تبلیغ رپورتاژ

معرفی ایرلاین های 5 ستاره دنیا + عکس

تقویم فارسی اندروید
ایرلاین های 5 ستاره

این روزها هواپیما پرطرفدارترین راه های مسافرت در دنیا است و شاید به همین دلیل است که بیش از  5000 ایرلاین در جهان هستند که کد سازمان بین‌المللی هوانوردی (ICAO) را دریافت کرده اند، این ایرلاین ها برای ارائه بهترین خدمات به مسافران خود با یکدیگر رقابت دارند تا در لیست بهترین ایرلاین های دنیا قرار بگیرند، ما در این مقاله می خواهیم ایرلاین های 5 ستاره دنیا را به شما معرفی کنیم.

روش رتبه بندی ایرلاین ها در دنیا

وبسایت های مختلفی هستند که ایرلاین ها را بر اساس شاخص هایی از جمله امنیت مسافران، نوآوری در خدمات، بهره گیری از آخرین مدل های هواپیما، پرسنل حرفه ای، مشتری مداری و … بررسی می کنند و بهترین ایرلاین ها را معرفی می کنند،  در اینجا ما لیست جایزه اسکار هواپیمایی را به عنوان منبع بررسی ایرلاین های 5 ستاره دنیا انتخاب کرده ایم.

این رتبه بندی بر اساس فهرست Skytrax است،  اسکای‌ترکس شرکتی انگلیسی است که از سال 2001 برترین شرکت‌های هواپیمایی جهان را معرفی کرده و به عنوان مرجع  برای معرفی بهترین ایرلاین های دنیا است.

قطر ایرویز (Qatar Airways)

شرکت تحقیقاتی حمل و نقل هوایی اسکای ترکس  می گویید هیچ ایرلاینی مانند قطر ایرویز در یک دهه اخیر موفق عمل نکرده است. از سال 2011 تاکنون شرکت هواپیمایی قطر موفق به کسب رتبه اول با نهایتا دوم شده است.

این شرکت هوایی در روز ده هزار پرواز به بیش از 82 کشور دنیا دارد و بالاترین سطح خدمات را در اختیار مشتریان خود می گذارد و وجود قیمت های رقابتی آن باعث برتری اش در میان دیگر ایرلاین های 5 ستاره دنیا است. شما می توانید ضمن خرید بلیط ارزان هواپیما به نسبت دیگر ایرلاین های 5 ستاره از کیفیت خدمات بالاتری استفاده کنید.

سال و کشور تأسیس: 1993، قطر

پایگاه اصلی: فرودگاه بین‌المللی حمد

تعداد پرسنل: حدود 46000 نفر

تعداد هواپیماها: 200 فروند

تعداد مسافر در سال: بالغ بر 29 میلیون نفر

این مطلب را هم بخوانید: هتل فلامینگو کیش

ایرلاین سنگاپور (Singapore airlines)

خدمات بالا، تنوع مقاصد، غذاهای خوب، تعداد پروازهای زیاد و البته فرودگاه چانگی از دلایل شهرت و محبوبیت ایرلاین سنگاپور است. فرودگاه چانگی بهترین و زیباترین فرودگاه چهان است که خود یک مقصد توریستی است.

این ایرلاین رقیب جدی قطر ایرویز است و تنها یک جایزه اسکای ترکس کمتر دارد و در سال 2019 ایرلاین سنگاپور موفق به دریافت جایزه بهترین خدمه شد.

سال و کشور تأسیس: 1972، سنگاپور

پایگاه اصلی: فرودگاه چانگی

تعداد پرسنل: حدود 14000 نفر

تعداد هواپیماها: تعداد هواپیماها: 200 فروند

تعداد مسافر در سال: حدود 21 میلیون نفر

بزرگترین شرکت هواپیمایی

آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways)

بزرگترین شرکت هواپیمایی در ژاپن یکی از ایرلاین های 5 ستاره دنیا است که از سال 1999 عضو Star Alliance است. این ایرلاین هواپیمایی بزرگترین اپراتور بوئینگ 787 است و کلاپ مشتریان آن ANA Mileage Club، بیش از 29 میلیون عضو دارد.

جالبه بدونید این شرکت اسپانسر تیم ملی فوتبال ژاپن است و سهامش در بازار بورس توکیو و لندن معامله می شود.

این ایرلاین که در بیش از 90 مسیر پروازی بین المللی فعال است، توانست جایزه بهترین خدمات هوایی اسکای‌ترکس را در سال 2019 از آن خود کند.

سال و کشور تأسیس: 1952، ژاپن

پایگاه اصلی: فرودگاه بین‌المللی توکیو

تعداد پرسنل: حدود 45.000 نفر

تعداد هواپیماها: 200 فروند

تعداد مسافر در سال: حدود 46.5 میلیون نفر

 امارات (Emirates)

نیابد تعجب کرد که بزرگترین ایرلاین خاورمیانه در میان ایرلاین های 5 ستاره دنیا قرار دارد، ایرلاین امارات در هفته 3600 پرواز به بیش از 80 کشور دنیا دارد که از فرودگاه بین المللی دبی انجام می شود.

این ایرلاین تاکنون 4 بار جایزه بهترین ایرلاین سال را از اسکای ترکس دریافت کرده است، آن هم در حالی که اسکای ترک ایرلاین امارات را یک ایرلاین 4 سناره می داند!

سال و کشور تأسیس: 1985، امارات متحده عربی

پایگاه اصلی: فرودگاه بین‌المللی دوبی

تعداد پرسنل: 105.730 نفر

تعداد هواپیماها: 255 فروند

تعداد مسافر در سال: حدود 58 میلیون نفر

خطوط هواپیمایی

ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines)

هواپیماهای خطوط هواپیمایی ژاپن به 220 مقصد در  35 کشور جهان پرواز دارند  و این ایرلاین ششمین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان است که بیشترین مسافر را جابجا می کند.

سال و کشور تأسیس: 1946، هنگ‌کنگ

پایگاه اصلی: فرودگاه بین‌المللی ناریتا و فرودگاه هانه‌دا در توکیو،  فرودگاه بین‌المللی اوزاکا و فرودگاه بین‌المللی کانزای در اوزاکا

تعداد هواپیماها: حدود 279 فروند

کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific)

این ایرلاین، ایرلاین پرچم دار هنگ کنگ و یکی از زیرمجموعه های شرکت قطر ایرویز است که به بیش از 200 مقصد در 5 قاره جهان پرواز دارد.

شاید برایتان جالب باشد که ایرلاین کاتای پاسیفیک یکی از بنیانگذاران اتحاد جهانی oneworld است.

سال و کشور تأسیس: 1946، هنگ‌کنگ

پایگاه اصلی: فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ

تعداد پرسنل: حدود 33.000 نفر

تعداد هواپیماها: حدود 200 فروند

تعداد مسافر در سال: 27 میلیون نفر

اوا ایرویز (Eva Air)

این ایرلاین  دومین ایرلاین بزرگ تایوانی است که به عنوان یکی از ایمن ترین ایرلاین های جهان شناخته می شد. هواپیماهای این ایرلاین به بیش از 40 مقصد بین المللی در 4 قاره پرواز می کند.

سال و کشور تأسیس: 1989، تایوان

پایگاه اصلی: فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان

تعداد هواپیماها: 86 فروند

کانتاس (Qantas)

کانتاس ایرلاین ملی استرالیا و سومین ایرلاین قدیمی در جهان است، این ایرلاین عنوان یکی از اعضای موسس اتحاد خطوط هوایی Oneworld را با خود دارد.

ایرلاین کانتاس در تلاش است تا همه به بهترین ها دسترسی داشته باشند و به همین دلیل ایرلاین جت استار را افتتاح کرد و امکان خرید بلیط ارزان هواپیما و دسترسی به خدمات ارزان را برای مشتریان فراهم کرد.

سال و کشور تأسیس: 1920، استرالیا

پایگاه اصلی: فرودگاه سیدنی، بریزبین، ملبورن، پرث و ادلاید

تعداد پرسنل: حدود 30.000 نفر

تعداد هواپیماها: 297 فروند

تعداد مسافر در سال: حدود 40 میلیون

خطوط هوایی هاینان (Hainan Airlines)

خطوط هوایی هاینان چهارمین شرکت هوایی چین است که پروازهای آن روزانه به 90 مقصد در 4 قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا می روند.

سال و کشور تأسیس: 1989، چین

پایگاه اصلی: فرودگاه بین‌المللی پکن و فرودگاه بین‌المللی هایکو میلان

تعداد هواپیماها: 129 فروند

ایرفرانس (Air France)

ایرلاین ایرفرانس، ایرلاین ملی کشور فرانسه است که هواپیماهای آن بوئینگ و  ایرباس است. این ایرلاین 5 ستاره به 193 مقصد در 93 کشور جهان پرواز دارد و بر اساس آمار اعلام شده در سال 2015 جمعا بیش از 46 میلیون مسافر جابجا کرده است.

سال و کشور تأسیس: 1933، فرانسه

پایگاه اصلی: فرودگاه شارل دوگل

تعداد هواپیماها: 451 فروند

تعداد پرسنل: حدود 42.000 نفر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی