خواهند داشت.

به یاد داشته باشید که در این دوره‌های استراحت است که تناسب اندام شکل می‌گیرد بنابراین اطمینان یافتن از بهبودی کامل و استراحت کافی برای پیشرفت بدنسازی بسیار حیاتی است.

درد عضلانی پس از ورزش را کاهش دهید

مصرف آمینو اسیدها با خرید آمینو باعث کاهش آسیب و بهبودی عضلات می‌شود و در نتیجه دردهای معمولی را که ورزشکاران پس از یک تمرین شدید ممکن است تجربه کنند، محدود می‌کند.

عملکرد بهتر ورزشکار در ورزش

اگر تمامی مزایای جسمی و روانی مکمل‌های آمینو اسید را در نظر بگیریم، به موضوع عجیبی پی خواهیم برد.

این که استفاده از این مکمل‌ها باعث بهبود عملکرد کلی شما در زندگی خواهد شد. یعنی بدنتان بهتر به تمرینات ورزشی پاسخ می‌دهد و ذهنتان نیز در طول زمان با کارایی بیشتر و بهتر عمل می‌کند، این عوامل به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در زندگی تمرکز خود را حفظ کنید و تصمیمات بهتری بگیرید.

برای خرید مطمئن یک مکمل آمینو اسید می‌توانید به یک داروخانه آنلاین معتبر مانند داروخانه 24 با آدرس https://www.daroukhane24.com اعتماد کنید و از بین مکمل‌های با قیمت مقرون به‌صرفه این سایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی