بارداري و زايمان سلامت

مصرف سيگار در زنان باردار بر سلامت نوه های آنان نیز تاثير دارد

مصرف سيگار در زنان باردار، نوه های آنان را نیز دچار بیماری آسم می کند...
تقویم فارسی اندروید

مصرف سيگار در زنان باردار، نوه های آنان را نیز دچار بیماری آسم می کند

استعمال دخانيات در طول دوران بارداري، وقوع آسم را حتي در كودكان نسل دوم افزايش مي‌دهد.

Pregnant Woman Smoking

محققان كاليفرنيا با انجام آزمايشات خود روي مدلي از موش‌ها دريافتند سيگار كشيدن در طول بارداري نه تنها باعث ايجاد بيماري آسم در فرزندان مي‌شود بلكه همچنين با ايجاد يك سري عوامل اپي‌ژنتيكي عاملي براي بروز اين بيماري در نوه‌هاي اين افراد است.

نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است تماس با نيكوتين در حين دوران بارداري شش‌هاي جنين در حال رشد را تحت تأثير قرار داده و علاوه بر اين باعث كاهش عملكرد ريوي و بروز آسم در نوزادان نسل اول مي‌شود، نوزادان نسل دوم راحتي اگر مادران آنها در حين بارداري در تماس با دخانيات نبوده باشند را درگير اين خطر مي‌كند.

به گفته محققان به نظر مي‌رسد اثرات كشيدن سيگار در دوران بارداري براي جنين‌ها بسيار طولاني مدت باشد و با انجام مداخلاتي در برنامه‌ريزي بارداري مادران بايد اين واقعيت را كه نيكوتين داراي خطرات بسيار زيادي براي فرزندان و نيز فرزندان نسل بعد از آنها مي‌باشد، به حساب آورد.

گفتني است آسم شايع‌ترين بيماري مزمن دوران كودكي است و در حالي كه بسياري از عوامل مانند سيگار كشيدن مادران باردار عاملي براي بروز اين بيماري است، ابتلاي كودكان به اين بيماري تا حد زيادي قابل اجتناب است.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: وب دا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی