تبلیغ رپورتاژ

معرفی و بررسی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

تقویم فارسی اندروید

یکی از موضوعاتی که زیبایی و جذابیت شما را تحت تاثیر قرار می دهد پاکی و نظافت شما و همچنین عدم وجود موهای زائد در بدن تان می باشد، این روزها یکی از بهترین و کارآمد ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد می باشد.

روش کار این دستگاه چگونه است؟

دستگاه لیزر تعدادی زیادی فوتون  نوری را در یک نقطه متمرکز می‌کنند و با استفاده از گرما و قرار دادن دستگاه روی پوست و تمرکز آن روی فولیکول مو باعث از بین بردن موهای زائد می شود.

دستگاه لیزر موهای زائد

فولیکول مو در واقع کیسه های کوچک آب هستند که موها در آنها رشد می کنند و دستگاه لیزر موهای زائد با نشانه گرفتن فولیکول ها باعث می‌شود که این کیسه ها به مرور زمان از بین بروند، در واقع محل اصلی رشد و تشکیل مو از بین می رود و به مرور زمان رشد موها متوقف می‌شود.

مزیت لیزر موهای زائد و استفاده از دستگاه لیزر چیست؟

خوبی که دستگاه های لیزر موهای زائد دارند این است که محدود به یک نقطه از بدن نمی شوند و می توان از آن برای از بین بردن موهای زائد در تمام نقاط بدن استفاده کرد. ناحیه هایی مثل زیر بغل ،سینه ،صورت و بیکینی از جمله مواردی هستند که معمولاً افراد برای لیزر کردن و از بین بردن موهای این قسمت ها مراجعه می کنند.

چه چیزی باعث برتری دستگاه لیزر موهای زائد نسبت به وکس یا شیو  می شود؟

در لیزر کردن شما وقت کمتری را نسبت به وکس و شیو صرف میکنید، و رشد موها به مرور زمان متوقف می‌شود و کاملاً از بین می‌رود اما در وکس و اصلاح و شیو کردن اینگونه نیست و کار اصولی و روی ریشه انجام نمی‌شود، درحالیکه در لیزر کردن به مرور زمان ریشه موها از بین می رود.

نکته ی قابل توجه دیگری که باعث تمایز لیزراز وکس و شیو می‌شود دقت بسیار بالای آن می باشد و اگر در یک مرکز معتبر همراه با کادری مجرب و حرفه ای صورت بگیرد بدون هیچگونه آسیب دیدگی به پوست شما باعث نابودی مو های زائد می شود.

معرفی انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

1- دستگاه لیزر الکساندرایت

یکی از بهترین دستگاه ها از از دستگاههای از بین بردن موهای زائد در سطح جهان دستگاه لیزر الکساندرایت می باشد، از جمله قابلیت های این دستگاه می توان بارزترین ویژگی آن را که تغییر طول موج و انرژی می باشد را نام ببریم؛ این خصوصیت باعث می شود که بتوان از این دستگاه برای پوست و مو های با خصوصیات و ویژگی های متفاوت استفاده کرد و طول موج و انرژی دستگاه را نسبت به خصوصیات پوست و مو مشتری تغییر داد تا هر نوع پوستی سازگاری پیدا کند.

دستگاه لیزر

این دستگاه دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر می باشد. دستگاه لیزر با استفاده از گرما فولیکول و ریشه مو را از بین می برد که این امر ممکن است باعث ایجاد درد شود  و اگر بخواهیم این درد را کاهش دهیم؛ معمولاً در کنار دستگاه های لیزر از یک یک دستگاه خنک کننده استفاده می کنند، که علاوه بر تسکین درد از سوختگی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

2- دستگاه لیزر ICE PLATINA و  ICE PLATINUM PLUS

اگر بخواهیم ردستگاه های پیشرفته ی لیزر را نام ببریم این دو دستگاه جز پیشرفته ترین دستگاههای لیزر در سطح جهان می باشند که بسیار خاص و متفاوت می باشند و با خاص ترین دستگاه های لیزر در سطح جهان رقابت می‌کنند.   دستگاه ها بسیار خاص باشد ما به شما خواهیم گفت که این دستگاه تکمیل کننده سه دستگاه الکساندرایت ND:YAO و دایود می‌باشد به نوعی که ویژگی هر سه دستگاه را به صورت یکجا در خود جا داده است، و دارای سه نوع طول موج و انرژی می باشد؛

که برای انواع مو های زائد می توان از آن استفاده کرد، برای مثال اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که موهای بلند یا روشنی دادند یا موهای نازک و پوست تیره دارند می توانید با استفاده از این دستگاه و استفاده از طول موج و فرکانس مناسب موهای زائد را به راحتی از بین ببرید.

به طور معمول ضخامت موی قسمت های مختلف بدن با یکدیگر متفاوت است و این امر باعث می‌شود که شما برای لیزر کردن هر قسمت از بدن تان از دستگاه هایی با طول موج مناسب استفاده کنید اما این دستگاه با توجه به قابلیت بارزی که دارد باعث می شود هر نوع موی زائد ای را به راحتی با نفوذ لیزر در عمق پوست از بین برود.

سه طول موج مختلف شامل موارد زیر می باشد :

  1. کنولوژی ALEXمخفف الکساندرایت است که دارای طول موج 755 نانومتر می باشد که از جمله طول موج ها با انرژی و قدرت بالاست که برای انواع رنگ پوست و مو قابل استفاده می‌باشد.
  2. تکنولوژی )SPEEDطول موج دستگاه دایود) این دستگاه از طول موج810 بهره می‌برد.
  3. این دستگاه با قدرت نفوذ بیشتر و بالاتر وارد پوست می شود و می تواند راحت و سریع فولیکول مو را مورد اصابت قرار دهد و از بین ببرد.

نکته قابل توجه دیگر بسیار حائز اهمیت می باشد : دهانه این دستگاه است که با پوشش دهی سطح مقطع بیشتری از پوست، باعث می شود که عمل لیزر سریعتر انجام شود.
تکنولوژی YAG طول موج دستگاه (ND:YAG)طول موج این دستگاه 1064نانومتر است و اگر بخواهیم از بین دستگاه های لیزر موهای زائد دستگاهی که عمیق‌ترین و بیشترین نفوذ را انجام می‌دهد نام ببریم باید دستگاه ND:YAG را نام ببریم که بسیار مناسب برای پوستهای تیره از و اکثر کسانی که پوست ‌شان را برنزه یا سولار کرده اند از این دستگاه استفاده می کنند.

3- دستگاه لیزر IPL

دستگاهIPL  بسیار سازگار برای اشخاصی می باشد که دارای پوست های روشن اما موهای تیره می باشند.ساختار این دستگاه به گونه ای است که دارای  لامپهای زنون می باشد. این دستگاه فیلتر های مختلفی دارد که حتما باید شخصی که عمل لیزر را برای شما انجام می دهد در این کار متخصص باشد و بتواند از بهترین فیلتر آن برای پوست شما استفاده کنند.
از دیگر قابلیت ها و کاربردهای این دستگاه رفع لکه و تیرگی ها و همچنین برای جوانسازی پوست می باشد.این دستگاه بسیار کم خطر است و با توجه به وجود فلش لامپ ها تنها به وسیله گرما باعث از بین بردن موهای زائد می‌شود، اما باید بسیار توجه داشت که اگر قصد لیزر کردن با این دستگاه را دارید حتما به مرکز معتبری سر بزنید که دارای کادر و تکنسین های حرفه ای است،چراکه استفاده نادرست و بدون دانش از آن ممکن است موجب سوختگی پوست شما شود .

4- دستگاه لیزر ND:YAG

اگر شما جزء کسانی هستید که خواهان لیزر می باشید و پوستتان تیره است بهترین گزینه برای شما استفاده از دستگاه لیزر ND:YAG می باشد.
این دستگاه دارای طول موج مادون قرمز است. پرتوهای این دستگاه به ملانین پوست اهمیتی نمی دهند و به دنبال فولیکول مو می گردند و آنها را از بین می‌برند، و همچنین از این دستگاه برای از بین بردن خالکوبی هایپر پیگمانتاسیون و یا لکه هایی که روی پوست هستند استفاده می‌شود. در مراکزی که از این دستگاه استفاده می کنند قبل از لیزر کردن با استفاده از یک لوسیون محلی را که می‌خواهند لیزر کنند تحت پوشش قرار می دهند، این لوسیون جذب پوست می‌شود و با رفتن به عمق پوست فولیکول‌های مو را پیدا می کند و سپس با انجام عمل لیزر مو های زائد شما را از بین می روند. اما این دستگاه عوارضی نیز دارد و باید توجه داشته باشید که احتمال ابتلا به ناراحتی های پوستی در شخص مصرف کننده از این دستگاه بالا می باشد.

آیا دستگاه های لیزر درد دارند?

همانطور که در بالا تر گفتیم دستگاه ها دارای قدرت نفوذ و دقت بسیار بالایی هستند، و همین امر باعث می شود که نور و گرما کاملاً به پوست شما منتقل شود و تنها فولیکول مو را مورد اصابت قرار دهد و به بافت و از عصب اطراف آن آسیب نمی رساند، این امر موجب می‌شود که درد آن چنانی را احساس نکنید
یکی از دستگاه های ازبین بردن موهای زائد دستگاه لیزر دایود با طول موج  800 نانومتر است.
طول موجی که از این دستگاه منتشر می‌شود به نسبت دستگاه های الکساندرایت کمتر توسط پوست جذب میشود،اما عمیق تر از انها عمل می‌کند و به عمق بیشتری می‌رود، در نتیجه بیشتر برای موهای ضخیم و زائد استفاده می شود.
ایرانی ها بیشتر از این دستگاه استفاده میکنند چرا که علاوه بر موارد ذکر شده دستگاه فوق دارای دستگاه خنک کننده نیز میباشد؛ که درد ناشی از نفوذ گرما به پوست و مو را بی حس می کند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

دستگاه لیزر ICE PLATINUM و ICE PLATINA  جزو بهترین دستگاه لیزر موهای زائد هستند که تأثیر گذاری خود را طی این سال‌ها نشان داده‌اند و به قول معروف تا امروز از آزمایش هایشان سربلند بیرون آمده اند.اگر بخواهیم بعد از این دو دستگاه دستگاه دیگری را نام ببریم دستگاه الکساندرایت نیز جزو بهترین ها می باشد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

با ما همراه باشید تا برخی از ویژگی های این دستگاه که باعث برتری آن می شود را نام ببریم:

دستگاه  ICE PLATINA PLUS  و  PLATINUM سه نوع طول موج انحصاری دارند که با توجه به نوع پوست و مو در کمترین زمان ممکن موهای زائد را از بین میبرند.

دستگاه الکساندرایت نیز از جمله دستگاه‌هایی می‌باشد که طول موج منحصر به فرد خودش را دارد و به دلیل دارا بودن این طول موج اتمام انرژی دستگاه را در یک نقطه فوکوس می کند و در یک جهت موهای زائد را از بین می برد. نکته قابل اهمیت دیگری که دستگاه‌های الکساندرایت دارند ویژگی تغییر و تنظیم طول موج می‌باشد و این امکان‌را به تکنسین می دهد که با توجه به نوع پوست و مو و حساسیت قسمت های خاص از بدن از طول موج مناسب استفاده کند و از آسیب دیدگی به پوست جلوگیری کند.   دستگاه  لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم بسیار پیشرفته می باشند و تاکنون هیچگونه گزارش و شکایتی از آنها ثبت نشده است.
از جمله بهترین دستگاه های لیزر در ایران میتوان دستگاه لیزر موهای زائد اسکلپیون مدیر استار ،کلد و سانیاشور نام برد .

دستگاه اسکلپیون از جمله محصولات کمپانی زایس محصول کشور آلمان هستند. کمپانی زایس از جمله مشهورترین و محبوب ترین کمپانی های صنایع اپتیک در سطح جهان می باشد و به نوعی بدون رقیب در این عرصه می باشد. این کمپانی بسیار معروف و مشهور است و نیاز اکثر برندهای لیزر از جمله قطعات اپتیک لنز و لیزر آنها را تامین می کند، همچنین این دستگاه دارای گواهینامه FDA می باشد که این گواهینامه تنها به این شرکت تعلق دارد و مربوط به کاهش تراکم و کاهش دائمی موهای زائد است.

این دستگاه دو طول موج را به صورت همزمان با پوشش دهی ناحیه بسیار بالا به پوست شما وارد می‌کند و به وسیله دستگاه های خنک کننده بسیار قوی که روی آن نصب شده است خیلی سریع و بدون درد موهای زائد را از بین میبرد و همچنین از این دستگاه برای از بین بردن موهای نازک با تنظیم روی طول موج 990 نانومتر استفاده می شود.

اگر بخواهیم با توجه به طبقه بندی پوستی  FITZPATRICKدستگاه الکساندرایت را بررسی کنیم  این دستگاه مناسب دسته ی 1_3 می‌باشد.

دستگاه‌های   ICE PLATINA و  PLATINUMهمانطور که در بالا تر اشاره کردیم با توجه به قدرت نفوذ بالایی که دارند باعث می‌شود که شما با تعداد 5 تا 6 جلسه لیزر به نتیجه دلخواه برسید و موهای زائد تان از بین برود. ا
گر می‌خواهید از دستگاه الکساندرایت استفاده کنید باید بین 6 تا 8 جلسه به طور مداوم اقدام کنید و بعد از آن هر چند ماه یکبار لیزر را تمدید کنید.

یکی از معایبی که دستگاه IPL نسبت به الکساندرایت دارد احتمال آسیب دیدگی پوست می باشد بدین صورت که ساختار این دستگاه به گونه‌ای است که از لامپ ها استفاده می‌کند و باعث می‌شود سطح مقطع بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد و باعث آسیب دیدگی پوست شود. درست است که قیمت لیزر موهای زائد با IPL کمتر است نسبت به الکساندرایت اما شما به تعداد جلسات بیشتری برای رسیدن به نتیجه مورد نظرتان نیاز دارین بنابراین اگر این دو دستگاه را در بلندمدت بررسی کنید می‌بینید که الکساندرایت هم از لحاظ هزینه و زمان به صرفه تر است .

دستگاه الکساندرایت برای موهای نازک نیز توصیه می‌شود  بعضی از افراد برای از بین بردن موهای کرکی نیز از این دستگاه استفاده می کنند و برخی دیگر نیز از دستگاه دایود، باید بدانید که از بین بردن این موها با دستگاه دایود به زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی