سلامت سلامت و تربيت كودك

معایب و مزایای تحصیل در خانه برای کودکان

تقویم فارسی اندروید

چیزی که در بیش از صدها سال ارائه برنامه درسی و خدمات آموزشی در خانه آموخته ایم، این است که تحصیل در خانه برای همه مناسب نیست. این روزها به خاطر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کودکان در خانه آموزش می بینند.

هر سیستم آموزشی فرصت های بزرگی را برای کودکان فراهم می کند تا اطلاعات و مهارت های جدید را بیاموزند و همچنین از ویژگی ها و علایق منحصر به فرد خود استفاده کنند. تحصیل در خانه از این جهت که دارای مزایا و معایبی است، فرقی با مدرسه دولتی، مدرسه خصوصی، غیر انتفاعی و سایر مدلها ندارد.

تحصیل در خانه

تحصیل در خانه چیست؟

تحصیل در خانه همان آموزش خانگی است. این بدان معنا نیست که همه یادگیری در خانه انجام می شود، فقط این است که خانواده یا والدین، بر آنچه بچه ها یاد می گیرند، چگونه آنها را یاد می گیرند و چه زمانی کنترل داشته باشند.

بسیاری آموزش خانگی را به عنوان کمک به شما برای پایه گذاری یادگیری فرزندان خود می دانند.

از بسیاری جهات، آموزش خانگی یک نوع تربیتی تر و ارگانیک تر است که بر خروج از کلاس های سنتی متمرکز است که بر آموزش عمومی یک به چند متمرکز است. محیط یادگیری به سبک مدرسه خانگی بیشتر با توجه فردی به دانش آموز شخصی سازی می شود. اگر فرزند شما در خواندن یا نوشتن مشکل دارد، والدین می توانند زمان لازم را برای اطمینان از تسلط کامل وی بر مفاهیم اختصاص دهند. در حقیقت، بر خلاف کلاس های سنتی که برنامه درسی و منابع از پیش تعیین شده است، برنامه آموزش خانگی می تواند برنامه درسی و تاکتیک ها را تغییر دهد تا از نتیجه موفقیت آمیز اطمینان حاصل شود. به همین ترتیب، اگر فرزندتان در ریاضی یا علوم عالی است، نیازی نیست که با سرعت کم پیش بروید یا از برنامه درسی استفاده کنید که ممکن است به اندازه کافی چالش برانگیز نباشد.

به طور خلاصه، تحصیل در خانه در مورد یادگیری یک به یک است.

این مکانی است که شما به عنوان والدین می توانید بر سازماندهی یادگیری روزانه فرزند خود کنترل داشته باشید.

به عنوان والدین در آموزش خانگی، می توانید تمام مسئولیت های آموزشی را بر عهده بگیرید یا می توانید ترکیبی از معلمان و والدین را در یادگیری فرزند خود دخیل کنید.

برای اکثر بچه های مدرسه ای، تصمیم به ترک یک مدرسه دولتی عمومی به منظور ارائه یک نمای گسترده تر به جهان گرفته شده است. اگرچه یک کلیشه رایج برای کودکان مدرسه ای این است که آنها تحت سرپناه هستند زیرا دائماً توسط تعداد زیادی از همسالان خود محاصره نمی شوند اما حقیقت این است که اکثر دانش آموزان مدرسه ای در معرض بسیاری از کودکان دیگر هستند.

در حقیقت، بچه های تربیت شده در خانه اغلب درس های بیشتری خارج از خانه دارند. در حالی که بیشتر، اگر نه همه یادگیری در یک مدرسه دولتی سنتی در کلاس درس انجام می شود، دانش آموزان مدرسه خانگی اغلب به خارج از خانه می روند و به عنوان بخشی از یادگیری خود به موزه ها، گالری های هنری، پارک ها، مراکز علمی و موارد دیگر هم می روند.

آموزش خانگی به کودکان فرصت های زیادی را می دهد تا یادگیری خود را در خارج از خانه گسترش دهند.

تحصیل در خانه راهی برای بازکردن پتانسیل های فرزند شما است

همه کارهایی که باید انجام دهید این است که بهترین معلم خانگی باشید و به فرزند خود کمک کنید تا به بالاترین پتانسیل خود برسد. با استفاده از روش ها و دوره های اثبات شده، دانش آموزان تجربه یادگیری غنی را به دست می آورند که دانش را با تسلط بر مهارت های تفکر انتقادی ضروری برای زندگی ترکیب می کند.

آموزش درسی به کودکان

تحصیل در خانه یک تغییر عمده در سبک زندگی است

یکی از اولین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آموزش در خانه نشان دهنده تغییر اساسی در شیوه زندگی است.

همانطور که احتمالاً می دانید، وقتی تصمیم به تحصیل در خانه دارید، وظایف و مسئولیت های یک معلم و مدیر را بر عهده خواهید گرفت. شما نیاز به پیاده سازی دروس، سازماندهی سفرهای میدانی، هماهنگی فعالیت ها با سایر والدین و اطمینان از مطابقت با الزامات مدرسه محلی دارید. این مسئولیت ها به نقش عادی شما به عنوان والدین اضافه می شود.

شما همچنین هزینه های مالی اضافی آموزش خانگی را دارید. در حالی که منابع رایگان زیادی در دسترس است، لوازم مدرسه خانگی مانند کتاب های درسی، دفتر، کاغذ، لوازم هنری، رایانه، نرم افزار و سایر ابزارهای مدرسه خانگی هزینه دارد.

خوشبختانه راه هایی برای به حداقل رساندن هزینه های مالی مربوط به آموزش خانگی وجود دارد.

به عنوان مثال برخی از برنامه ها می توانند با جمع آوری منابع در یک کیت که شامل مطالب آزمایش شده در کلاس درس، کتابچه های درسی گام به گام، کتاب های درسی کمکی، کتاب غیر درسی، لوازم ملزوم ریاضی، کیت های علمی و ابزارهای آنلاین همه برای تقویت والدین به عنوان معلم موفق طراحی شده اند.

با این حال، شما نمی توانید از این واقعیت فرار کنید که با اختصاص زمان بیشتر به تدریس به فرزندان خود در خانه، خانواده شما ممکن است از هزینه زیاد رنج ببرند. اگر تک والد هستید این چالش بزرگتر است. اگر به مدرسه خانگی می روید، بودجه بندی دقیق و مهارت های مدیریت زمان ضروری است.

علاوه بر این، از آنجا که فرزند شما دیگر در محیط مدرسه نخواهد بود و همه یادگیری در خانه انجام می شود، شیوه زندگی و سرعت خانواده تغییر می کند. زمان بیشتری به آموزش خانگی اختصاص داده می شود. کارهای روزانه، روتین روزمره، قرارهای پزشک و کارهای معمول خانگی باید با هماهنگی برنامه آموزش خانگی شما برنامه ریزی شود.

تغییر مهم دیگر این است که در حالی که والدین به طور معمول زمان زیادی را با فرزندان خود می گذرانند، والدین آموزش خانگی حتی بیشتر وقت خود را با فرزندان خود می گذرانند. مدت زمان لازم برای گذراندن دوره آموزش خانگی یک تغییر اساسی در شیوه زندگی است که بر تصمیم بسیاری از والدین در مورد تحصیل یا عدم تحصیل در خانه تأثیر می گذارد. اگرچه راه های زیادی برای والدین وجود دارد که بتوانند برای خود وقت بگذارند اما مهم است که بدانید شما بیشتر از زمان فعلی با فرزندان خود وقت خواهید گذراند.

اجتماعی شدن در خانه متفاوت است

دومین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، اجتماعی شدن در خانه است.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ما به آن باور داریم این است که اجتماعی شدن در خانه ممکن نیست یا اینکه بچه هایی که در خانه می مانند همه عجیب هستند یا نمی دانند چگونه با مردم تعامل داشته باشند. حقیقت امر این است که تجربه اجتماعی کودکان مدرسه ای دارای موافقان و مخالفانی است، همانطور که در مورد مدرسه خانگی موافقان و مخالفانی وجود دارد. تجربیات برای همه کودکان متفاوت خواهد بود اما عادلانه ترین راه برای توصیف اجتماعی شدن در محیطی در خانه این است که بگوییم متفاوت است.

از یک جهت، کودکان مدرسه ای در معرض فشار و زورگویی همسالان نیستند که هر دو با عملکرد تحصیلی ضعیف تر و عزت نفس پایین تر ارتباط دارد.

والدین غالباً تصمیم می گیرند به سراغ مدرسه خانگی بروند زیرا نمی خواهند ارزش های فرزندشان توسط همسالانشان تعریف شود یا فرزندانشان با تمسخر یا زورگویی اجتماعی روبرو شوند. در مدارس، فشار برای “تطبیق” یا دستیابی به سطح اجتماعی درک شده از همکلاسی ها می تواند بسیار زیاد باشد.

آموزش خانگی همچنین به معنای تعامل کمتر روزانه با تعداد زیادی از کودکان در گروه سنی کودک است و بچه هایی که در خانه می مانند می توانند هر روز وقت کمتری را صرف شرکت در ورزش ها و فعالیت های سازماندهی شده با همسالان خود کنند.

با این حال، این بدان معنا نیست که این کودکان به همسالان خود دسترسی ندارند یا توانایی ورزش یا تعامل اجتماعی با دیگران خارج از خانواده خود را ندارند.

در حقیقت، به طور متوسط ​، این کودکان بیشتر در اجتماع خود شرکت می کنند، کم تحرک هستند و نسبت به همتایان مدرسه ای خود با گروه وسیع تری از بزرگسالان (به ویژه متخصصان) معاشرت می کنند.

به عنوان بخشی از ماهیت انعطاف پذیر و تمرکز بر یادگیری فردی / شخصی، آموزش خانگی در سفرهای میدانی، تجربیات در زندگی واقعی و یادگیری عملی را بیشتر می کند. وقتی صحبت از ورزش به میان می آید، بچه های مدرسه ای اغلب در لیگ های تفریحی یا کلاس های ورزشی خانگی که در جامعه خود ارائه می شود شرکت می کنند. برخی از دانش آموزان به دلیل این که استعدادهای ورزشی یا هنری آنها باعث می شود در سطح بالاتری به ورزش و فعالیت بپردازند، آموزش خانگی می بینند.

آموزش در خانه آزادی آموزشی بیشتری را ارائه می دهد

سومین جنبه از آموزش در خانه که باید مورد توجه قرار گیرد آزادی تحصیلی است که می توانید به دست آورید و جالب است بدانید که چه تاثیری بر شما و فرزند شما خواهد داشت.

یکی از بزرگترین مزایای آموزش در خانه انعطاف پذیری آن است.

اگر فرزند شما با موضوعی یا مفهوم خاصی دست و پنجه نرم می کند، نیازی نیست که از آن بگذرید و ادامه دهید. در عوض، می توانید تا زمانی که فرزندتان بر مطالب تسلط ندارد، با او کار کنید. آموزش خانگی به شما این امکان را می دهد که تمام وقت خود را برای اطمینان از یادگیری بگذارید. به همین ترتیب، اگر فرزند شما آماده ادامه دادن است، نیازی نیست که وقت خود را در درس های اضافی یا تکراری تلف کنید. کودکان در خانه می توانند با سرعت بیشتری نسبت به همسالان خود از مطالب آموزشی گذر کنند.

در یک مدرسه دولتی یا خصوصی، با 20 کودک یا بیشتر در یک کلاس، یک معلم باید سبک یادگیری همه و سرعت همه را بررسی کند. وقتی اکثریت برای ادامه کار آماده می شوند، دیگر بچه ها عقب می مانند. البته، اگر فرزند شما آماده است تا به سراغ مطالب دیگر برود، اغلب باید منتظر بماند تا تعداد کافی از دانش آموزان آماده شوند. در هر دو مورد، بسیاری از کودکان اغلب احساس کسالت و ناامیدی یا هر دو را دارند.

یکی دیگر از مزایای آموزش در خانه این است که کودکان را در معرض تجربیات منحصر به فرد تری قرار می دهد. والدین و بچه ها اغلب به این موضوع اشاره می کنند که چگونه برنامه درسی خانگی آنها را تشویق می کند تا از خانه خارج شوند و در دنیای واقعی با علم، هنر، ریاضیات و تاریخ آشنا شوند. تجربه چیزهایی خارج از کلاس درس اغلب جذاب تر است و منجر به جذب بهتر دانش و مهارت ها می شود.

البته آزادی آموزشی، مسئولیت های بیشتری نیز به همراه دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، والدین اکنون ملزم به تبدیل شدن به معلم و مدیر هم هستند. در حالی که ما قاطعانه معتقدیم هر پدر و مادری می تواند بهترین معلم فرزند خود باشد، ذکر این نکته ضروری است که برنامه ریزی بخش مهمی از پازل مدرسه خانگی است. حتماً در هنگام تحصیل یا عدم حضور در مدرسه خانگی، این مورد را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب آموزش خانگی

شما به عنوان والدین فقط آنچه را که برای فرزندانتان بهترین است می خواهید. آموزش خانگی فرزند شما می تواند فرصت های فراوانی برای یادگیری ایجاد کند که با سایر گزینه های مدرسه در دسترس نیست.

با این حال، مهم است که جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید تا از تصمیم گیری آگاهانه و هوشمندانه خود اطمینان حاصل کنید.

در زیر مزایا و معایب آموزش خانگی گردآوری شده است. اینشامل برخی از نکات مقاله بالا، همراه با عوامل اضافی است.

مزایا و معایب آموزش در خانه

حقیقت آموزش در خانه: زمان بیشتری برای خانواده صرف آموزش در خانه می شود.

مزایا:

  • شما نقش مستقیم تری در یادگیری روزانه فرزند خود دارید.
  • شما از این که فرزندان شما در حال یادگیری، توسعه مهارت ها و بلوغ به گونه ای هستند که با اهداف و ارزش های شما همسو باشد، احساس رضایت می کنید.
  • با فرزندان خود روابط قوی تری برقرار می کنید.

معایب:

  • شما باید زمان و فعالیت های مدرسه را برنامه ریزی کنید و کارهای معلم بودن را اداره کنید.
  • هر روز زمان کمتری برای خود اختصاص می دهید.
  • با انجام وظایف والدین و معلم، استرس و خستگی بیشتری ایجاد می شود.

حقیقت آموزش در خانه: پول بیشتری به آموزش در آموزش خانگی اختصاص می یابد.

مزایا:

  • می توانید از تعطیلات و سایر فعالیت ها به عنوان بخشی از برنامه درسی خود در خانه استفاده کنید.
  • خرید بسته های آموزشی همراه می تواند به بودجه بندی کمک کند و در نهایت به کاهش هزینه ها کمک کند.

معایب:

  • اختصاص زمان به آموزش خانگی می تواند به معنای از دست دادن درآمد یا کاهش زمان کار باشد.
  • باید هزینه های خانواده خود را محدود کنید.

حقیقت آموزش در خانه: گزینه های ورزش تیمی برای کودکان مدرسه ای تغییر می کند.

مزایا:

  • فرزندان شما هنوز می توانند در لیگ های تفریحی و لیگ های آماتور شرکت کنند، در کلاس های ورزشی محلی شرکت کنند یا لیگ های ورزشی خود را ایجاد کنند.

معایب:

  • اکثر مدارس به بچه های مخارج از مدرسه اجازه نمی دهند در تیم های ورزشی مدارس دولتی شرکت کنند.

حقیقت آموزش در خانه: مسیرهای مختلف برای اجتماعی شدن فرزند شما.

مزایا:

  • تمسخر و فشارهای اجتماعی کمتر که باعث کاهش عزت نفس شده و از یادگیری دلسرد می شود.
  • قلدری ممنوع.
  • قرار گرفتن بیشتر در معرض بزرگسالان بیشتر از طریق سفرهای میدانی و سایر فعالیتها.
  • ارتباط با سایر کودکان مدرسه ای در سنین مختلف و سطوح مهارت.
  • ایجاد مهارت های زندگی واقعی در یادگیری خانگی قوی تر است.

معایب:

  • برخی از بچه هایی که در خانه تحصیل کرده بودند، به یاد می آورند که حلقه کوچکی از دوستان داشتند.
  • تعامل روزانه کمتر با گروه های بزرگ کودکان در یک گروه سنی مشابه.

حقیقت آموزش در خانه: آزادی آموزشی و انعطاف پذیری بیشتر در تحصیل در مقطع متوسطه

مزایا:

  • فرزند شما می تواند با سرعت بیشتری از تکالیف و موضوعاتی که درک می کند گذر کند و زمان بیشتری را صرف موضوعات چالش برانگیز کند.
  • بچه های مدرسه ای تمایل دارند در آزمون های استاندارد عملکرد بهتری داشته باشند.
  • بدون تکلیف! بله درست است. از آنجا که همه یادگیری در طول روز در حال انجام است، نیازی نیست که کودک خود را به انجام کارهای اضافی موظف کنید.
  • توانایی پیگیری علایق کودک و یادگیری شخصی تر و تطبیق درس با سبک های یادگیری کودک.

معایب:

  • منابع کمتری مانند فناوری که ممکن است در یک مدرسه دولتی در دسترس باشد شما در دسترس دارید.
  • والدین باید طیف وسیعی از موضوعات را آموزش دهند. آزادی و انعطاف پذیری بیشتر مستلزم صرف وقت و مسئولیت بیشتر از سوی والدین است.
  • در مقایسه با مدارس از ساختار بالقوه کمتری برخوردار است.

واقعیت آموزش در خانه: تشخیص موفقیت برای مدرسه خانگی محدود می شود.

مزایا:

  • حواس پرتی کمتر از دانش آموزانی که برای یادگیری ارزش قائل نیستند باعث موفقیت بیشتر می شود.
  • دانش آموزان مدارس خانگی غالباً به موفقیت های خود افتخار بیشتری نشان می دهند، زیرا خود انگیزه دارند.

معایب:

  • شناخت کمتر از کار خوب در خارج از خانواده.
  • مراسم اعطای جوایز کمتر، همانطور که در مدارس معمول است.

حقیقت آموزش در خانه: زمان بیشتری برای مشارکت اجتماعی.

مزایا:

  • گزینه های جدید تر و متنوع تری در دسترس است.
  • می توانند با بزرگسالان و متخصصان بیشتری وقت بگذرانند زیرا زمان آزاد بیشتری دارند.

معایب:

زمان بیشتر برای مشارکت در اجتماع چه از طریق فرصت های داوطلبانه و چه از طریق پروژه های اجتماعی.

کودکان برخی از تعاملات اجتماعی با همسالان خود را از دست می دهند.

منبع:

calverteducation

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی