بارداري و زايمان سلامت

مصرف روزانه آسپرین میتواند احتمال بارداری را افزایش دهد

تقویم فارسی اندروید

https://7ganj.ir/img/2015/12/aspirin_0_0_0_0_0_1.jpg

محققان و پژوهشگران دریافته اند که مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین احتمال باروری در بانوانی که قبلا دچار سقط جنین شده اند به میزان 17 درصد افزایش می دهد. مصرف روزانه آسپرین میتواند احتمال بارداری را افزایش دهد ، اکنون تحقیقات و مطالعات جدید نشان می دهد که افزایش احتمال باروری میتواند به فهرست رو به رشد مربوط به فوائدی که مصرف آسپرین معمولی میتواند به همراه داشته باشد اضافه گردد .

بررسی ها و مطالعات جدید در خصوص 1228 خانم در سنین بین 18 تا 40 سال که در 12 ماه گذشته دچار سقط جنین شده بودند ، انجام گرفت . تمام خانم ها دارای التهاب بدنی بودند . در این تحقیق ، بانوانی که روزانه به میزان 81میلی گرم آسپرین مصرف کرده بودند در مقایسه با خانم هایی که روزانه از آسپرین استفاده نکرده بودند ، احتمال باروری در آنها به میزان 17 درصد و همچنین احتمال داشتن زایمانی موفق به میزان 20 درصد افزایش یافت . محققان اظهار می کنند که مصرف روزانه آسپرین التهاب بدنی را کاهش داده و محیط رحم را برای رشد و پروش نطفه ، ایمن تر می سازد .

براساس اظهارات پروفسور ریچارد پولسون ، پزشک زنان و زایمان و استاد دانشگاه کالیفورنیای جنوبی و همچنین طبق تحقیقات و مطالعات پیشین ، مصرف آسپرین ، شانس و احتمال باروری را از طریق افزایش جریان خون لگن خاصره و زخیم تر نمودن دیواره رحم افزایش داده و محیط رحم را برای رشد نطفه امن تر می سازد . براساس نتایج این تحقیقات و مطالعات پیشین ، پروفسور پولسون معتقد است هر خانمی که سعی دارد صاحب فرزندی شود ، بویژه بانوانی که تحت درمان برای باروری قرار دارند باید جهت افزایش احتمال باروری خود ، روزانه آسپرین با دوز پایین مصرف نمایند ، البته به جز در مواردی که آنان دچار بیماری های گوارشی بوده و یا نسبت به مصرف آسپرین حساسیت داشته باشند .

 

هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی