طبيعت و گردشگري

مقایسه نرخ خرید بلیط کیش در فصل های مختلف

تقویم فارسی اندروید
خرید بلیط کیش

مقایسه نرخ خرید بلیط کیش در فصل های مختلف

کیش، جزیره‌ی گردشگریِ پرطرفداری، که سالانه چند هزار نفر به آن سفر می‌کنند یکی از جزایر خلیج فارس است که آب و هوای خشک نیمه استوایی دارد.

به نظر شما سفر به جزیره کیش یک سفر لاکچری یا سفری معمولی خواهد بود؟ این به تصمیم شما بستگی دارد. چون هم می‌توانید سفری لاکچری و هم سفری معمولی را در این جزیره تجربه کنید. پس با ما همراه باشید تا به عنوان گردشگر به کیش برویم.

اولین نکته مهم این سفر هزینه رفت و برگشت است؛ راه‌های مختلف زمینی ، هوایی ودریایی برای سفر به کیش وجود دارد. البته پرخرج‌ترین آنها راه هوایی است که به عواملی مانند زمان سفر، زمان رزرو بلیط ، سطح خدمات بلیط و… بستگی دارد. برای مثال هزینه تهیه بلیط برای اول هفته کمتر از آخر هفته است. راه زمینی این سفر، از بندعباس شروع می‌شود و می توان مسیر مبدا تا بندرعباس را با قطار، اتوبوس و یا ماشین شخصی رفت و ادامه مسیر از بندر عباس تا جزیره کیش را از طریق سفر دریایی و با کشتی ادامه داد.

آب‌و‌هوا یا هزینه سفر!؟

اوایل دی ماه تا اواخر اردیبهشت ازنظر آب‌وهوایی بهترین زمان برای سفر به کیش است. به همین دلیل فصل زمستان بالاترین قیمت بلیط و تور را در سال دارد چون آب‌وهوای کیش در این فصل بسیار مطلوب و دلپذیر است.

بهار، شلوغ و معتدل!

آب‌وهوای خنک و معتدل اردیبهشت، جمعیت زیادی از گردشگران را به‌سمت سواحل زیبای کیش می‌کشاند. رطوبت در اردیبهشت کم‌تر می‌شود و هوای خوب، تجربه سفر به کیش در این فصل را برای شما به‌یادماندنی می‌کند.

علاوه‌براین، بهار برای علاقه‌مندان به شنا، غواصی و بقیه تفریحات آبی، فصل‌های خیلی مناسبی هستند. چراکه در اکثر روزهای این دوران، هوای آفتابی و دریای آرام، از مسافران استقبال می‌کنند. به‌دلیل همین آب‌وهوای خوب و البته تعطیلات رسمی عید، فروردین شلوغ‌ترین ماه سفر به کیش است و معمولا قیمت بلیط در این زمان بالا می‌رود.

تابستان، ارزان و به‌یادماندنی

هم‌چنین فصل تابستان به‌ویژه مرداد بخاطر آب وهوای شرجی و گرم تقریبا پایین‌ترین قیمت را دارد. در تصور بعضی افراد، کاهش قیمت تور در فصل تابستان به معنی کاهش کیفیت و خدمات رفاهی و تفریحی تور است. ولی این تصور درست به‌نظرنمی‌رسد. بلکه در فصل تابستان به‌خاطر هوای شرجی و گرم منطقه جنوب، سفر به این منطقه کم می‌شود.

اما همین تابستان گرم و شرجی، فصل جشنواره‌های بزرگ کیش است. از 15 تیر تا 15 شهریور کیش از جشنواره و قرعه‌کشی‌های کوچک و بزرگ پرمی‌شود. توجه کنید که اگر جشنواره خاصی محبوبیت زیادی داشته‌باشد، افراد زیادی برای شرکت در آن به کیش می‌روند و نرخ بلیط احتمالا افزایش می‌یابد.

برای جلوگیری از کاهش رونق کسب‌و‌کار در این جزیره احتمالا هزینه اقامت کم‌تر می‌شود. علاوه‌براین، به‌دلیل تعداد مسافران کم‌تر، قیمت بلیط معمولا پایین می‌آید. البته حتی در فصل گرما هم بلیط‌های لحظه‌آخری جزو این دسته نیستند و معمولا به علت کمبود وقت برای بررسی و تصمیم‌گیری در آرامش و حق انتخاب محدود ، از نظر اقتصادی به‌صرفه نخواهند بود.

پاییز، فصل تخفیف‌های وسوسه‌انگیز

با بازگشایی مدارس در اول پاییز هم، جمعیت مسافران کیش کم می‌شود. بنابراین اگر بچه محصل ندارید، سفر به کیش در ماه مهر، برای‌تان مقرون‌به‌صرفه خواهدبود. البته علت دیگر خلوتی کیش، آب‌وهوای نامتعادل آن در فصل پاییز است که برای تفریحات آبی اصلا مناسب به‌نظرنمی‌رسد.

پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به کیش محسوب‌می‌شود. از جشنواره‌های مختلف و حراج‌های عالی پاییزی تا اقامت ارزان و آب‌وهوای بارانی آذرماه، همگی این فصل را به یک دوره دوست‌داشتنی برای عاشقان پاییز و استانبول تبدیل کرده‌است. ولی اصلا دورازانتظار نیست اگر همین حراجی‌ها گاهی عامل رفت‌وآمد زیاد به کیش و گرانی بلیط آن شوند. چنانچه آبان را برای سفر به کیش انتخاب کردید، حراج 50درصدی روز کیش یعنی 20 آبان را ازدست‌ندهید.

زمستان، تجربه‌ای متفاوت

زمستان‌های کیش ازنظر بارندگی خیلی قابل اعتماد نیست. پس حتما چتر و لباس مناسب برای خودتان بردارید. باتوجه به این نوع آب‌وهوا، تفریحات آبی هم معمولا در این فصل به‌شدت فصل‌های دیگر مورد استقبال قرارنمی‌گیرند. اما دمای متعادل هوا، برای مسافران تجربه خوبی از سفر به کیش را رقم می‌زند. به‌خصوص در ماه اسفند که شرایط به اوایل بهار شباهت دارد.

نرخ بلیط گاهی در یک زمان کوتاه هم به دلایل گوناگون، چندین‌بار تغییر می‌کند. پس اگر تمایل دارید بلیط مشهد کیش را بخرید یا حتی قیمت بلیط کیش از تهران را بدانید ، باید هر لحظه قیمت ها را تحت نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

عواملی که هزینه سفر را مشخص می‌کنند!

سفر با هواپیما به کیش بی شک راحت‌ترین و صد البته پر هزینه‌ترین راه است و برای کسانی که تصمیم دارند سفر مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشند مناسب نیست ، در این صورت سفر با قطار گزینه بهتری خواهد بود.

برای اینکه با قطار به کیش سفر کنید؛ شما باید با قطار خود را به بندر عباس برسانید سپس از بندرعباس با کشتی ادامه راه را طی‌کنید. این راه هزینه کمتری نسبت به سفر با هواپیما دارد و تقریبا مناسب‌ترین راه برای سفر به کیش است.

البته این نکته را فراموش نکنید که حمل و نقل درون جزیره هم قسمتی از هزینه‌های سفر شما خواهد بود. اگر قصد حمل ماشین شخصی‌تان تا کیش را دارید، باید تا بندر چارک بروید و بعد با لندیگراف ماشین خود را به کیش ببرید. که البته این نوع حمل‌ونقل هزینه‌ای تقریبا برابر با سفر هوایی دارد. هم‌چنین اگر شهر مبدا شما نزدیک جزیره کیش نیست باید هزینه و زمان سفر بندر چارک را هم به لیست هزینه و زمانبندی سفر اضافه کنید اما دیگر برای حمل و نقل در جزیره آسوده خاطر هستید.

بنابراین با خیال راحت بلیط مشهد-کیش را در بهترین زمان از نظر ماه، روز و ساعت تهیه کنید و سفر مقرون‌به‌صرفه و عالی را تجربه یا اگر قیمت بلیط کیش از تهران را بررسی می‌کنید تاثیر زمان سفر خود را بر هزینه‌های سفر در نظر داشته باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی